Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

fisrcxuk3

Olyat nem irtam hogy a tokmány hibája, csak az előnyei közé soroltam.

fisrcxuk3

Csak abból ahány méret , annyi kell. Ezzel szinte az összes villanymotor , generátor csapágy méretet átfogod.

KoLa

Nem tudtam hogy iparszerűen űzöd a lehúzást!akkor jó!mekkora a tokmány 125-s?

jani300

Van ám ilyenem ,200 as tokmányból -
A hátlapban benne van a kitoló csavar .
Nem kellett csinálnom ,más kidobta :)
Egyébként autóvillamossági szerelőnél láttam ezt a megoldást .

fisrcxuk3

Hát nem iparszerűen, de régebben láttam tekercselőnél, gondoltam nekem is megteszi.Csak előszőr nem gondoltam hogy  mekkora jelentősége van hogy 3 vagy 4 pofás.A második már 160-as 4-es pefém,ezt leltem a gubiban.Több pofa még jobb lenne, lehetne...

fisrcxuk3

Csodálkoztam volna ha neked nem lenne,[#nyes]
(Te jobb kuncsaft vagy a gubiban, mint én.Nekem készíteni kellet.)

jani300

Egyszer egy ismerős büszkélkedett a telepen milyen jó anyagokat vett hengerítőnek .
Hát nekem már akkor bent volt a kombiban egy kész hengerítő :)  Még meg is van .
Ezt a csapágylehúzót egyébként éppen ma pakolgattam néhány más egyébbel együtt .
Fényképezzek ? Mert már lassan én sem hiszem el ,mennyi vacak van itt .

jani300

Egyébként soha nem csesztem volna el erre tokmánypofákat , sajnálnám .
De ez valami fordítható pofás dolog , nem láttam hozzá hasonló pofákat .

fisrcxuk3

Egy erős, kombinált hengerítőre én is gyűjtögetek anyagot.50 mm-es furatú önbeálló hordógörgösel már elkezdtem a beszerzást, a többi még odébb van.
Fotót nem kérek ,ne fáradj  kb. ugyanarról a lehuzóról beszélünk. Én rozsda ette  tokmányból nem sajnáltam a pofákat.Bár van elég szép pefém 160  is , de  nincs már hozzá gépem.
Támadt egy ötletem;Ki ,milyen magas kupacot tud egymásra helyezett eszterga tokmányokbol alkotni? Saccra a métert biztosan verem...Satus buli volt már...

jani300

400 as tokmánnyal tudom kezdeni :)
Síktárcsa is ér ?
A hengerítőm az simán csúszó csapágyas , skoda vezérlánccal vezérműkerekekkel összekötve a két alsó tömör henger .
Olyan egyoldalon támasztott rövidet én is terveztem , dupla ferdehatásvonalú csapágyakkal , na persze valami komolyabb akár bontott , kisteherautó agyra gondoltam .
Zártszelvényt , hasonlókat ívelni .
De nem tudom elkészül e .
Az utolsó őrület a felállós huzatópad volt , komoly küszöbfogókkal , 200 kiló lánccal ,gyári (kínai) hidraulikával , még lánctoldót is csináltam . Az szinte kész .
De inkább csak állvány , bár az elmúlt hétvégén helyretettem rajta egy félig kiszakadt suzuki hátsó futóművet .
Az azért egész más világ mint emelőről vagy aknáról . és nagyon érezhetően jobb is az úttartása .
Valamelyik darabolófűrésznek kellene következnie ...

fisrcxuk3

Legyen  síktárcsa is  az is egy féle tokmány .Akkor nekem is  megy 3-mal feljebb , de D400 a vége .(Vagy kinek van nagyobb?-at- játszunk?)

jani300

Nem játszunk kié a nagyobbat :)
De kicseszés lenne azt a sok tokmányt összehordani ,de nem bánom .
Gépről nem veszek le meg két helyen is vannak .
Kíváncsi lettem mekkora kupacom lehet :)

jani300

Nyugi ,ez nem az enyém , a szomszéd fia küldte a múlt héten a képet .
Messze van ,nem kérem kölcsön .

  

fisrcxuk3

Kíváncsi lettem mekkora kupacom lehet.Mégis mekkora?

svejk

Én is akartam csinálni de mindig győzött az, hogy azt az évi 8-10 csapágyat leveszem hamarabb külső gyűrűt összeroppantva-belsőgyűrűt leköszörülve megoldással.