Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Csuhás

Meg lehetne próbálni csak a tetejét levenni a helyén. Abból már sok minden kiderülhet.

Miki2

Előbb-utóbb kénytelen leszek valamit kitalálni.
Csak ne kellene az egészet kiszerelni....

hostya

Nem biztos hogy ki kel(lene) szerelni a főhajtóművet.

Lehet hogy elég ha a helyén hagyod a főhajtóművet... Kiszereled a sebváltó kerék fedelét a kerékkel együtt (334).
Utána meg a főhajtómű fedelét.. (331)
Szerintem a "léptető(kulissza)" rendszerben van a hiba.
Műszaki ember vagy, a rajz alapján megérted...[#wave]

Én csak használtam ezt a típust.. -soha nem kellett javítani-
A rajzot az eredeti E3N gépkönyvből fényképeztem...

  

Miki2

Köszönöm.
Ez látszik a legegyszerűbb megoldásnak.

Gyula65

Volt hasonló problémám. A retesznél volt a hiba. Nem kellett szétbontani a sebváltót, kihúzható felfelé a tekerő.
Első körben ezt kellene megnézni, mielőtt szétkapnád az egészet!
Üdv!

Miki2

Köszönöm a válaszod.
Remélem, ennyivel megúszom.

Gyula65

Legyen szerencséd!
Üdv!

ab

Első körben feltétlenül ezt nézd meg. Nekem is ue. volt a gond.
Tervezéstől a kivitelezésig. Alkatrész-, gépgyártás, automatizálás.

KoLa

7. perctől: külső kúpos menet vágása menetfúróval!
Amúgy biztosan ismeritek ezt a trükköt csak emlékeztetőnek szánom.
Azt azért bánom, hogy Slava barátunk mindíg nekimegy a falnak!
Orosz módszer!:)


Virbo

Én nem ismerem.
Attól kúpos mert a menetfúró is kúpos?

sufnituning

Nem kúpos, szögben el van állítva.

KoLa

Annó, én direkt szögbe állítva használtam, itt meg kitudja merre áll?
Lehet hogy ez nem kúposnak készült, csak én már erre gondoltam.

D.Laci

Fúratban is lehet menet fúróval menetet vágni, értelemszerűen nagyobb furatban, vagy kikel herélni a menetfúrót.
Korábban írtam is, hogy menetfúróbol csináltam menetmarót.

TROMF22

Jó hogy felidézted!

Eszembe is jutott, hogy van két lehetetlen méretű menetfúróm a fiók hátuljában. (vagy tíz éve)
Gondoltam kipróbálom, feláldozom őket.
Előszedem, DC Swiss M17x1(!) gyönyörűek, gyári viaszban.
Hát nem mind a kettő csavartornyú! [#szomoru1]

KoLa

Emlékszem...
Én nem martam, hanem esztergáltam m8-as menetet furatba, egy ilyen herélt menetfúróval, egy fogásból teljes menetprofilú késsel ( persze műanyagba )egy  csavart élű m8-as menetfúróból hagytam meg pár fogat, ezzel így sorja mentesen gyönyörű felületű menet készült sorozatban, mivel a csavart élű menetfúró szépen kivezette a forgácsot.