Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

hostya

De elméletben sem jó a 0.8!!
 
Én vagy 2-3 évig menetfúrókat + idomszereket köszörültem menetköszörün, azért is kérdeztem...
Akiktől csak hallottam ezt a 08-at, és visszakérdeztem hogy 'mértpontnullanyóc'? A válasz szinte kivétel nélkül az volt hogy "én igy hallottam"  :)))

4um5b65d

Ez csak egy közelítő adat, a könnyebb megjegyezhetőség miatt....
Nekem is feláll a szőr a hátamon ha hallom ezt a 0,8-at.

4um5b65d

Ez olyan dolog mint az a téves , szájhagyomány útján terjedő megállapítás, hogy az azonos méretű cső az erősebb mint a tömör anyag.....
Sokan hallották már ezt csak azt felejtették el hozzá hallani, hogy nem az azonos átmérőjű cső és tömör anyagról van szó hanem az azonos tömegű cuccoknál érvényes a megállapítás.

000000000

Laslie és Hostya!
Én pedig megvédem a 0.8-at M12-16ig, ugyanis  
ez egy nagyon hasznos és kielégítően pontos
"ökölszabály". A normál métermeneteknél az
idevonatkozó profil elmélet alkalmazásából
adódik ez a szép, könnyen megjegyezhető érték.
Nyugodtan lehet használni menetfúróknál!
Ha továbbra is vitatod ezt, akkor talán
számold ki, hogy hány %-os szerinted a hibája ennek
az ökölszabálynak, és főleg akkor mennyi a
hibája, ha így előfúrva elkészül a menet!
Utána fog felállni a szőr a hátadon, hogy ezt
sem tudtad jól!:))[#nevetes1]

4um5b65d

Hostya, most jövök csak rá, hogy ezt sem tudtuk jól. Eztán az M16-os menetnek 12,8-al kell előfúrni, míg az M16x1-es menetnek meg szintén 12,8-al. A menetemelkedéssel nem is kell foglalkoznunk. Muszáj lesz még legalább 200db menetfúrót beszereznünk, hogy elég legyen év végéig..... :)

000000000

Mielőtt "humorizálz" én a helyedben:
1. Megtanulnék Fórumot pontosan olvasni.
2. Bőszen számolgatnám a százalékos eltérést.
3. Ezekután picit szerényebb esztergályos
lennék...:))

pa0n9mw

Üdv
Köszi a hozzászólásokat, tanácsokat a féktárcsa témában.
Köszörülés lesz a vége méghozzá házilag.
Aki eszergályossal beszéltem nem vállatta.
Ehez szeretnék valami elvi segitséget kérni, Leirom az ötletem és azután kérem a buktatók  
feltárását.
 
Van itthon egy "marógép" Einhell MFB550.
Arra gondoltam hogy annak a főorsójába befognék egy agyrészt amire rácsavarozom  a tárcsát.
Az asztalra meg felfogatnák egy "fortunát" mondjuk egy furógépet amibe befognám a köszörűkövet.
A főorsót szép lassan forgatva az asztallal viszintesen mozgatnám ki-be a koszörüt, mig a Z tengelyel a fogást venném.
Ha kész az egyik oldal anyire leengedném A Z tengelyt hogy meg tudjam köszörülni amásik felületet is.
Arra gondoltam ha felfogatom az agyat a föorsóbe, és ott azonnal megköszörülöm akkor elvileg nem ütne, jó bázis felület lenne a féktárcsa felfogatásához.
Olyan túl sokat nem fogok köszörülni tárcsákat ezért egy ilyan agy a mimdenkori felköszöröüléssel is eltartana 50-60 évig :)
 
végyé

D.Laci

Etöl még az is job ha felbakolod a motort és ugy szabályzod fel.... :)

2vkx6unz

Egy kis adalék a menetekhez: http://www.perfor.hu/hu/pdf/menetmeretek.pdf" TARGET=_fnew>menetméretek
Ebből mindenki igazolhatja magát... bizonyos feltételek teljesülése esetén [#hawaii]

pa0n9mw

Üdv
Erre én is gondoltam, ha nem is a felbakolás hanem a kereket egy álványra tenni.
A saját tengelyén biztos nem ütne de sajna nem férek a felnitől hozzá.
 
végyé

skwby94ub

Ha tudnál a mkp.  féktárcsa szerelvényről egy fotót küldeni, talán tudnék segíteni.
De az ötleted tetszik- sokszor varázsolni kell az életben-, azonban a fúrógépbe fogott csapos korong túl kicsi forgácsteljesítményre képes.
Talán egy kisflex hatásosabb volna...
De ha gyártasz hozzá egy stabil tüskét mindkét végében A5 központfurattal(és szalad is),akkor én beköszörülöm neked palásköszörűn,ha nem megy a marógépen.

skwby94ub

Az alázat is fontos.

pa0n9mw

Üdv
http://www.sportmotor.hu/motoros_forum/yamaha/?cmd=showtopic&id=432
A 2238 as hozzászolásban vannak képek róla.
Igaz a keréken van még, de talán igy is mond valamit.
 
végyé

skwby94ub

Amit a gyakorlatban alkalmazni szoktam:
metrikus menetnél: 0,6495 x p (p= menet emelkedés)
Varázsszám a szögfüggvényekből ered- csak egyszer kell megtanulni...

skwby94ub

A "Z" orsót túl' karcsúnak találom !
Talán pontosan emiatt nagyon kell óvni.        A kefét nem tartom jó ötletnek, helyette valami KO-s burkolólemezt helyezz el, úgy mint az EEN-320-on van-a dzsuva a golyósorsó közelébe se juthasson.
A szegnyereg felőli csapágynak van axiális beállási lehetősége a hőtágulás miatt - vagy feszített az orsó?
Egyébként nagyon szép a géped- nem tudtam kitalálni,hogy ez TOS- avagy E-320 ?
A keresztszán milyen anyagból készült?