Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Vetesi75

Ilyen az, ha tervezéskor még az illesztés H7/p6-ra van kalkulálva, aztán szereléskor meg csak H7/h9 valósul meg...

infinity

Űdv uraim!beazonosításában tudnátok segíteni ?milyen eszterga lehet [#conf]

  

jkrz3gwi

Szervusztok!

Magyar vagy angol nyelvű gépkönyvet keresek tos fn20 vagy fn32 marógéphez.

Akinek van kérem, jelezze. Sokat segítene vele.

6mrgeizbx

Német FN20 és Orosz FN32 van....

jkrz3gwi

Megköszönöm, ha elküldöd őket.
Németül valamennyire tudok.
zsolti21@vipmail.hu

Peppe51

Talány ez az E400 norton. Ért hozzá valaki?
A fogszámok alapján a metrikus menet nem jön ki nekem:
pl 37-53-54-24 cserekerékkel az 1-es 6,35/1,57075/4= 1,01066.
A táblázat első oszlop 5. sorában 1 vagyon írva.
Mit hibázok?
(1.-es állásban a norton áttétel 32/32=1).

  

jani300

37-53-54-24
Ezek a cserekerekek hol vannak ? Ezt nem értem .
Nem ismerem az E400 at ,de ezek a kerekek max belső áttételnek tűnnek .

jani300

A fenébe :) Azóta is ezen jár az agyam .
Azt látom ott a negyedcolos vezérorsó , de nincsen 127 es kerék ,valahol be van építve , az áttétel .
Arra gondoltam hogy az század hiba is lehetne , de mindegy ám csak érdekességként foglalkoztat .

Peppe51

Nincs tévedés a gyári fogszámok tekintetében, valóban gyárilag pontatlan a robbantott ábrák és fogaskerék leírás szerint.

Viszont utánanéztem: 47/37 (-0,02% hiba) és 80/63 (-0,013% hiba) fogszámaránnyal váltanak az imperiál/metrikus között.

De az E400 nortonja imperial-ban pontos, metrikusban is levárnám a 100/127 cserekerekeket, azonban a táblázat jobb oldalán látható, hogy az arány 37/53*54/24= 1,57075!

Peppe51

NORTON:
Miért imperial a magyar esztergák Norton fogaskerekeinek alap áttételei?
Lehetne 7-féle Norton állásban lefedni a teljes metrikus menetemelkedést 0,4-6mm-ig! (cserekerék csere nélkül)

zozo

Gondolom a vezérorsód is whitworth emelkedésű, azért. Talán exportra épült a gép. Persze csak feltételezés.

zozo

Most nézem a táblázatot, az nagyonis metrikushoz valónak tűnik. Nem értek akkor semmit, mérd már meg a vezérorsó emelkedését, de pontosan, legalább 20 menetet.

jani300

Gyárilag négy menet egy colban a vezérorsó , most még utána is néztem .
Érdekes ez a kérdés , biztosan sokan nyaralnak ,azért nincsen hozzászólás .

KoLa

Az E400-on én már 40 éve nem cseréltem fogaskereket.
Ami a táblázaton van feketével írva az mind beállítható a három forgató gombbal, [ABC] [123456789] [metrikus menet, előtolás,Whitworth menet]
Minden járatos menet elkészíthető vele a forgatógombok beállításával.
Amit peppe51 linkelt táblázatot, az nagyon hasonlít az E-400-ra de olyan mintha Photosop-ozva lenne.
Majd midjárt lefotózom az enyémet, az eredeti!

KoLa

Egy harcos E400 táblája.