Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

szucst

Szervusztok,
Szeretném megkérdezni a tapasztalatokat mekkora tömegű darabot lehet E400-on még megmunkálni.
Elvi a kérdés, nem akarom a gépet gyilkolni, csak elnézegettem az ausztrál fickót, és ott ami befér és elforog az mehet.
EU400 említ 300 kilót, E400 gépkönyvek semmi.
Kiváncsi lennék milyen határeseteket láttak a fórumtársak. (érdekel mi az amit még kibír a technika)

Kicsit ehhez kapcsolódik, hogy ha pár száz kiló még jó akkor adott esetben pár 10 kilóval nehezebb tokmány miért nem ajánlott?

Üdv: Tamás

sufnituning

A nagyobb tömegű darabokat karusszel esztergán illik megmunkálni, én 100 kg nál nagyobbat nem raknék fel, azt is csak támasztva, a főorsócsapágyak nem díjazzák a nagy súlyt.

De biztos van más vélemény is.

jani300

Nem akarnék okoskodni , de az átmérő ,hossz arányt meg kellene említeni .
Van háromezres csúcseszterga is .
Ugyan azzal a főorsóházzal mint egy 1500 as .
Nem merném vitatni a tudásod , meg hát a gépkönyv a mérvadó .

sufnituning

Szerintem, ha meg van támasztva a munkadarab, ugyanakkora súly terheli a főorsó csapágyát hossztól függetlenül.

sufnituning

Azt írja a Tamás, hogy az E400 gépkönyv nem említi.

szucst

Igen, azt nem írtam, de nyílván csúccsal / bábbal támasztva.

A rövidebb nagy átmérőjű darabokra karusszel ok.
De pl adott egy 220 as átmérőjű 1000 hosszú buga azt csak meg kéne tudni esztergálni egy sima egyetemes esztergán (mondjuk ennek a súlya a 300kg..) és ezzel speciel a karusszelesek elhajtanak.

szucst

picit talán olyan mint "jégen spárgázni". Ha nincs megtámasztva mindkét oldalról addig mész le míg reped valami :)
Csúcsos megtámasztás esetén felesbe oszlik a teher (+/-forgácsolóerő) - gondolom...

jani300

Ezt így nem értem .
Azonos átmérő dupla hossz . Például .
De hát hosszút illik bábozni .
De csak arra gondoltam hogy a karusszel inkább tárcsa alakú anyaghoz való , persze szép nagyhoz :) .

sufnituning

Hát igen, de ha megfizetik? Csak előre kérd el a pénzt amibe egy E400 as árát is beszámolod.[#vigyor2]

sufnituning

Én még tanuló koromban a Vörös Csillag gépgyárban, ahol a Rába Steigereket (most nem tudom, jól írtam-e a nevét) gyártották
egyszerre 2 karusszelen dolgoztam, ahol 500 mm magas anyagokat is meg lehetett esztergálni. Daruval mozgattuk az alkatrészeket.A műszak végére több köbméter forgácsot is gyártottam.

hostya

Jól gondolod.. [#eljen]

jani300

Nem kötekedni akartam .
Ahhoz az 500 mili magassághoz ,mekkora max átmérő tartozott ?
Gondolom úgy érdekesebb lesz a dolog :)

sufnituning


sufnituning

Ja és ezek már CNC-k voltak

jani300

így már alakul az l/d viszony [#integet2]