Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

skwby94ub

Autóra.Motorkerékpár féktárcsa ált. acélból van,
viszonylag vékony,ezért inkább mindkét oldalát felköszörülni célszerű-természetesen,a leg kevesebbet szabad leköszörülni:éppen tisztára.
A köszörülés lehet palástköszörün, tüskére fogva, vagy ha teljesen szétszereled, akkor síkköszörün,
mágnesasztalra fogva,fordítással.

4um5b65d

Sejtettem, hogy autóéról beszélsz, vagy inkább azt mondanám, hogy biztos voltam benne. Csak hát kihagysz egy nagyon fontos részletet. Ezt szinte a 90 százalék esztergályos nem teszi meg. A két fékező felülettel együtt a felfekvő felületet is fel kell húzni egy finom fogással. Amennyiben olyan tárcsát szabályzol fel aminek a belső felén van a felfekvő felülete , annál sosem lehetsz biztos abban, hogy a külső , ütköztető felületeddel együtt fut a belső. Ergo, kapsz eredményül egy önálló síkon futó felfekvő felületet és egy másik síkon futó fékező felületet. Ezt sosem hagynám ki....

000000000

Sziasztok!Menetet szeretnék készíteni furatba,M32x1.5ös méretűt.Mekkora furatot készítsek neki?

Miki2


000000000

Köszönöm a gyors választ![#integet2]

Rabb Ferenc

Vigyázz, lehet, hogy szoros lesz a 30. Több plakát is 30,5-ö5 ír. Pl http://invitel.hu/fektiforg/metricf.html" TARGET=_fnew>EZ IS

zczzn9622

D-1.624mm =30.376mm futatot kell fúrnod. Minden 1.5mm menetemelkedésü metrikus menetnél használhatod ezt a képletet.(forrás:fémipari alapkébzés Szakmai Ismeret)

000000000

Én is a 90%-hoz tartozom, minden utcai féktárcsa a belső felületén fekszik fel!!!  
 
 

Miki2

Én anyánál a gyakorlatban így használom:
D-((emelkedés*(2*cos30°))+(emelkedés*0,2))
Az-az:
(32-(1.5*1.732))+0,3=29,702
Nálam at 1,5-ös emelkedéshez még mindig jól bevált a 2 mm-es érték.
 
Gondolj az M10-es menetre. 10×0,8=8  
Mert ugye 10-es menetig meg jó a 0,8-as szorzó.

KoLa

Ráépítettem az esztergámra kb 300kg vasat Z tengely irányába - nagyon brutál[#nevetes1]

KoLa

200x400-as zártszelvényből, a falvastagsága 13mm .Plazmavágóval daraboltam!Z konzolnak neveztem el mert ez majd marógép üzemmódhoz kell!http://cnctar.hobbycnc.hu/KoLa/Esztergag%e9pem+CNC/Z%20konzol%2001.jpg" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/KoLa/Esztergag%e9pem+CNC/Z%20konzol%20lefestve02.jpg" border=0>
Több kép itt http://www.hobbycnc.hu/Magyar.html?Cache-Control=no-cache

robroy007

végre volt 5 percem a gépemre
 
megjelöltem a keresztszán anyájának a furathelyét
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/robroy007/ean_javitas/" TARGET=_fnew>képek itt
 
még sok van hátra de már ez a 2. lépés a végcél felé a héten remélem megcsinálják bele a furatot és a menetet akkor talán hétvégén újra lehet próbálkozni valamivel

KoLa

Először a menetre akartam írni de rájöttem hogy Te már ide tetted a lényeget[#integet2][#wave][#taps]

4um5b65d

Csatlakozom !  30,5mm a furat.
Ne foglalkozzunk az elméleti mérettel hisz a kérdéses menet nem elméletben fog elkészülni, hanem a gyakorlatban.
 
PALOM, van egy íratlan szabály amit bármelyik metrikus menetnél alkalmazhatsz. Normál menetnél és finom menetnél is. Mindig annyival csináld kisebbre a furatot amennyi a menetemelkedés.
 
Pl:  Egy M6-os menetnek 1-es az emelkedése , így 5-ösre készítsd a furatot. Egy M40x2-es menetnél 38mm a furat. stb...stb...

robroy007

az aksisról jut eszembe, hogy ez már így félig szinte előtolásra is használható lenne
 
de minek mikor van rendes előtolás
 
egyébként a hétvégi orsó témához kapcsolódóan
 
vezér vonó és kapcsoló orsó van a gépemen a  
vezér kell a menet metszéshez a  
vonó az előtoláshoz a  
kapcsoló meg egyszerűen az a forgáshoz meg az irányváltáshoz
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/robroy007/ean_javitas/" TARGET=_fnew>20-ik oldal a gépkönyvben