Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Vetesi75

Nekem a méretes állóbábon akadt meg a szemem...  :)

Vetesi75

Van kisebb tokmányom perselyezve, jól működik, de sajnos a spirál menet is képes szögletesre kopni, ha sokat használják egy átmérőhöz.

Vetesi75

Ha nem törekszünk valami szuper pontosságra, akkor nem érdemes a nullásnál húzni, mert idő előtt félrekopik a belsőség. Ilyenkor van mód "kímélni".

jdkbesj7

Nos szétszedtem ahogyan javasoltad. Érdekes módon mint a Doxa óra semmi lógás belül még a dióknak sem. Ráadásul tokmány pasztával kezelve szóval látszik hogy erre a részére vigyáztak. Javasolták azt hogy nézzem meg a hátulját is ahol felül a tárcsára, hogy azt is szabályozzam meg. Nos ezt megtettem 0.3-et vettem le összeszereltem és most úgy állunk, hogy a tokmány közvetlen közelében 0.4-et üt 40cm-re 0.6-ot és 90cm-re üti az 1mm-ert. Tegnap még 50cm-nél ütött 1mm-ert. Szerintem most fogom alkalmazni a pofák felszabályozását az álltalad már említett koronggal csak előbb be kell szereznem mert nekem még ilyen nincs.

jani300

Köszönöm !
Látom szeretik itt a Tos tokmányokat .
Pedig hajlamos törni .
Dió , pofák fogai , még a síkmenetű tárcsa is .
De lehet csak sok van belőle ,azért láttam sok töröttet .
Na persze 200 as hármas négyes pofával van nekem is több a "kis" géphez , 250 es is .
Egy darabig lehet nem írok ide :(

jani300

Na arra kíváncsi vagyok ki javasolta a tokmánytest átesztergálását ?
Sose nyúlnék hozzá !
Miért kellene ?
Ezt muszáj volt még megkérdeznem ...

jdkbesj7

A volt Mesteremet is megkérdeztem erről, hogy találkozott-e már hasonlóval érdekes módon ő is hasonlóan írta le a helyzetet mint te.Annyin változtatott, hogy összeszerelés után visszafelé fogjam be az esztergába úgy , hogy egy másik tokmányt rakok fel vagy síktárcsát abba és a szegnyereg közé egy köszörült darabot kiórázva  mind a két végén és erre tegyen rá a tokmányt.Megtörtént minden és elindult a javuló tendencia útján. Most tartok ott ugye hogy jönnek a pofák. Amihez hagy kérdezzem már meg hogy milyen fajta követ használsz vagy is inkább honnan rendeled? Mert keményfém pofához ez a sima barkácsbolti nem passzol.

Vetesi75

Én sem nyúltam volna hozzá - max. ha van felverődés, forgács benyomódás, megigazítom hántolóval.

sarktibsi

Na az a keményfém pofa , az meg mi fán terem? Életembe se halottam még ilyet. Szerintem te a hökezelt acél pofára gondolsz , de annak is csak a külső felülete kemény (HRC58)

Egyébként a tos-tol lehet rendelni puha alappofákat is , a KOBE-röl meg csak annyit , van belőle 3-méret 56.000,28.000,20.000 rpm nekem van mindhárom , a kicsivel lehet gravírozni is PL: a tokmánypofára szoktam, főleg számokat  (sajnos a szemem se a régi)  
Neked a 20.000-es kell az erősebb.

Vetesi75

Nem törik gyakrabban, mint a többi, csak elterjedtebb típus.
Az a legjobb benne, ha "véletlen"* sikerül megropogtatni, akkor néhány munkanapon belül itt lehet hozzá a pótalkatrész.
*Ez még normál használat mellett soha sem sérült nálam - ez mindig valami erőszakolás következményeként áll elő, szóval nem véletlen kopnak ki nálam a napi használatból a gyári tokmánykulcsok...

Vetesi75

Számomra érdekes dolog ez a kemény-tokmánypofa köszörülés. Én csak simán felesztergálom, a keményfém viszi. Egyébként ezeket a kis (nagyobbakat is) egyenes kéziköszörűket már csak az orsófutásuk pontosságából kifolyólag is teljesen alkalmatlannak tartom a feladatra.
Kérdés: Ha a menesztő felület megmunkálása köszörűt igényel, akkor hogyan készül el a pofák előfeszítéséhez szükséges anzac/horony/homlokfurat? A pofák külső menesztőfelületét is köszörülitek vagy ha furaton kell megfogni, akkor a pontos futás már le van sz@...?

sarktibsi

Íme a 20.000- és.

      

sarktibsi

Én szoktam azt a módszert is alkalmazni , amikor a homlokfelületbe csinálok egy beszúrást , majd egy gyűrűt befogva mehet a köszörülés. Az egyenes csiszolók, tudom nem a világ legjobb megoldása , nem véletlen vettem Japán köszörűt.
(van tőle rosszabb is)
Egyébként meg tervezem egy fortuna elkészítését a gépre , már majdnem minden megvan hozzá. (maga a motor max: 8.000-et tud , már teszteltem a satupadon , szinkron szervó, a lényeg benne kis átmérő enyhén hosszúkás)

Nekem sok ehhez hasonló projektem van. (lenne)

Vetesi75

"Nekem sok ehhez hasonló projektem van. (lenne)"
Ezzel én is így vagyok.
A rozsdából már leszűrhető, hogy ez sem egy ma indult projekt:

  

sarktibsi

Nekem van egy pót késtartóm , azt feláldozom rá, motor , fortuna , laposszíj , frekiváltó , 3x32-es dugvilla , az elektromos szekrénybe kiépíteném a helyét. Így pár perc alatt felszerelhető lenne.
Jelen pillanatban ennek az esztergának még vezérlőszekrénye sincs (nincs rá időm) rá van kötve egy frekiváltó oszt már mehet is , ezen a gépen minden mechanikus. Van rajta villám járat , de áram nélkül nem tudom használni. (igazából nem is igénylem , na majd egyszer)