Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

KoLa


TBS-TEAM

2db 3200 2RS ferde hatásvonalu csapágyat terveznék be a sima
mélyhornyu helyére.
Megvezetést a tenygelynek, ami párhuzamosságot biztosít a főorsóval
és a motor temgelyével.
József

grekon

Ötlet jó müködhetne ..
Két bajos dolgot látok :
1. Hogy oldod meg a szíjfeszítést ? (hogy egyszerre mozogjon mindkét csapágy)
Lehet egy hatalmas U alakú csapágyházat készíteni s azt feszíteni az alaplapon csak akkor 1,5 csapágyszélességgel feljebb kerül a szíjtárcsa . Elfér ?? Vagy kivágsz az alaplapból . .
2. Az alu nem szíjtárcsának való (fa is jobb). Hordósra kopik párhuzamos futásnál is . Próbálj bele egy 38 fokos szíjtárcsa kést a tárcsákba . Valószínü kopottak vagy eleve nem jó szöggel gyártották .

12-es tengelyel 6mm lemezben  6901-es csapággyal (2 milivel nagyobb) müködhet amit ajánlottam s akkor 10-20 mp a szíjfeszítés vagy csere persze kell új öntvény vagy acél szíjtárcsa .

Sok sikert .

8j72w5ff0

Túl gyorsan olvasol, [#nevetes1]

IdézA tárcsa alumínium. A tengely egy kb 12x12x40mm-es tömbbe van illesztve,

Nem írtam hogy a tömb alu, bár igaz hogy azt sem hogy acél. [#kacsint] Az alumínium a tárcsára vonatkozott.
A csapágyak tengelye mindössze 8mm, ezt meg én nem írtam, bár a csapágyak méretéből ki kellett volna derülnie. ((608zz)

De spongyát rá!

8j72w5ff0

Jól gondoltad, tulajdonképpen egy valóban egy U alakú tartót képzeltem,és természetesen nekem is a szíjcsere macerássá válása ugrott be rögtön. Persze ha nem megy tönkre sűrűn mert beválik a tengely rögzítés, akkor jó lehet.
Ha hagynám a mostani elrendezést erősebb tengellyel, csapággyal, azzal csak annyi a gond, hogy csak a belső csapágy méretét tudnám növelni, mert a külsőnél már olyan kicsi az ékpálya belső átmérője, hogy nem lehet növelni a belső furatot. De alapvetően nem kizárt hogy a minél nagyobb tengelytartó lemez is megoldaná a problémát ahogyan te rajzoltad, mert nem kizárt hogy csak a tengelytartó kis felületével van gond.

8j72w5ff0

Köszönöm, én is azon agyalok, hogy a tengely külső végét is masszívvá kell valahogy tennem, főleg mivel a két szíj terheléskori feszítő ereje, tisztességesen képes húzni rajta, mert a két szíj egymáshoz képest szögben van.

Vetesi75

Az alumínium tárcsával kapcsolatban szinte elsőként leírtam a véleményem az index fórumán. Rövidre fogva: Ebben a méretben nem tudod olyan szorosan illeszteni a csapágy külső gyűrűjét a tárcsába, hogy az a terhelés hatására ne kezdjen el vándorolni. Lehet próbálkozni nagyobb szélességi sorozatba tartózó csapággyal, aminek a külső gyűrűje a nagyobb mérete végett nagyobb felületen fekszik fel - ha elfér - vagy el lehet felejteni az alumíniumot.

8j72w5ff0

Igen, már ott is vettem a véleményed és egyet is értek vele. Ezért agyalok azon, hogy ne a tárcsába tegyem a csapágyat, még akkor se ha azt esetleg acélra cserélem.

6vd6am7bb

Zoltán !
Sajnos a megadott link NEM működik.
Az Asist AE4S37M gépkönyv feltétlenül kellene .
Segítenél ?

B.Zoltán

Sajnos a tárhely támadás miatt nem volt elérhető.
Sikerült visszatölteni, remélem most már jó.

6vd6am7bb

Zoltán !

Köszönöm  szépen   . . .   van  egy  ilyen  esztergagépem  és  CSAK  MOST  lesz  üzembe  helyezve  ( 350 mm  csúcstávval )  . . .

TROMF22

Nagy a csendesség a Fórumon ...

Egy külföldi gépkereskedő oldalán, a hirdetett gépek között volt ez a videó:SCHAUBLIN 102

Erről a gépről sok videó van fenn, de 6:01 percnél van egy érdekesség:
A szegnyereg az ágy meghosszabbításában, azzal azonos profillal rendelkező, egy csuklópánt segítségével kifordítható toldaton pihen. Amikor szükség van rá, befordítja, négy másodperc alatt a helyére csusszantja.
Kicsi az ágyhossz, ha pl. bábot használ sokszor útban lehet a szegnyereg.
Elegáns megoldás.

Jók azok a profilos tangenciális kések az 1:03 -tól.
Eddig csak egyszerű, hasáb keresztmetszetűeket láttam.
A régiek megadták a módját. Vagy van ilyen manapság is?

KoLa

Huszon éves koromban kaptam egy ilyen gépet a munkahelyemen, nem pont ez a tipus de, minden része ismerős.
A genfi vöröskereszt comitté' ajándéka volt a 2. világháború utáni időkben, ezt hirdették is akkoriban, egy kis alu emléklapon a gépre szegecselve.
Ez nem az a gép amin ki kell fordítani a szegnyerget az útból!
A szegnyereg kb 1-2kg között van, nem súly, egy esztergályosnak, a T anya visszaigazítása na! az már időigényes lenne!
Valószínűleg nincs is T anya mert mindent alulról kell az ágyazaton keresztül lehúzatni kézi anyákkal.
Most különben tanultam itt közbe...
Azt nem is tudtam hogy a 102, az ágyazattól mért központ magassága!
Na ezt még le kell ellenőriznem a revolveremen.
Visszatérve a szegnyeregre, szépen megoldotta az illető szakember![#eljen]de minek?[#nemtudom]
Olyan ritkán gyárt az ember ilyen pici gépen állóbábbal, de anno volt hozzá asszem', futóbáb is a fiókban.
Ezek inkább a svájci szakemberek tudásához lettek tervezve...
Mi bunkók vagyunk ehhez![#nyes]

ra8nsmk6w

Léteznek ilyen és ehhez hasonló kések.Egy amerikai ismerősömtől kaptam néhány éve egy kis dobozkában néhány "micró" darabot.
Ezek csak kör keresztmetszetűek voltak, de 1mm től felfelé néhány méret. Valószinű, hogy egy szakma örökölt darabjai.
Ezen az elven viszont 4-8mm négyzetes rapid kés darabokat is
fel lehet használni egy hozzá alkotott késszárral.

TROMF22

IdézEzek inkább a svájci szakemberek tudásához lettek tervezve...
Nekem is az tetszett, hogy műszakilag korrekt, mindamellett meglehetősen arisztokratikus.[#wave]