Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

sufnituning

Kedves Laci!

Ez megfordult a fejemben, de egyből elvetettem.[#fejvakaras]
Sajnálom, de ez nekem nem jön be.[#integet2]

A csavaros megoldásnál még azon gondolkozom, hogy meg lehet-e
valósítani azt, hogy központosan feszítem meg a 3 csavart és esetleg csak utánaállítom a csavarokat órázásnál.
Így könnyebb le- és feltenni a csövet. [#love11]

mex

Addig értem, hogy a csőbe a kisebb átmérőjű tokmányt,vagy síktárcsát bele lehet dugni, de hogy fogod a pofákat megfeszíteni, ha a dió bentebb van a cső végénél?

D.Laci

160mm-es csőbe a 80-100mm tokmány már van hely bőven.

Vagy fúrsz a cső palástjára egy "technikai" fúratott. :)

Nem minden esetben kel mélyre betolni a tokmányt.
Csinálsz hozzá egy pofakészletet ami benyúlik elég mélyre.

Legyetek már egy kicsit kreatívabbak.

mex

Eléggé nyögvenyelős a dolog ezzel a tokmányos megoldással.Nekem olyan izzadságszagúnak tűnik a speciel erre gyártott pofakészlet, meg a "technikai furat" sem mindig megengedett-gondolom én.
A videón látott megoldás gyorsabban kivitelezhető, pláne ha csak olykor-olykor van rá szükség.[#kacsint]

2vkx6unz

Termelékenység szempontjából nem tűnik jónak ez a sok csavarral megvalósított megoldás. Persze ha csak egy darabra kell akkor nem biztos, hogy ennél többet bele kell fektetni...

Egyébként én valamilyen tengely irányban megfeszíthető önmagát központosító megoldást csinálnék (mint egy ollós emelő), hogy gyorsabban lehessen munkadarabot cserélni. Persze egy kisméretű tokmány megfelelően kialakított pofákkal is pont jó egy ilyen feladathoz.
Mondjuk én nem vagyok esztergályos... szóval lehet nem működne úgy ahogy gondolom...

mex

Ha nézted a videót, akkor feltűnhetett, hogy először a palást ot állította ki a csavarok egyenkénti lazításával-feszítésükkel. Ezt egy tokmánnyal eljátszani csak úgy lehet, ha a pofák külön-külön állíthatóak..
A szakmám nekem sem esztergályos, mindenesetre én maradnák a csavaros kivitelnél...

2vkx6unz

No de itt egy csőről van szó. Feltételezhető, hogy kör keresztmetszetű többé kevésbé (a másik végét be tudta fogni egy tokmányba illetve át tudta fordítani esztergálás után.
Ha kör keresztmetszetű vagy közel az akkor egy 3 pofás tokmányba be lehet fogni.

Azért egy kisebb átmérőjű csőben ezt megcsinálni vagy ha beljebb kell megtámasztani akkor elég macerás. Ezért is csinálnám inkább egy csuklós szerkezettel akár egyenkénti állítás mellett is, hogy ne a csövön belül kelljen állítgatni a csavarokat.

  

fisrcxuk3

Én sem vagyok esztergályos, de  napi szintem tekerem az  E400- at.A kétkedőknek; A hónolt ,előre gyártott hidraulika hengerben simán van másfél mm falvastagság eltérés.

e3y4ahxee

Adott egy Tos mn80 műszerész eszterga, következő  feladat lett volna egy villanymotor Komutátorának a leszabályzása!
A probléma a következő a keresztszán orsólyának el tekeredése menet közben!!
Tapasztalt e valaki hasonlót? Ötlet mi lenne a megoldás?

Csuhás

A szaggatott felölet miatti vibráció okozza. Megoldások: Más fordulatszám, másik kés, szorítani a szánon és az anyán, vagy ahogy leginkább szoktuk: megfogni a tekerőt.

e3y4ahxee

Köszönöm a választ

e3y4ahxee

Gondolom nagyobb gépen nem okoz problémát?!

Varga László

Nem elég éles a késed!
A bronzot szinte minden kés keni.
Én gyémántlapkával faragnám!

jani300

A kommutátor anyaga nem vörösréz ?

Varga László

Teljesen igazad van !
Nem tudom miért bronzot írtam!
E3N anya javítása kapcsán kevertem össze.