Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

TBS-TEAM

Egy a videohoz hasonló 10 fejes áttekercselőt szoktunk karbantartani és az szervo motoros hajtással megy és még gyorsabb [#kacsint]
József


KoLa

A melegen hengerelt köracélok a kedvenceim!
Nagyon rosszul adják a névleges átmérőt( gyártótól függően )
Nálam a 110-es átmérő a problémás, befogás előtt körbemérem tolómérővel és a legkisebb átmérőnél megjelölöm mindkét végén,ez mindjárt mutat valamit a munkadarabról!
Az órázásnál a megjelölt felületeknek kell századra futni.
Mostanában sikerült olyan görgőzött anyagot venni amiben vándorol a hiba.
Az is lehet hogy nehezebb legyártani egy ilyen köracélt mint megmunkálni!
Elvileg 5mm-enként lehetne venni, ha van!

000000000

"Valószínű szervo vagy léptető motoros megoldással el sem érhető akkora sebesség, az irányváltást nem is említve."

[#eljen]
Ez így igaz, egy mechanikus kényszerkapcsolat verhetetlen mozgásdinamikában a pozíció elektromos szervo hajtásokkal összehasonlítva.

Viszont nagy hátrányuk, hogy kötött a mozgáspálya, nem változtatható egy adott kontrsukció esetén, míg szervóknál ez programozható széles határok között. Egy csévélő célgépnél viszont nem is kell variálni, így ezért használnak ilyen speciális oda-vissazmozgató orsókat az iparban manapság is, ahol a nagy termelékenység is fontos szempont.

0dvb3bmc2

Laikusként kérdezni szeretnék. E2N-es esztergákat gyártottak siklócsapágyazással majd később hengergörgősre váltottak. A siklócsapágyas főorsó gyengébb? Illetve van valami tulajdonsága, ami miatt elhagyták. Még egy kérdés - pontosság és rezgés tekintetébnen melyik a jobb megoldá a kettő közül?
Egy be/leszurás igénybeveszi a csapágyazást ott gond lehet a siklócsapágy?
Köszönet minden válaszért.
Zsolt

Lacibácsi

A hengergörgős bírja a fordulatot, utánállítható, cserélhető, és nagyon merev.
A siklócsapágy nagy fordulaton melegszik és megszorulhat. Ha lazábbra van állítva akkor meg beremeg leszúrásnál.Egy új csapágyazás behántolva, köszörült főorsóval jó tud lenni, de ezek a gépek már gyakran kopottak. A szakszerű felújításhoz egyre kevesebben értenek, és az ára biztosan magasabb mint egy hengergörgős csapágycsere. Kopott siklócsapággyal sokat lehet kínlódni, és a hengergörgős kb. 4-6 ezredes! csapágyhézaga már nem érhető el.
Venni akarsz vagy csak elméletileg érdekel? Vétel esetén a hengergörgőst javaslom.

sufnituning

'Egy új csapágyazás behántolva, köszörült főorsóval jó tud lenni'

Én még nem hallottam ilyenről, hogy behántolnák a csapágyat, szerintem ott annak vége is van.Az olajvezető horony az meg más.
A siklócsapágyazásnál nagyobb tűréste illesztik a hézagot, mert minden gépnél, ahol siklócsapágyazást alkalmaznak, van egy bemelegítési ciklus.

0dvb3bmc2

Köszönöm a válaszokat. Van egy E2N siklócsapágyas, amit ajánlottak megvételre, de tartok tőle.
Zsolt

szabo janko

Márpedig az a korrekt megoldás. Az oválisra kopott csapágyat így lehet javítani. Nem tizedeket szednek ki csak századokat, amíg körkörösen nem fog. Én még úgy tanultam hogy a siklócsapágyas gépek a jobbak (1970), persze azóta precízebb lett a csapágyak pontossága is.

0dvb3bmc2

Elvileg az eladó E2N-nek is behántolták a csapágyát, és attól félek esetleg nem megfelelően. Én nem értek hozzá, és nem tudnám javítani. Viszont sokkal nagyobb felületen érintkezik az orsóval, ezért merevebbnek kellene lennie, nem?
Zsolt

000000000

Nulladik teszt:
A kiórázott tokmányt tenyérrel függőleges és vizszintes irányból megütögeted. Figyeled az óra kitéréseit. Ha több századot is kileng, baj van a főorsócsapágyazással.

A siklócsapágyak pedig ahogy már írták kedvezőbb rezgés elnyelési tulajdonságokkal bírnak, ez az egyik nagy előnyük.

0dvb3bmc2


Csuhás

A siklócsapágyas gépek az elsők közül valók, így feltételezhető hogy a gép egyéb részei is a korának megfelelő kopottsági állapotban vannak. Mivel nem vagy profi gépfelújító ezért nem javaslom a vételt. A szakszerű felújítás megoldható, de minimum a háromszorosába kerül mint a gép ára.

jani300

Kezdek kíváncsi lenni annak a gépnek az árára .

7cim5mm0