Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Gyula65

Megfelelő kenés, reteszhoronyra beállítás. Mivel szoros az illesztés, nehogy összerágjon!
Ha, nem jól nyomód össze, kezdheted újra a szétszedést!
Igaz az már megy![#taps]
Üdv!

jani300

Hát igen ,ezen átsiklottam , köszönöm .
De megkaptam már a képeket is :)

4ud9rtjz

Akkor itt van szét szedett állapotba!
Már csak az lesz a fogas kérdés hogy mennyi olaj kell bele???

          

TROMF22

Tanulságos és szép! Köszönet precíz dokumentálásért.
Sok tengelykapcsoló metszeti rajzát láttam már, de ezzel a kombinációval még nem találkoztam.
Gyanítom, hogy valami haditechnikai alkalmazás az ősforrás.

fisrcxuk3

Gratulálok a szétszedéshez! És mindenkinek,  aki többet látott benne mint egy centrifugál kuplung.Kösz a képeket, mindenre választ kaptam .Bocs a félreokoskodásért!

4ud9rtjz

De ez csoda is szerintem magyar gyártmány mert az ősszes csapágy és szimering az de aneten semmi sincs róla!!!

Lacibácsi

A tengelykapcsolóra írod hogy magyar? Osztrák HEID gyártmány, látszik a képen a márkajelzés.
Úgy tudom, hogy az egyéb verzióknál is HEID tengelykapcsolókat, féket használtak.


HEID Antriebstechnik GmbH & Co KG
Ernstbrunnerstraße 35.  2000 Stockerau, Austria
https://www.heid-antriebstechnik.at/de

  

4ud9rtjz

Én csak azr irtam hogy LEHET hogy magyar mert a csapágyak és a szineringek AZOK VOLTAK!!!

7cim5mm0

Nem csoda ez, rendelni lehetett a gépeket ezzel a típussal, felárért.
Finomabban kapcsol az összes többi változatnál.

Lacibácsi

Bocsi, de nem azt írtad hogy "Lehet", hanem azt hogy: "De ez csoda is szerintem magyar gyártmány"[#kacsint]

svejk

Te bizonyára tudod rá a választ:

[#t133p46678#]

7cim5mm0

Ez nem hajtóműves kivitel, de ez szerintem már kiderült.

Ugyanaz a szerepe, ennek is, mint a másik röpsúlyosnak, csak ez strapabíróbb, és e mellett tudja a finomabb kapcsolást.(Ez is röpsúlyos kuplung, csak kezdeti hidrodinamikus működtetéssel kombinált kivitel.)
Megállás nélküli forgásirány váltásra van kitalálva.

svejk

Szóval akkor csak nem egy irányba forog a motor.
Értem köszönöm!

kijy8hc3f

Tisztelt Fórumtársak.

Vásároltam még mult évben egy  AT+"§ as kombinált eszterga-maró gépet. Nem vagyok esztergályos és több gondom is van, amiben segitséget szeretnék kérni.
1 a mérettáblázatot átnézve menetvágásra előkészitettem a cserekerekeket, de a várt 1,25 ös menetemelkedés helyett olyan extra sürű menetet kaptam,  hogy még mérni sem tudom.
 Megitélésem szerint mindent mewgfelelően csináltam, de sajnos vagy valami  el van tolva a táblázatban, vagy valamit fatálisan félreértek.
2, VAn egy kar aminek a rendeltetését egyszerűen nem értem az eredeti szöveg lengyel és  ÍGUglival azt a megjegyzést kapom, hogy a hasitott fofa kkapcsolója, de miven nem vagyok esztergályos, halvány fogalmam sincs arrol, hogy ez mit jelent. Szinte minden más rész funkciójára már rájöttem, volna azonban még egy kérdés:
A váltóházban levő olaj mennxyiségét  minden bizonnyal a legalján található kémlelőnél lehet ellenőrizni. Ez nyugalmi helyzetben kb, 2-3 cm nyi olaj jelenlétét mutatja maga a ház kb 20 cm széles kb 35 cm hosszú és legalább30 cm magas. Elég lenne ebbe a kb. 2-3 cm nyi olja? ha rátöltök mit tegyek bele? hajtómű oljat, vagy egyszerű motorolajat?

Üdv Jenő

kijy8hc3f

Helyesen a gép tipusa AT320 kombi eszterga-marógép. Természetesen kinai.