Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

PSoft

Szia Laslie!
Amikor a faterom megvette az E1N padot(ami azóta már nincs meg),azon hátul a tokmány mögött voltak az ágyon ütésnyomok.
Mikor kérdeztem,hogy miért vannak elmagyarázta.
Az E1N-nek menetes volt a tokmányfelfogatása.
Te is erre gondoltál?

4um5b65d

Nem , én teljesen másra.
Ha a hosszszán csúszórésze sérült az nagyon nem jó, de ha a belsők sérültek a tokmány közelében azzal egyáltalán nem kell foglalkozni mert a szegnyereg odáig már úgysem csúszik el.
 
A TOS-nak is menetes a felfogatása, de ez nem indokolná okvetlenül a sérüléseket. A menetes rögzítésnél két "veszélyforrással" kell számolni. A tokmány leszedésekor be kell támasztani egy rudat/tömböt amin hátramenetben felütköztetve letekeredik a tokmány. Mivel van a gépen 14-es fordulat, így nagyon barbárnak kell lenni, hogy a támasztó bak nyomot hagyjon leszedéskor.  A másik ami inkább előfordulhat, főleg egy nagyobb tokmánynál, hogy tekeri le kézzel a polgár és nem érzi, hogy hol van a menet vége aztán nemes egyszerűséggel ráejti a tokmányt az ágyra. Rosszabb esetben a melós ujja alul van. Az újj szétmegy, jó hír viszont, hogy a tokmány puhára esett. :))
Én 250-es tokmánynál mindig berakok egy 40-es kilógó köracélt a főorsóba, ha véletlen le akarna esni a tokmány. Kezdőknél javasolt a kisebb tokmánynál is, míg meg nem szokja a menet végét...

PSoft

Igen,a fater lényegében ugyanezt mondta. "A tokmány leszedésekor be kell támasztani egy rudat/tömböt amin hátramenetben felütköztetve letekeredik a tokmány."
A többi hasznos infót is köszi.

KoLa

Nekem az Eu hátsó vége volt összeverve de nagyon gusztustalanul mintha kalapáccsal ütögették volna.
Volt egy munkatársam az meg a forgócsúcsot szoktavolt úgy kivenni - mivel hátratekerve nem dobta ki az orsó - hogy kalapáccsal próbálta eltalálni a szélét elég kevés sikerrel (Vidonka !!![#violent][#gun][#boxer][#mf3][#ejnye1]úgyse olvasod me neked ez elérhetetlen hely)

PSoft

A cégnél ahol dolgoztam az esztergályos "szakinak" erre az egy(vagy több)koppintásra külön alukalapácsa volt.:))

4um5b65d

A forgócsúcsot könnyű kivenni, ha nem dobja ki. Annak nagyobb a feje mint a morse kúp. Egyszerűen egy villáskulcsot vagy 2db késszárat kell a fej és a nyereg közé tenni aztán jöhet a próba....

000000000

A TOS-on nem csak az ágy volt sérült, hanem a hosszütköző is úgy nézett ki sok kalapálástól, mint a tubarózsa a. Ez nem nagy probléma, de ha így bántak a géppel, akkor egyéb nem látszó disznóságok is lehetnek.  A tokmány le-fel szerelésre az ötlöttem ki, hogy egy kis láncos emelőt egy karra felszerelek a gép fölé. Ez hasznos lehet különösen a síktárcsa felrakásánál, vagy nehezebb munkadaraboknál. Van egy 320 körüli tokmányom, azt felemelni is alig bírom, nem hogy felcsavarjam a főorsóra.
Ilyen segédeszközt gondolta ki hozzá, mi a véleményetek róla?http://www.csabi.hu/forgacsolas/tokmanyemelo.png" border=0>

4um5b65d

Nagy lesz neked az a tokmány elsőre, nem ?
Szerintem kezdj inkább egy max 200-assal.

000000000

Igyekszem  a lehető legkisebbet használni már csak áramtakarékosság miatt is. Ezért jó, ha könnyen le -fel tudom tenni a tokmányokat, így lustaságból nem marad fenn a nagy, ha nincs rá szükség. Kezdeni mindenképp azzal kell ami rajt lesz a gépen, hiszen csak ahhoz lesz tokmánytárcsa.

000000000

Sziasztok,
 Van egy eladó EAN 1000-es esztergám, ha valakit érdekel.Az ágyszerkezet fel lett köszörülve és a szánok be lettek hozzá illesztve. A főorsó csapágyazása tökéletes.

000000000

hello autotec!nagyon kemény a technika.be szereztem csak összekell hoznom.a tengely táv pont jo volt a szíjnak?még az hiányzik.

000000000

http://cnctar.hobbycnc.hu/Autotec/eszterga5.JPG" border=0>

000000000

Egy 10-es lemezt vágtam a motortartóhoz, szíjfeszítővel lehet változtatni a tengelytávon.

000000000

Tetszik a megoldás.készül a tartó lemezem.a hütésed az valami gyári?

000000000

Mire gondolsz?
A szerszám hűtés uni-max os.  
A motorra is illik tenni valami hűtést, ha sokat szeretnél alacsony fordulaton dolgozni.
(egy számítógép ventillátor is elég)