Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

D.Laci

"Nálam a teljesítményen bukott el a dolog!"

Kicsi a motor? Tegyél rá nagyobbat! :)

2ni23j35s

Ez picit öregebb, de igen sok lehetőség van benne... és tudja az 450*750-et. Még vagy 100 évig gép marad.https://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Eszterga_Veteran_Lapos_szij_meghajtasu_femipari_gep_122454322.htm
[#kacsint]

4ud9rtjz

Nagy volt nagyon fázíst kellet volna bővitem kokányolni meg nem akartam ha ilyen sokáig megtartotta a gyári állapotátt!!!

Lacibácsi

Írtam lejjebb, hogy lehet rátenni jóval kisebb motort. És a kisebb motort is lehet lágyindítóval indítani, mert kuplungos a gép.
Az oroszok nem aprózták el a motor teljesítményét, ha 3 műszakban nagyolnak vele úgy hogy "laposvas" jön le forgács helyett, azt is bírná gond nélkül.[#nyes]

Nem gondolom, hogy a motorcsere kókányolás lenne, az említett barátom is lecserélte.

4ud9rtjz

Üdv az úraknak!

Egy újabb eszterga kérdés!Mert lehet megfogadom a kollega felvetésett hogy motorcsere lesz!!!
Erről ki mit tudd?

Köszönöm előre is!

  

Lacibácsi

Jó az EE sorozat is, ebben sincs kis motor. Azt vedd amelyik jobb állapotban van. Mert a felújítás, ágyköszörülés, nagyon drága és macerás, és nagy szakértelmet kíván. Ha esetleg nehezebben tudod az állapotát megítélni, érdemes segítséget kérni valakitől aki tapasztalt.
Motorcsere esetén, meghagyhatod a gyári kialakítást, és egy közdarabbal lehet az új motort felszerelni. Talpas motornál egy vastagabb lemezt lehet tenni, peremesnél egy tárcsát. Így eladásnál észrevétlenül vissza lehet alakítani.
Hány amperod van?

RJancsi

Küldtem mailt a gmail-re. [#wave]

4ud9rtjz

Tiszteletem Lacibá

Csak 3x16a van sajna:(

4ud9rtjz

Köszönöm megkaptam az emailt!
Igen róla beszéltem!

Szerelő

Üdv.
Igaza van Lacibácsinak.
Alaposan meg kell nézni a gépet megvétel elött.
Ebben elektromos kuplungok és fék van. A lamelák kopása/megégése előfordulhat.
Elektromosan macerásab mint a vörösproletár
Viszont utángyártott alkatrészeket  és kuplung lamelákat lehet venni hozá.
Az elektromos szekrényt meg kell nézni, mert az alkatrészek igénybevétele nagyobb mint a vörösproletáré
A 750-es csúcstávú súlya 3,3 tonna
Alapból 10 Kw a főmotorja és Y/D az indítása.

Lacibácsi

A 3x16A nem reménytelen[#kacsint]
Kuplungos gépet lehet csillag/deltában indítani, lágyindítót használni, vagy soros induktivitással indítani. A 16K20 hoz elég egy 4kW-os motor, ez elindulhat direktbe is, ha más nagy fogyasztó nincs a 3x16A-on.

4ud9rtjz

Vannak más gépeim is 2-3kw körül de azok nagy része frekvenciaváltóval mükődnek!
Az megoldás lehet ha veszek az esztergához frekvenciaváltót?

bundyland

Én EU400 5,5KW -ot használok frekiváltóval 3x10A-ről.

Lacibácsi

Igen, megoldás. Nem emlékszek mekkora a motor a 16K20-on 7,5 vagy 10 kW? Valaki biztos megmondja majd. Lehet még frekiváltó mellett is érdemes kisebb motort rátenni, mert olcsóbb kisebb frekiváltó kell hozzá.

Szerelő

Ahhoz hogy elinduljon megoldás lehet a frekvenciaváltó.
Viszont a 3x16A en azzal sem lehet a gép teljesítményét maximálisan kihasználni
Ezek a gépek nagy tömegű alkatrészek megmunkálására lettek kitalálva.
Egy kisebb motorral, vagy egy lekorlátozott frekvenciaváltóval viszont elvesztik ezt az előnyüket.