Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

zozo

Ilyen rádiuszos tárcsát szerezz a "holkerhez".
A kisebb rádiusz töri a forgácsot, a nagyobbtól pedig szép folyó forgácsot kapsz. Ez utóbbi a "kerülendő" forgácstípus, pedig sokkal egyszerűbb takarítani :)

zozo

Ja és a kép

  

dz7ssc2ac

Kedves Tagok! Több hónapnyi kihagyás után ujra vállalok CNC esztergálást, gépalkatrészek, egyéb forgástestek megvalósítását, egyedi és kis szériás gyártást. Átmérő 300mm-ig, 400mm hosszméretig! Munkáimra minőségi és méretgaranciát vállalok. Személyes átvétel kecskeméti telephelyen lehetséges, de postázok is! Elképzelést, müszaki rajzot ide várom: mezes.tamas@citromail.hu vagy tamaslajosmezes@gmail.com Köszönöm!

jani300

Láttam az adok veszekben a tokmánytartó lap csavar keresést .
Van nekem is hasonló gondom .
Feltenném a kisebbik különállítható pofás tokmányom ,de úgy nézem az simán átmenő csavaros .
Az lenne a kérdés hogy akkor abba simán a megfelelően hosszú imbusz csavar kell csak ?
Rövidkúópos e400 méretű főorsóvégről van szó .
Az már csak hab a tortán hogy lehet elértem azt a kort ,hogy kell a műhelydaru ...

Csuhás

Nagyjából, keresel (készítesz) egy tokmány hátlapot amihez a hirdetésben keresetthez hasonló csavarokat is készítesz, majd erre a hátlapra sima átmenő imbusz csavarokkal ráfogatod a tokmányt.
Megjegyzem én egy hasonló emco tokmány hátuljába beleesztergáltam a rövid kúpot majd három hátlaphoz való csavart hatottam bele, amivel felfoghatom a főorsóra. Ilyen csavar nem hiszem hogy akad készen, ezért esztergálni kell, praktikusan rögtön vagy két tucatot.

jani300

Félre értetted , a síktárcsában benne van gyárilag a rövidkúp .
Csak nem menet van benne hanem egy előlről sűlyesztett átmenő furat .
A nagyobbik az rendes menetes ,csak hát a kicsit is elég lesz odaemelni ...

Csuhás

Akkor "távtartó" csavart kell gyártani ami egy henger egy lapolással, az orsó felőli oldalán M10 csappal míg a tokmány felé egy M10 furattal amibe egy tokmányon átmenő imbusz csavar megy.

jani300

Harmadik nekifutásra megértettem .
De minek ? Ezekben a nagyobb főorsókban már van elfordulás elleni biztosítás, nem a csavarra van bízva .

Csuhás

No most én nem értem.. Mit minek?

jani300

Jó , ha van a négy "csöcs" , könnyebb felilleszteni a síktárcsát , az oké .
De csak simán hosszabb acél hengerfej  csavarral tenném fel , egy alkalomért nem csinálnék  kis átalakítókat .
Kettőt legalább mondjuk érdemes lenne ,könnyebben szerelhető . .
De akkor vállas kellene hogy legyen az átalakító ,mert a síktárcsában legalább 13 as a furat .

Csuhás

Nézd ha egy síktárcsában benne a kúp akkor a csavarokat is készítsd el hozzá úgy ahogy egy rendes hátlaphoz való, és akkor kényelmesen tudod használni. Átmenő csavarral gányolva felfogni tényleg csak akkor ha soha nem használod többet.

jani300

Igazad van ! Amit javasoltál ,arra a megoldásra én nem is gondoltam ,de jó amit írtál .
Ha egyszer fent lesz lehet nem is veszem le egyhamar :)
Talán még egyszer kell :)

bundyland

Egyébként ezek a hátlap felfogató csavarok milyen anyagból vannak mert ha nem kapok akko neki kell állnom (20db kéne)
és minta nem valamilyen hőkezelt anyagok lennének.

ij3wgvb25

Sziasztok!

Adott Egy E3N eszterga. Legkisebb előtolás is gyors. Mit kell tenni, hogy lassabb legyen? Cserekereket kell cserélni? Ha igen, melyiket és milyenre?

Köszönöm.

94yw8tv6c

Utoljára sajnos tanműhelyben dolgoztam ilyen gépen,  de ha jól emlékszem akkor a típusjelzés nagy táblájától balra lévő kerékkel tudod állítani az előtolás sebességét,  illetve ezen belül is van 3 fokozat amelyiket egy azthiszem ABC karral tudsz állítani.  
Beállításhoz tanulmányozni kell a táblázatot a gép oldalán