Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

KoLa

Szia Gábor!
Elolvastam kétszer is, nehogy valamit félreértsek!
A meghajtó szíjtárcsát honnan hajtod meg?
Ezzel a rángatózó mozgással milyen fordulatszámot lehet elérni? mennyire rezonál?
Gondolom kisebb furatoknál magasabb fordulatszám nagyobb külső átmérőnél kisebb.
Egy mórickarajzot még megnéznék!

ANTAL GÁBOR

A meghajtó szíjtárcsát hajtottam a szervó motorral . A motor mint korábban írtam : mester szolga ( elektronikusan szinkronizált )  üzemmódban van a főorsóval. .
 Én az egységet egy nagyon nagy és stabil gépre építettem meg Egy 5 tonnás EE630 ra . 9001/min kényelmesen ment. Hatszöget esztergálva ilyenkor a főorsó 150 et forgott

KoLa


Karácsony Sándor


szabad paraszt

Szia Gábor!

Nagyon köszönöm amit megosztottál az esztergán történö sokszöges megmunkálásról. Ha esetleg lenne néhány fotód vagy rajzod azért gondolom többen is hálásak lennénk.

dz7ssc2ac

Tisztelt Tagok!

Nagy és kisméretű, hagyományos és cnc gépekkel, vállalom alkatrészek esztergálását, forgástestek, tengelyek, csapok, orsók, egyéb munkadarabok kivitelezését. Alapvetően egyedi gyártással foglalkozom, de természetesen megoldható a kisszériás vagy nagydarabszámú gyártás is. A gépek c tengellyel rendelkeznek, így pozíciófúrások, kisebb marások is elvégezhetők! Korrekt , minőségi munka, gyors határidők. Bármilyen kérdésre privát üzenetben szívesen válaszolok, vagy várom a rajzokat a tamaslajosmezes@gmail.com címre. Anyagfelhasználási tapasztalatom széles skálán mozog, gyakorlatilag a műanyagtól kezdve a nemvasfémeken át a rozsdamentesig. Helyileg Kecskeméten munkàlkodom és természetesen számlaképes is vagyok ha szükséges. Köszönöm hogy elolvastad!

U.i.: Kiváló kollégámnak köszönhetően már az alkatrészek, keretek, anyagok hegesztését is vállaljuk profi technikával, saját jól felszerelt hegesztő műhellyel.

Üdv: Thomas

Bonyhádi

Sziasztok! Elsősorban Hajdú-Biharban keresek esztergályost. Egy vállas perselyt szeretnék készíttetni, de későbbre is akad munka amíg nekem nincs gépem

vadember

Mi célja van a tokmányok és a tokmánypofák összeszámozásának?
 Eddig nekem nem volt ilyenem. Most vettem három használt tokmányt. Egy gyártótól vannak (Bison) és mindegyiken szerepelnek a számok.
 Kicseréltem egymás között és természetesen csereszabatosak, hiszen nem egyedileg párosítva gyártják őket.
 Sajnos a tisztítás közben kiderült, hogy az egyik defektes. Amit találtam árakat, nem lesz használhatóvá téve.[#zavart2]
 A gyártók meg gondolom ügyelnek rá, hogy ne legyenek cserélhetők egymás között a cégek termékei.
 Egyébként van valakinek ötlete, hogyan lehet így letördelni a fogakat?

    

vadember


Csuhás

A pofák nagyjából csereszabatosak, viszont a gyár, és használat során magad is időnként felszabályozod őket, és ezzel elveszted a csereszabatosságát. Azaz precíz munkához nem szabad összekeverni az azonos típusú tokmányok pofáit.

KoLa

Ha van esztergagéped amire feltudod szerelni a tokmányt,akkor fel tudod szabályozni a más sorozatszámú pofákat is esetleg vegyesen kavarva is, de azé' a pofasorszámok lényegesek!
Az ilyen töréseket én el sem tudom képzelni hogy , hogy lehet!?
De! vannak kollégák akik, ha beszedi a tokmány a forgácsot, nem szétszedik! hanem csövet húznak a tokmánykulcsra, na! itt már van esély a törésre!

fisrcxuk3

Az ilyen töréseket én el sem tudom képzelni hogy , hogy lehet!?
Ha megnézed a 47121 -es képet ott pont három  síkmenet  látszik, ami odébb forditva lehet  négy is . Pont ennyi hiányzik a tokmánypofáról.
Szerintem ezt okozhatja   a tokmányból kifordult, meg nem támasztott cucc is...
Az egy sérült pofával" szemben" támaszt kettő,  bár nem is szemből.
Szerintem.

zozo

Volt egy tokmánypofa cserebere topik régen...

vadember

Akkor ez a forgácsbeszorulás nem csak nálam jelentkezik? Azt gondoltam, hogy a kopott tokmány miatt hajlamos rá.
 Vettem a múlt héten a vaterán egy kínai Sanou új 200-ast, a napokban kellene megérkeznie. Attól reméltem a megváltást. Unom már a szétszedést, régebben nem volt ilyen gondom. Van egy rendszeresen gyártott 60-as görgő amit készítek. Ha ez van gyártásban akkor utána biztosan megszorul a tokmány. Az a furcsa, hogy már csak az utolsó két-három menetet nem lehet tovább tekerni.

Lacibácsi

Érdemes védekezni az ellen hogy bekerüljön a forgács.
Szokták ronggyal kitömni a tokmány furatát, vagy egy lemezcsíkot körben belehajlítani a furatba, pl. sörösdoboz. Lehet készíteni műanyagból egy "H" szelvényű dugót, ami passzol a tokmánypofa helyére, és ha annyira ki van tekerve a pofa hogy be tudna jutni a forgács, akkor ezt lehet bedugni a pofa után belülről.