Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

jani300

Érdekeseket írtatok mindketten , kíváncsi vagyok mi lesz a vége a dolognak .
A spiráltárcsa szinte biztosan hőkezelt ! Azt kár lenne meghegeszteni ,szerintem legalábbis .
Valami hézagoló tárcsa lehet működne , ha csinál neki némi helyet forgácsolással az ember .
Így belegondolva lehet hagy csak az öntvény tokmánytest kopik ?
Az ugye már rég közkincs hogy a nullás diónál kell húzni , de az hogy miért , talán eddig még nem volt .

sarktibsi

Valami hézagoló tárcsa lehet működne Na ez nem is tűnik rossz ötletnek , még ezt a verziót is átgondolom.

Ha kész a tokmány és jól működik , utána terveim közt szerepel egy spec tokmánypofa garnitúra. A lényeg az lenne , hogy minden pofa külön állítható lenne csavarok segítségével. Így lenne egy tokmányom  meg egy síktárcsám (egyben) , csak a pofákat kellene kicserélni. Néha nagyon jó lenne.

jani300

Hát ugye hézagoló gyűrű , pontosabban ,nem figyeltem eléggé .
Létezik olyan tokmány amit írsz .
Meg hát ez az azért ,ami nekem sincsen ... :)
Pedig ...

  

sarktibsi

[#csodalk][#csodalk][#csodalk][#wilting][#wilting][#wilting]

KoLa

Ha simítógépben gondolkozik az ember ott, nem szoktuk ráilleszteni a tokmányt a tokmánytárcsára, van egy kis lehetőség a központozásra ütögetéssel jól beállítható az én tapasztalatomban.
Mostanában a yt-on láttamm már csavaros állítási lehetőséget erre a célra.
Agyonhasznált tokmányoknál meg mindegy, ott mindig a 0 diónál kell meghúzni ha egy puhapofát méretezünk, átmérő függő.
Ha meg az edzett pofát szabályozzuk akkor, 3 pofásnál más átmérőknél még van lehetőség választani még két dió közül.

KoLa

Vegyél egy különpofás tokmányt és kész.

sarktibsi

"Ha simítógépben gondolkozik az ember" Egyszer vett egy barátom egy TOS esztergát , a tokmány palástja össze volt verve kalapáccsal , a régi tulaj így órázta ki az alkatrészeket. [#nemtudom]

KoLa

Vannak ebben a beállítási módban is szintek, IQ szerint.
Van egy négypofás 250-es tokmányom ami kívülről szét van kalapálva de, occsó volt és tudom használni a saját beállításommal.

KoLa

Ha tudnál feltenni néhány élesebb képet akkor, még tudnánk valamire kácsingózni!
Hátha elkel!Ezzel is területet nyernél![#nyes]

PSoft

A kályhacső viszonylag jól azonosítható.
Én azt...foglalnám is! :)

jani300

Ezen ne múljon .....
Tettem már fel ezeket a képeket , sőt a hegesztett állóbábot el is adtam , később fel is került eladásra a fórumra :(
Nem adok el semmit , most még .
Lehet eljön az az idő , de egyelőre nem hiszem .
No ,nézni lehet ,nem is kerül semmibe :)

    

KoLa

Ez egy kalap rossz, itt ember nem járt évek óta [#nemtudom]
De nem eladó? [#nemtudom]

KoLa


jani300

Neked : szuvenir , egy kályhacsövet választhatsz ,remélem van még , lassan fűteni kell .
Nem véletlenül választottam a homályos képet .
Avval az említett állóbábbal azt hittem segítek ...
PERSZE LÁTTAM ITT UTÁNA JÓVAL TÖBBÉRT ÁRULNI ....
lEHET AZ VOLT AZ UTOLSÓ AMIT ITT ELADTAM ...
Különben is nyugger vók már ... hozza a postás , és csak egyszer lopta el :)
Na hát nézzétek ... A Tos igen kopott ágyú , az első vezetőcsapágy is olajtöltés és járatás után hallgatott el , de egy autókerék gumistól elfordul benne :)
A kusong az egész jó állapotú , ha akarom ,forog mindkettő , de lehet idén még nem forogtak , na és ?
No ezért tettem csak a homályos képet .
Lassulok ,na :)
Egyébként van másik műhelyről is kép az autószerelésre lenne , de hát az sem kong az ürességtől :) D viszont jól fűthető ,már .

jani300

Csak én ...
Magamnak vettem mindet , nem másnak , de ez a belső műhely , előtte van még egy nagyobb  :)
De jó hagyjuk .....
Most ez olyan volt mint itt tegnap egy régi ismerős  ,
idejött hogy nézzem meg jó e hátsó kerékcsapágya ,hát alig centiket lötyögött a kerék .
Hozott kerékcsapágyat kicseréltem , azonnal .
Kérdezte mennyi ,mondtam .
Mikor harmadszor kérdezte mondtam neki ,na most takarodjál el innét !
Végül kifizette ,mondtam ,jó de azt ugye tudod hogy a munka ingyen volt ,csak a sürgősséget fizetted ...
Préselni kellet egybecsapágyas volt , egy óra , nekem !
Kb 300 ezer értékű szerszámok kellettek csak hozzá úgy egy óra ... Most azt hagyjuk is hogy semmihez sem értek .
Sikerült kicsit , felélénkítened , részemről már nincsen probléma [#integet2]