Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Csuhás

Úgy látszik nekem is megvan a saját rögeszmém, most pl az hogy készítek egy egyszerű fél automata menetvágó eszközt. Íme a félig kész sokadik verzió:




 
Elnézést az izgő mozgó képért, de csak kézben tartottam a telefont. Ötletadónak így is jó lehet.

KoLa

Sok munkát fektetsz ezekbe a fejlesztéseidbe,de jók! [#eljen]
Furatban viszont más a helyzet, van erre is megoldásod?

Csuhás

Ez működik furatban is, csak úgy kell befogni hogy közeledjen a tengelyvonalhoz. Ennek igazából az a baja hogy nem elég merev, lehet hogy ennek is elkészítem a zömök prizmás csúszó felületű verzióját.


majer

Kedves Csuhás!
Minden elismerésem,szuper kis szerkezet szépen elkészítve,nagy gratuláció.
Üdvözlettel:Attila

KoLa

A Varga Lacinak volt egy jó ötlete a belső menetvágásra régebben, az tetszett nagyon! csapágyazott furatkés és egy rugó húzta vissza az üresjáratba, nagyon ötletes megoldás nagyobb furatokban.
Kézzel kellett fogásba állítani ütközőhöz, benntartotta a forgácsolóerő, a menetkifutásban automatikusan kivette fogásból a rugó...
A fogást csak adni kellett a keresztszánon.
Nekem nemigen van szükségem az efféle segédeszközökre mert elég nagy gyakorlat van már a kezembe'! néhány trükk azért kell mert már a szemem sem a régi.
Speciális esetekben meg bekapcsolom a hobbicnc esztergámat.

gk6nzg8h4

Üdv! Mit jelent az EAN esztergagép gépkönyvében, hogy
Elforgó átmérő: 340mm
Szán felett elforgó legnagyobb átmérő: 200mm

Feltételezem, hogy a szán miatt max 200mm-es anyag tehető bele. Viszont milyen információértéke van az "Elforgó átmérő"-nek, ha a szán úgyis útban van?

Az EAN-hoz miért adnak cserekereket? (Z=50, 60, 70 100, 127) Esetleges fogtörés miatt?

Mi az az 1db forgatótárcsa amit gyárilag adnak hozzá?

Mekkora az a főorsó ütés, aminél már nem érdemes egy gépet megvenni? (mert anyagilag a felujítás túlmutatna a büdzsén)

Köszönöm!

Csuhás

Hosszú anyagot ami belóg a szán fölé max 200mm átmérőben esztergálhatsz. De pl egy síktárcsára fogott lemez szerű valamit 340mm-ig.

Cserekerekek a menetvágáshoz szükséges osztásokhoz kellenek. Ezek nem "pót" kerekek hanem a feladathoz szükségesre gyorsan ki"cseréhető" fogaskerekek.

Forgató tárcsa, hmm talán olyan tárcsa amire egy pöcök fogható az eszterga szív menesztéséhez. ( A cserekerekes kérdésed alapján sokáig nem lesz rá szükséged :-)

Nem szokott ütni a főorsó... Vásárlásnál az ágyazat kopottsága okozhat gazdasági totálkárt, illetve a hajtás fogaskerekeinek hibája okoz jelentős kiadást.

gk6nzg8h4

Ennél az esztergagépnél jól értem, hogy egy váltóház van, és kapcsolgatással állíthatom be a kívánt osztást? Ha metrikus menetet akarok, akkor kell cserélni kereket?

gk6nzg8h4

* kívánt osztás helyett "kívánt előtolást" akartam írni.

szabo janko

Az EAN 1000-nél a 100 és a127 fogszámú kerék azt határozza meg hogy metrikus vagy colos menetet akarsz vágni ( a vezérorsó colos emelkedésű) . Az 50-60-70 es fogszámú a finom lépéseket adja , pl 1-es 1.25-ös 1.75-ös 2-es stb plusz a ha jól emlékszem a nyolc állása a nortonban levő kerekek állása. De kell egy táblázatnak lenni a norton szekrényen . Egyébként a keres egy leírást váltókerék számításra , az megadja adott vezérorsó emelkedéshez a kíván áttétel.

jani300

https://www.nive.hu/Downloads/Szakkepzesi_dokumentumok/Bemeneti_kompetenciak_meresi_ertekelesi_eszkozrendszerenek_kialakitasa/5_0227_020_101215.pdf

Vannak még hasonló ismertetők a neten néhányat elolvashatnál , jobban fogsz tudni kérdezni .
De az EAN nál sokkal modernebb gépeken is kell kell a menetfajták közti váltásnál cserekereket cserélni .

szabo janko

Egyébként biztos van a neten EAN 1000 -es gépkönyv.

jani300

Ean 1000 ...
Még ifjoncabb koromban ,csináltattam a géphez 55 ös fogszámú csere kereket .  Tokmány tárcsa menet emelkedése 5,5 .
Később a táblázatot tanulmányozva arra jutottam lehet hogy hogy lehet 5,5 ös emelkedést állítani , a colos emelkedésekből következtetve .
A táblázat nem írja , és nem is próbáltam azóta sem , az 55 ös fogszámú cserekerék megoldotta a problémát .
Ezt már régóta le akartam írni , kérdezni :)
Ja , az első esztergám volt , és a mai napig megvan még .

ywathzay

Igaz, a főorsó nem szokott ütni, lógni szokott ha csapágyas, ha meg siklócsapágyas, akkor már jó oválisra kopott, és a sok szakszerűtlen buherálástól már csak kapirgálni lehet rajta ... és ez megkeseríti a tulajdonos mindennapjait.

szabo janko

Ez így van . Viszont ha siklócsapágyas van rá esély hogy hántolással ujra lehet jó beállítás után haználni. Az enyém sikló csapágyas volt és 40-es átmérőt szépen leszúrta persze a kést is tudni kellett jól megköszörűlni.