Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

KoLa

Ha arra a karra gondolsz ami a kézi szánon(kés szán)jobb oldalt, lefelé van kapcsolva és ein és aus címkéi vannak, akkor értem!

KoLa

Igen ez egy nagy probléma!
A rajzok alapján én úgy látom hogy a keresztszánon vannak állások amikor át tudja adni a hajtást a kézi szánnak...

sufnituning

Én úgy látom, hogy egy kúpfogaskerékpár adja át a hajtást.

fisrcxuk3

Igen  arra ! A videon kup esztergálásnál volt balra, a képen felénk esik. A nyilak  a késszán gépi? hajtás határait jelzik ?

jani300

Az a kar a kéziszán orsóra kapcsolja a hajtást egy körmöskapcsolóval , és a másik állásban függetleníti az orsót a hajtástól .
Ezt a részét láttam ,van ilyen kéziszánom ,de igen rossz állapotban .

fisrcxuk3

Azért az meglepő hogy a Youtube-on van oly video, ahol egyszerre megy mind a három szán .

KoLa

Én azt látom hogy van ott 3 vagy 4 fogaskerék amire pozícionálni kell a felhajtáshoz, de lehet hogy tévedek, nem ismerem ezt a gépet.

KoLa

Jobban megnézve 4 pont van, ellentétes forgásiránnyal, de majd tudja a esztergályos hogy le vagy fel kell kapcsolni.
Csak találgatok.

szucst

Szervusztok,

Azért van 4 fogaskerék, mert odébb kellett vinni a felhajtást, megmaradjon a keresztszán munkaútja.

" a hossz nóniusz és a keresztszán kurbli közt levö ki-be tologatóssal kapcsolod le a keresztszán mozgást"-> igen, átkapcsolod kéziszánhajtásra, illetve a körmös hüvelyt is kell kapcsolni a karral. (Mert fárasztó lenne még 10 dolgot mozgatni amúgy a kéziszán tekerőjével)
Érdemes tanulmányozni a metszeteket amiket Jani újra linkelt, gyönyörű megoldás.

Az hogy egyszerre megy mindhárom tengely:
Elötoláskapcsoló kulisszát kiherélték és ezáltal egyszerre lehet mindent is kapcsolni, plusz a keresztszán / kéziszán kapcsolókerék vagy szélesebb, vagy félúton megállították és viszi mind a kereszt mind a kéziszánt,  vagy egy mocskosul szétkopott gépen is működhet...szerintem...
Még kilépni vágyók sem fognak így esztergálni, ez szerintem felesleges veszélyforrás.
de jól nézhet ki videón - gondolom nincs fogásban...

vadember

Két lánckerék van a motor tengelyén, és a motor is két sebességes. Wartburg ablaktörlő motor volt lánykorában.

Robika37

Az előtolást elektromosan kapcsolja, van a "joystick" alatt gyárilag kis kapcsoló ahol ez bekapcsolható akkor már megy a hossz és keresztelőtolás+ nem függetleníti a keresztelőtolást a kihuzós kallantyúval....

ndhyaup

Üdvözlet!
TOS SV18-hoz keresek 24 fogas cserekereket. Minden segítséget, útba igazítást szívesen fogadok. Előre is köszönöm.

2panvz88m

Sziasztok!BUÉK!
Segítséget szeretnék kérni.A kepen látható tokmanyrol tud-e valaki információt adni mert nem találtam róla semmit.(sztem orosz vagy bulgár lehet a ciril betűk miatt)

  

Szalai György

Bulgár BDS gyártmányú, három pofás eszterga tokmány.
III osztályú, (Nem tudom az mit jelent.) 250 mm átmérőjű, max. 1600 fordulat/perc, 10-260 vagy 65-250 mm-t tud megfogni.

laaci

Szalai György megadta a választ.
További információ
https://www.chipmaker.ru/topic/191439/
Üdv.
laaci