Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

D.Laci


sarktibsi

Én ezt találtam ez ugyanaz a tipusú gép mint az egyém.

https://youtu.be/Gpgz8EYIP70?t=214

jani300

Tapasztalom nincsen a második módszerrel .
Viszont az egyáltalán nem gépfüggő dolog .
Csak a vezérorsó és vágandó menet emelkedéseinek arányán múlik .

8j72w5ff0

Üdv mindenkinek!

Van egy kínai kis esztergám, amivel nagyjából meg vagyok elégedve, a céljaimnak megfelelne, ha nem lenne egy eléggé bosszantó hibája.

A motor tengelyéről egy két csapággyal csapágyazott köztes lassító ékszíjtárcsa adja át a hajtást a főorsónak.  

Sajnos úgy tűnik, az ékszíjtárcsa csapágyhelye eleve nem volt pontos, vagy túl van terhelve és mára teljesen ki is kopott. Ennek az volt eddig az eredménye, hogy előbb a csapágy adta meg magát a belső oldalon, majd az ékszíj átfordult és legyalázta magát. Több ok miatt zavaró, mert egyrészt elég drága is ez a kis ékszíj (5M375) másrészt meg mindig akkor szakad el, amikor épp kellene a gép.

Van valakinek ötlete hogy hogy kellene ezt az egészet úgy megoldani, hogy ne legyen többet vele gond?

  

TBS-TEAM

A hibás ékprofil okozza a leggyakrabban az ékszíjak
idő előtti tönkremenetelét.
Ellenárizd a helyes-e a szög.
József

sarktibsi

Ha azt akarod , hogy sokáig tökéletes legyen , fel kell szabályozni az ékpályákat.
Aztán mondjuk vegyél rá Német szijjat ( nem olcsó de cserébe sokáig birja )
majd végül ki kell cserélni a csapágyakat ( Német vagy Japán ) bár én a Szlovák csapágyat is szeretem. Csapágyazásnál érdemes megnézni a házat , előfordul , hogy már forgott benne a csapágy. ( lehet ragasztani kell )

8j72w5ff0

Ránézésre szépen fekszenek a szíjak a tárcsákban, és érdekes hogy nem a felső, a nagyobb terhelésű szíj megy tönkre, hanem mindig az alsó, ahol inkább a fordulat dominál.

8j72w5ff0

Nem előfordul, hanem biztos hogy forgott benne a csapágy és megítélésem szerint már a csapágyragasztó se használ.
Nekem az a meglátásom hogy a tengely és csapágyazás párossal gond van. A tengely egyik vége van csak rögzítve, és az is csak egy excenteresen elfordulni képes kisebb acél tömbbe van befúrva, csappal rögzítve, így oldották meg a két szíj egyforma feszítését. Ezt mindössze egy nyolcas csavar fogja az alaplaphoz. Ráadásul a csapágyak se túl combosak (608zz) és hiába van kettő a tárcsában, (gyakorlatilag egymás mellett) az egyoldali húzó terhelés hamar megviseli, főleg a belsőt. A csapágyfészek is annál kopott ki.
Én arra gondoltam, hogy vagy a meglévő tárcsába, a csapágyak helyére illesztek be egy tengelyt, vagy egy teljesen újat csinálok tengellyel, és a csapágyakat a a tengely két végére teszem, hogy minél szélesebb alátámasztást kapjak, hogy megakadályozzam a csapágyak ferde terhelését. Mert nekem úgy tűnik, hogy a tengely nem elég fix és az veri szét a csapágyat, csapágyfészket.

KoLa

Az ékszíj tapadási hosszát a tárcsán, a nyomaték arányában érdemes átgondolni!

KoLa

Most gondolj bele : a csapágyban golyókon forog át a surlódás!
Ha a csapágy külső megfordul a fészekben a külső átmérőn, akko ezek a golyók már nem gördülnek!

KoLa

Csak rendesen meg kell alkotni és fog működni sokáig!

grekon

Van .  

Milyen anyag az ékszíjtárcsa ??
Az ékszíjtárcsát fel kell perselyezni acél perselyellel (kiesztergálni 3-8 mm-t s 0,03mm szoritással beütni) vagy új ékszíjtárcsa öntvény vagy acél . A csapágy is lehetne min 6901(2) ami belefér és min 3 csapágy szélesen .

Hány mm van az ékszíjtárcsa pereme s az alaplap között ?
Ha van 6-8mm egy ilyen vastag lemezbe kell beengedni felülröl a csapágy tengelyt peremmel s alul beheggeszteni . A lemez min 120-150mm hosszú s másik végén luk ami körül forog . Kell a lemezbe egy ívelt bemarás ahol leszorítod .

Nekem így van a furógépemen 30 éve (igaz 6204 csapágy s 12-es lemez) 8 sebesség 140-1400 között , 23-as fúróval gond nélkül fúrok acélba .

  

grekon

Helytelen a kép.
Persze bonyolítja hogy két szíj kell lazuljon másik irányba kell a lemez csak oda nehezebben fér .

  

8j72w5ff0

Szia!

A tárcsa alumínium. A tengely egy kb 12x12x40mm-es tömbbe van illesztve, egy réselt acél cső csappal (nem tudom a helyes megnevezését) rögzítve, aminek az egyik vége egy nyolcas csavarral van az alaplaphoz rögzítve. a képen kivehető imbusz csavar, tulajdonképpen a szíjak feszítője.
Én attól tartok, hogy a tengely egy végű rögzítése nem hoz végleges megoldást, mivel a csapágyak méretét az ékszíjtárcsa méretei miatt nagyon növelni nem tudom. Ezért, és mivel a burkolat alatt és az ékszíjtárcsa alatt is van hely, arra gondoltam hogy a csapágyakat nem a tárcsában, hanem kívül helyezem el és a tengely mindkét végét ( a csapágyakat) masszívan rögzített házakba helyezem.
Persze ez magával hozza, hogy egy ékszíj csere kicsivel macerásabb lesz, mert a külső csapágy rögzítést el kell hozzá távolítani. Viszont így elérhetem a csapágyak relatíve radiális terhelését. Mert szerintem a probléma fő oka, hogy a csapágyak ferdén terhelődnek.
Az ékszíj tönkremenetelét mindig megelőzi a belső csapágy kattogása, ami szerintem a ferde futás, illetve egy idő után a csapágyfészek kikopásának eredménye.
Amikor a csapágy olyan állapotba kerül, hogy már nem fut párhuzamosan tudja párhuzamosan tartani a tárcsát a másikkal, akkor adja meg magát a szíj.
Persze bejöhet a te megoldásod is, ha kellően masszívra sikerül.
Igaz, azzal is számolnom kell, hogy egy nagyobb fogásnál mindkét szíj ugyanabba az irányba feszíti a köztes tárcsát, ezért annak tényleg masszívnak kellene lennie.

Üdv,

lkiss

KoLa

" A tengely egy kb 12x12x40mm-es tömbbe van illesztve "
Szerintem a 'segítség béna vagyok' topik lenne az efféle magasröptű eszmecserék helye.
Nehogy azt higgye már egy ide tévedt esztergályos hogy itt ez a színvonal...