Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Szedlay Pál

Igen, én is most építek egy ilyen, vagy mégsem, ceruza hegyezőt.
800kg öttöttvas az alap és nem prizmákon hanem görgős vezetékeken gurul. Nem kell nagy dolgokat eszetergálni csak kicsi csavarokat, max 20mm*3mm-es méretben. De jó, ha meg van a tömeg és a merevség.
X tengely 4* Thk SRG35 Y tengely 2*THK SRG45

  

Szalai György

Az a fogászati csavar? Emlékszem, írtál róla. Volt nagy égzengés amikor ütköztek a nézetkülönbségek.
Az én indikátorom ott már túl mutat a kedvtelés tartományon, az üzletszerűség halmaz felé.
Abban egyetértek, hogy kell egy stabil fundamentum, amire építkezni lehet.

A nagy görgős vezeték célszerűségében 3 mm rövid feladatokhoz nem vagyok biztos.
Értem, hogy a nagy merevsége miatt választottad. A szép forgácsolt felülethez a rezgéscsillapítás sem hanyagolható, ami meg az olajfilmen csúszó rendszerek sajátja.

Próbálják is ötvözni a kettőt.

(Nekem is volt egyszer négy darab, 2,5m hosszú, 40 mm talpszélességgel és tizenkét kocsi. Egy megkopott golyós huszonötöshöz képest dög nehéz volt megindítani őket. Ha már gurult akkor kicsit könnyebben ment. Biztos, hogy sok múlik a kenőanyagon.)

KoLa

Mostanában találtam rá erre a csatornára!
Nagyon tetszik a stílusa!
Annyira ismerős a tanárúr!
Nem egy régi fórumtársunk Kaposvárról?
https://youtu.be/g7FJ01fslh8

Lacibácsi

Még csak pár videót néztem meg, tetszik a TOS SV18RA átalakítás. Jó dolog ha csendes egy gép. Illetve ha hibás valakinek a sebességváltó a gépében akkor is megfontolandó.

zc6b3g9pv

Sziasztok!
Egy barátom kapott egy Asist Platinium Pro AE9S37M típusú esztergát , de nincs hozzá semmi dokumentáció.
Tudna nekem valaki adni hozzá egy gépkönyvet?
Köszönettel.
turing

B.Zoltán

Az én esztergám Asist AE4S37M, ehhez megtalálod a leírást ezen a linken, bescanneltem, mert valaki már kérte itt a fórumon.

A gépkönyvén 4-essel van írva, azért gondolom, hogy az a 9-esnek kinéző karakter 4-es akar lenni. Itt egy kép az esztergáról, hogy hogy néz ki a típusszám. Ha így néz ki az esztergádon a típusjel, akkor valószínű neked is 4-es.

  

Szedlay Pál

Szia GYuri!

Mindekinek más a hobbyja. Én a kicsik megszállotja vagyok.
Valószínű nem a legjobb megoldás egy ilyen brutális hengergörgő, én arra gondoltam, hogy a tömege miatt van csillapítása, mozgatni egyébként meglepően könnyen lehet, a mozgatáshoz ha jól emlékszem C1-es előfeszítéssel 1 kocsinál 10N erő kell, ez még vállalható. A merevsége meg olyan, hogy soha nem fogja elérni az 1 mikronos "nyúlást".
Lehet nem jön össze az sem baj, megpróbáltam.
Olyan sokat nem vesztek vele, és értelmesen tanulva töltöm az időmet.
Az orsócsapágyat is megvettem, majd meglátjuk milyen lesz.
A méréshez is volt még egy ötletem ezért kell az egyenletes vonalú mozgás.
A fotózást azért már tovább fejlesztettem, én azt mondom sok műhelyben nem tudnak ilyet, sőt kevésben.
De egy mikronos pontosságú kontúrmérőben gondolkodtam.
Van egy Keyence LK-G10-es fejem a hozzávaló vezérlővel és végre rávettem magam, hogy kfizessem a szoftvert hozzá. Nem egy olcsó cég ez sem. Itt 0,01mikron felbontással tud mérni, de a csillógó fém felületet nem kedveli, ezért arra gondoltam megélezek egy kerámia darabot mert az fehér és rideg olyan formájúra mint egy kés éle. Ezt ha egyenletes sebességgel mozgatom a profilon akkor a szoftver egy CVS formátumba mentett ponthalmazt ad eredményül. Ebből már egy kontúr felírható.

        

Szalai György

Ha jól gondolom, akkor ez a felvett kontúr most az eredeti csavarról készül.
Ami bármilyen pontosan készült is, mégiscsak gyártási pontatlanságokkal terhes, amire most még ráülnek a mérési és konvertálási hibák is.
Nem kéne a felírt kontúrt idealizálni, hogy kapj egy hibamentes, elméleti vonalat, amit szerszámpálya generáláshoz felhasználhatsz?
Úgy képzelem az idealizálást, hogy a mérés-konvertálás alapján kapott képet bemásolod egy rajzoló programba, megállapítod, hogy milyen matematikai szabályokat követett az eredeti csavar kontúrja, és az alapján rajzolsz egy szabálykövető kontúrt.
De nem volna egyszerűbb a vonatkozó szabvány alapján megrajzolni a profilt, mint mérések alapján?

Szedlay Pál

Nem, nem, ez nem csavar kontúr csak egy példa.
Még ismerkedem a lehetőségekkel és a beállításokkal.
Nagyon friss a szoftver 2 napos. Kezembe vettem valamit és azt mozgattam, ez semminek a kontúrja.
Ennél egy jobb kép ahol egy csipesz "csillapítása" látszik ahol a két szárát összenyomtam és elengedtem. Itt 20 mikroszekundum a mintavételezési frekvencia. Először elméletben akarom összerakni a rendszert és csak utána a gyakorlatban, mert azért itt is vannak buktatók. A második kép egy nagyítás a csillapodott részről.
De majd inkább ha érdekel írok magánban, mert ez nem a független csevegő topik.

    

zc6b3g9pv

Kedves B.Zoltán!
Köszönöm a  segítségedet.
Igazad volt a típusszámmal kapcsolatban tényleg így néz ki.
Csak én gondoltam 9-nek.
Mióta van meg  a géped?
Hogy vagy vele megelégedve?
Volt valami probléma vele eddig?
Üdv.
turing

B.Zoltán

Írok privát üzenetet!

e3y4ahxee

Adott egy Universal-3 eszterga al lenne a kérdés hogy lehet a fordulatot 300 ra levinni..?? Adott 3 ékszíj tárcsa..!!

  

9pk59nuy

Úgy, hogy a motort és az alsó tárcsasort, a gép készletében levő második ékszíjjal összekötöd, és és a főorsó hajtását innen oldod meg, - megfelelő átmérőpárokat használva.

B.Zoltán

Először is le kell venned a külső tárcsát (rozsdás motortengely), ha jól látom most együtt forog az alumínium lépcsős tárcsával. Meg kell fordítani, szabadon futóvá kell tenni az alumínium tárcsától. És akkor tudod megcsinálni azt a szíjkombinációt, amit lefényképeztem.

Érdemes különböző szíjakat beszerezni, és akkor csak egyszerűen ráteszi az ember a megfelelő méretű szíjat a megfelelő helyre. Mert sajnos a kerület minden áttételnél változik, ez egy elég buta orosz megoldás, és állandóan szerelgetni kéne a motor helyzetét.
Ezzel a megoldással viszont pár másodperc alatt lehet sebességet változtatni.

Mérés alapján:
1. kép: 260 RPM
2. kép: 385 RPM
3. kép: 610 RPM
A legkisebb fordulat, ami a képen nem szerepel, az 160 RPM.

      

e3y4ahxee

Köszönöm a válaszokat mindenképpen végig próbalgatom!