Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

DonElvis

Természetesen nem vágok vele így menetet. Direkt úgy történt az átalakítás, hogy a fogaskerekes mechanizmut 3 perc alatt vissza lehessen pakolni az orsóházba.

DonElvis

Hirtelen két képet találtam a telefonomon, az egyik a csatlakoztatott motor, a másik pedig a vezérlője. Ha legközelebb leszedem a burkolatot, csonálok képet a motor és a tengely kapcsolatáról (nem nagy truváj, egyszerű kuplung).

    

Hanks

Sziasztok! E3N-01 cserekerék elrendezési táblázatot keresek, a Csuhás féle gépkönyvből sajnos nem tudom kibogarászni.[#nemtudom] Ha valakinek megvan a gépén, egy fényképet hagy kérjek róla. Előre is köszönöm.

Hanks

A nagy túljelentkezésre való tekintettel felrakom a legjobb minőségű táblázatot amit találtam. Hátha valaki felismeri a saját gépén.

  

zozo

Ez mindig így működik, ez táblázat sem kell. Ha 3 kerék kell csak, akkor A hajtja C-t és a B kerék csak átviszi a hajtást, fogszáma kb. érték, ami épp közéjük fér. Ilyenkor egy síkban van a 3 kerék.

Ha A_B_C_D  kereket ír az emelkedéseket részletező táblázat, akkor A hajtja B-t,  C egy tengelyen van B-vel, egymás mellett, C pedig hajtja a D-t. Ilyenkor tehát két síkban fut a hajtás.

zozo

Ja, jut eszembe, -ez félnortonos gép? Mert akkor nem pont úgy van ahogyan írtam. Ez esetben a középső tengely is behajthat a váltóműbe. Viszont ebből a móricka rajzból kitalálható, hogyan működik metrikus, modul whithworth menetek esetén.

zozo

Még annyit, a bal felső metrikus menet, alatta lévő whitworth menet, a legalsó fogaskereket gondolom azért nem írja, mert az a 127-es váltókerék. (ez kiderül a fő táblázatból)

A jobb felső és az alatta lévő modulmenet, azt nem igazán tudom kivenni, hogy milyen esetben melyik verzió él. Gondolom, ez lesz a legutolsó az életedben, hogy modulmenetet vágj, de az ember mindig csinál egy próbavágást valamilyen anyagra és ellenőrzi, mielőtt a megmunkált anyagot befogná.

Hanks

Köszi szépen! Az E2N táblázata is hasonló elrendezést mutat. Még nem néztem át teljesen, de a withwort menet része amit néztem és kipróbáltam az pont ugyan az az elrendezés.

  

sufnituning

Sziasztok!
Azt az oldalt keresem, ahol elég sok eszterga van archívumban, mert nem tudok beazonosítani egy gépet.[#nemtudom]

Erről van szó, hátha valaki ismeri, tudom hiányos egy kicsikét.[#circling]

      


sufnituning

Köszönöm![#integet2]

Teaway

Karácsony lesz, mire azt végignézi![#vigyor]

sufnituning

Már végig is néztem, sajnos nincs benne.
Az amcsi gépeket kihagytam, mert 1 % az esélye annak, hogy...

KoLa

A Trix-200 nagyon hasonlít rá!

sufnituning

Hát még az sem.
Ez egyébként egy E1N kategóriájú gép 750 és csúcstáv, viszont kivehető ágyrésszel, így nagyobb dolgok is kB 500 mm elforog 200 mm hosszon, 25 mm az áteresztése.