Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

jani300

Ennyire tellett , gyorsban :)
Látszik néhány érdekesség , legalábbis én találok benne érdekeset .
Nem tudom ciki ,vagy dícséret ? :)

KoLa

Ez egy baráti cikizés volt, mivel a csapágyhézagolás trükkjeire lettünk volna kíváncsiak![#vigyor3]
Baszki'! ezen a képen nem láccik![#law]

jani300

Rendben . Ezt a homályos vackot sem látta még szerintem mindenki .
A hézagolásban nem tudok segíteni ,ezért is nem folytam bele a dologba .  [#integet2]

svejk

A gyártók megadják pontosan hány gramm zsírt kell rakni bele.

Ez hengergörgősnél jellemzően 10, ferdehatásvonalúaknál 15 százaléka a szabad térfogatnak.

A szabad térfogatot pl. híg olajfeltöltéssel lehet meghatározni.

svejk


sarktibsi

A kúpos furatú csapágyakat én előbb megmérem egy feszítővas plusz egy indikátor óra segítségével (3 ponton mérve) aztán  csak úgy érzésre szoktam feszíteni , közben forgatva kézzel az orsót, a szorulásra figyelve. Majd ismét mérek az órával. Ez után jöhet a próba , előbb lassabb fordulaton fokozatosan emelve a fordulatszámot (persze közben hőmérővel is mérek)

sarktibsi

Nekem van egy TNL cnc esztergám is Benzinger márka. Abba 5 db ferde hatásvonalú van. Képeket is találtam róla a gép könyvben.

    

TROMF22

Idézhogy akkor mennyit lehet feszíteni hosszirányban?

A [#66@svejk] által belinkelt NSK katalógus 296. oldalán nagyon szemléletesen tárgyalja.

(De jók ezek a fordítók! Kijelölök egy bekezdést a .pdf-ben,
és azonnal hozza egy ablakban magyarul. Nem hittem volna, hogy ezt megérem ... )

TROMF22

Itt az ábra része:

  

KoLa

Na! most tanultam!
Azt tudtam hogy a zsír melegíti a csapágyat ha sok!
Szerencsére az EUCnc olajkenésű itt nincs is semmi probléma.

Amikor a Gildemeister főorsóját kihúztam, a csapágyak külső részén szép sárga zsírpöttyöket találtam, ez nem azt jelenti hogy örökre zsírozva!
A többletet kidolgozza a holttérbe ha nincs holttér akkor meg melegíti a környezetét.
Időnként utánanyomok pár köbcentit lassú fordulaton.

Kezdem érteni hogy miért van kevés zsír a 2rs csapágyakban, annó a főnök azt mondta hogy ki kell pattintani az egyik oldalról és "rendesen" bezsírozni...

sarktibsi

Végre volt lehetőség átálítani a revolver sztergát hagyományos módra, így meg tudom mutatni hogyan is dolgoztak a 60-70-80-as években de akár még most is.Biztos van olyan aki még nem látott ilyet. D8-as fúróval kellett készítenem cső tengelyeket 120 mm. Persze mindkét oldalról fúrni kellet. L240 mm
Szeretem ezt a típusú gépet használni, kényelmes erős gyors pontos.

        

sarktibsi

Ha esetleg valaki keveselné a furat hosszát, itt a mai nap. D10 L240 mm a csőtengely így már akár 480 mm is lehet.

      

KoLa

Na ez már döfi![#taps]
Az alapanyag cső?

sarktibsi

Nem cső az túl könnyű lenne , az első az csavarból van kiesztergálva (bkny) 8.8-as, a második a hosszabik az sima billi vas S235. Na de nem is ez a lényeg , hanem az , hogy az Oroszok ezt már 1965-be is meg tudták csinálni kényelmesen. Hozzáteszem nem a türelmetlen idegbetegeknek való munka ez , elég egy óvatlan húzás és már el is tört a hosszú fúró , és ugyebár ilyen szerszám nem terem minden bokorba, a pénzről nem is szólva.

KoLa

Kevesellettem a forgácsot ezért gondoltam...
Még azt áruld el hogy a főorsóház tetején mi célt szolgál az a szörnyű lópokróc vagy mi?