Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

KoLa

Köszönöm a választ! persze a reteszhorony kiverődik a modern technikáknál,nincs erre tapasztalatom, de gondolom hogy a nagy irányváltó dinamika okozza ezt a nagy teljesítményű gépeknél...de miért kell néhány másodpercér szétverni mindent?
Ezek a kici Kínaiak olyan kuplungot juttattak el hozzám a Klavió segítségével hogy, hasított szorítású és én meg tettem bele reteszhornyot, na!
Jó befektetés volt!és ráérős, nem rosszjuk össze magunkat néhány másodpercért!
Antal Gábor barátunk készített olyan gépet ami ezeket a tengelykötéseket a legmagasabb szintre tudja emelni...
A nagyipar miért nem használja?
Talán mert nem romlik el?

KoLa

"hobbystának nincs nyomatékkulcsa, nem érzi mennyire kelle mehúzni a szorítócsavart."

Sokszor láttam a MachTech-en is hogy az öltönyös fickó egy kézzel rácsapja a satura a meghúzó kart és olyan ' elvágok egy gumicsövet erővel' rátol a meghúzókarra!
Nem merném otthagyni ezt a befogást egy percre sem, én bizony rátolok amit bírok, a nyomatékkulcsot az autószerelők használják! mert ott sok az alu!

sarktibsi

'hobbystának nincs nyomatékkulcsa' Nekem sincs, érzésre csavarozok, eddig még nem okozott gondot. A szerszámokról meg csak annyit , hogy sok embernek még rendes csavarhúzója sincs , most már van belőle vagy 1000-féle. Sokan szerintem azzal sincsenek tisztába torx-torx+ pedig nem egyformák csak hasonlítanak. Aztán csodálkoznak amikor hamar tönkremegy a lapkacsavar a nem megfelö kulcs miatt.

Vetesi75

Satuja is válogatja! Itt a cégnél használunk hidrost is, azt óvatosan kell "félkézzel rácsapni" is, mert maradandó alakváltozást szenvedhet a vas.  A ma divatos alacsony gerincűeket meg hiába cibálod, csak a palettáról fognak felpúposkodni, mert olyan véznák. Békebeli 200-as Ostrana-nkban viszont képesek vagyunk akár elszakítani az orsót is, ha úgy kívánja.

      

Vetesi75

Kedvencem, mikor lapkacsavarra sem telik, ezért egyesével cserélik mindenfélére - később meg 3...4 fajta kulcsot kell készenlétben tartani egyetlen marófej lapkaforgatásához.[#falbav]

TBS-TEAM

Alacsony költségvetésű fordulatszámmérő teszteken jól szerepelt.
Beállítható 1-2-3 érzékelési pont/fordulat.
A videoban 1 érzékelés/fordulat.
Számlálónak is konfigurálható.
Riasztás kimenetet is lehet beállítani.
30f/p-től működik.




Fordulatszámmérő / számláló
József

dtb


PSoft

Nem tudom mire gondolsz, magára a készülékre, vagy a "csigakerék" gyártására...

Ha a "csigakerék" gyártásra, akkor...
Anno' a 3D nyomtatóm extrúderébe ugyanígy gyártottam filament továbbító görgőt.
Bronzból esztergáltam a  kereket, M2,5-ös menetfúró volt a marószerszám.
Én nem csináltam külön befogószerkezetet a keréknek. Rögzítettem a motor tengelyére és a motort satuba fogva, a kereket csúcsmagasságba állítva történt a művelet.


jani300

Ezt a gyártási módszert már egy 1945 előtti komoly szakirodalomban is láttam , talán gördülö marás vagy valami hasonló névvel .
Itt a fórumon nem igazán szokták említeni ,komoly szakemberek .
Hát izé , kis szalagfűrészbe való csigakerék gyártásnak nekikezdtem , de maga a talán 4 tpi s csiga a mainapig bent van egy eszterga tokmányában , félig elkezdve .
Ott még elvi gondok is voltak magával az emelkedés beállításával ,részemről , de az elvben már megvan mi volt a hiba ,legalább .
Viszont maga a módszer tetszik :)
A csigahajtás kiváltása egy szénkefés mosógépmotoros hajtással  mostanában tetszetősebbnek tűnik részemről ,a kis szalagfűrészbe . Nem nagyon odavalónak tűnik az a csigahajtás .
Bomár szalagfűrész doksiban láttam fogaskerekes megoldást ,az talán örök élet , plusz két nap .

Csuhás

A gubanc ott van, hogy mert nincs kényszerkapcsolat a kerék és a szerszám között, ezért mivel nagyobb átmérőn kezdődik a forgácsolás így ott nem a végleges fogszámmal alakul ki. Szvsz kiváló ez a megoldás de a fogaskereket előbb osztókészülékben ki kell nagyolni és csak a fogprofil simítását kell így végezni.

dtb

Maga a készülék nyerte el a tetszésemet nagyon, pláne, hogy negatív, és pozitív irányba is tud dolgozni.
Magát az ilyenfajta marást ismerem, sőt, a kis 3D nyomigámba én is ugynaígy csináltam adagoló görgőt! :-)

jani300

Ehhez mit szóltok ?  Mai szerzemény .
Tudom egyik képet elcsesztem ,de a közeli egész jó .
A balmenet két bekezdésű ! Azért hosszabb .
Na ezt a mai világban legyártatni ,kb egy vagyon lenne ....
Kíváncsi vagyok kinek van még hasonló !  :)
Hagyaték volt ,azt mondta aki kidobta :(
Mindjárt elküldöm a képet a gyerekeimnek is , műszakiak ,végül is .

    

Csuhás

Tessék. Pár éve hoztam a méh telepről mert sajnáltam volna ha kohóba megy. Szép szerszám, de nem tudom igazából mire való.

  

jani300

[#eljen] Ugyanaz !
Hát franciakulcs .
Nekem tetszik .
Gondoltam hogy lesz itt pár embernek ,nem csalódtam :)

Vetesi75

A homlokfogaskerekes valóban strapabíróbb, de ipari környezetben azt is el lehet nyűni. Javítani talán még nehezebb, mint a beépített csigásat. TMK szempontból az egység-csigahajtóműves a legbarátibb megoldás (a hajtómű járatos kereskedelmi tétel), de ott a tengely is egy gyenge láncszem szokott lenni.