Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

KoLa

Nem probléma a lemez alátétekkel a központba állítás, a csúcs esztergáknál a russzki késtartóba ez a szokás, nem butaság, mert nagyon pontos beállítást tudsz kés magasságban elérni, nekem van egy vonal meghúzva a keresztszán végén, az a központ, ha ide a keresztszán prizma vízszintes részére leteszem a kést látom hogy mennyire van a központ vonalhoz képest a magasság, és próbálkozok az alátét készletből eltalálni a magasságot, ezt főleg azok kedvéért írtam akik nem szakmabeliek de olvasgatnak az esztergálásról.

A VDI30-as befogóimhoz is kellett építenem egy asztali befogó állomást ahol a befogott szerszámot le tudom mérni a központhoz képest.
Az innen onnan beszerzett befogóknál azért van némi szórás, Din ide, Din oda![#nemtudom][#nyes]

Csuhás

Érdekes megoldás:

sarktibsi

Jó megoldásnak tűnik , bár én a fúrótokmányt kihagynám , (patront használnék) nincs jó tapasztalatom velük (ütnek ,gyengék) pedig már a németektől is rendeltem, precízebbek pontosabbak , de azok se forognak központosan.

Nemrég vettem egy EXPERT fúrótokmányt , első dolgom volt , hogy bemérjem , az árához képest meglepően jó. (sajnos minden méretben nem kapható)

sarktibsi

Annyi bibije , hogy az eredeti tokmánykulcs kotyog benne , kulcsokat a RÖHM-töl szoktam rendelni , azok nem lötyögnek. Egyébként is a kulcs kopik meg leghamarabb , tehát azokat cserélgetni kell.
Nekem az oszlopos fúrón már a negyedik tokmánykulcsot nyúzom (24 alatt) Érdekes módon maga tokmány még mindig jó.

Vetesi75

Én ezt a hagyományos négykéses késtartónál alátéttel való bíbelődést úgy kerültem meg részben, hogy több késtartót használok zömében állandóra befogott váltólapkás késekkel. Az E1N-nen gyorsabb lecserélni a késtartót, mint kést cserélni a tartóban.

sarktibsi

Biztosan jó megoldás az is , nekem is van tartalék kéziszánom késtartóstól mindenestől (bontásból vettem) Sajnos én már kinőttem a műhelyt így most már nem lenne helye egy 150x150-es késtartónak , egyébként is ezt a csúcsesztergát csak ritkán használom. Tehát egy helytakarékos megoldás kell.
Én első körben ara gondoltam , hogy teszek a forgózsámoly alá egy megfelelő vastagságú lemezt , így megemelkedne a kéziszán késtartóstól.

Vetesi75

Kicsit könnyítsd ki a közepét, hogy csak a T-horony környezetében feküdjön fel. Sokkal stabilabb lesz. (A zsámoly alatt szinte mindig domborúra kopik.)

sarktibsi

Ja ahogy írod , a télen már behántoltam a kiziszán alatt is , azóta sokkal jobb lett. Nemrég szúrtam le pár db gyűrűt , karimát, D120-as köracél 5mm széles gyorsacél leszúrókés , szépen dolgozott , igaz fúrat is volt benne.

Még ara gondoltam a távtartó lemezt elviszem egy síkköszörűshöz , úgy már biztosabb a felfekvés. Mivel csak melegen hengerelt lemezeim vannak. Azért köszi a tippet.

KoLa

Itt egy másik variáció ez szerintebb jobban használható, és csendes a működése, érdemes végignézni, a vége felé a marógépen használja a cső belsejében a furatok sorjázására.


KoLa

Hát ez nagyon teccik![#eljen]
Nekem betétkéstartók vannak ezeket cserélgetem, E-400-on azért nem olyan gyors ha az eredeti forgatós van fent!
E3N-en dolgoztam régen ott tényleg így van, 1 perc az egész.

jdkbesj7

Sziasztok! Pár napja kértem segítséget tokmány ügyben.Igaz nem vadi újat de sikerült szereznem egy használt Tos 200-as tokmányt. Elmentem az öreg bácsikához kedves volt meg minden meg is engedte hogy felszereljük a gépére a tokmányt. Vittem én az órát meg a köszörült tengelyemet is a lényeg a lényeg a a tokmánypofától kinyúlva 50-cmnél ott helyszínen 0.085-öt mértem mondom erre megalkuszunk. A mai nap megjött a felfogótárcsa hozzá fel is szereltem majd felszabályoztam és a tokmány hátuljához leátmérőztem.A hiba pedig  itt kezdődik miután felszereltem a tokmányt ugyan úgy 50 cm-re kinyúlva üt méghozzá nem is keveset kerek 1-mmert. Az lenne a kérdésem hogy ha valaki hasonlóval találkozott már az hogyan oldotta meg ezt a problémát? Gondoltam arra is hogy a felfogótárcsában lévő 3 furat esetleg keresztbe volna vagy valami mert maga a tárcsa viszont 0-ás. De a mai nap már nem mentem bele mélyebben.Mivel ez nekem teljesen Új most!

jani300

Kevés az infó .
A tokmánypofák közelében mekkora ütést mértél ?
A tokmány palástján mekkora ütést mértél ?
A felfogótárcsán ,hogyan van kialakítva az illesztőperem ?
Ezek nélkül nehéz tanácsot adni .
A tokmány homloklapját is ellenőrizni kellene üt e .

sarktibsi

Szedd szét a tokmányt darabokra , tisztítás után nézd meg a menetes tárcsát , kotyog-e az öntvény házba. Ha kivan kopva ott lesz a baj , ugyanis az gyárilag nagyon pontosan illesztve van szerintem az a lelke a dolgoknak.
Ha helyel közel minden rendbe van akkor már csak fel kell köszörűlni a pofákat. Én erre a feladatra egy KOBE pneumatikus köszörűt használok 6-os csapos korong kell bele.

Vetesi75

Ha ki van kopva a spirál tárcsa és már szabályozták a pofákat, akkor csak abban az esetben van esélye a jól futásra, ha ugyanannál a diónál van meghúzva, mint aminél a szabályozáskor volt. Végig kell próbálni mindhárom (négypofásnál 2) eshetőséget, mert lehet, hogy az egyiknél látványosan javulni fog az ütés mértéke. (Rendszerint a "nullás"-hoz szokták szabályozni - gyárilag is ott adja a legnagyobb pontosságot.)

sarktibsi

Nekem is van mindenféle kopott eszterga tokmányom , az viszont már eszembe jutott mi lenne ha felhegeszteném a spirál tárcsát majd esztergálás köszörülés aztán már csak méretre kellene esztergálni egy balos furatkéssel az öntvény testet. Szerintem jónak kell lennie. Az én esetemben egy 4-pofás 250-es tokmányról van szó , nem szeretnék újat venni, mert az egy vagyon , ráadásul csak ritkán kell.

Szerinted működhet?

Egyszer szereltem egy ruszki tokmányt , ott egy vékony rézlemezt raktak oda. Gondolom így próbálták orvosolni a problémát.