Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

J-Steel

Még nem olvastam mit írtatok, megyek vissza a műhelybe, csak gondoltam feltöltöm a képeket.

Felfúrtam d5 majd d7,5 majd d9 majd d11.5 fúróval 40mm mélyen
Majd mini esztergakéssel sikerült d12.15-öt elérni.

Ezután elkészítettem a csapot d20, A50 (?) es anyagból.
 Ahhoz, hogy majd keresztül menjen a toldás a trapézanyán, d17.5-re esztergáltam hosszában az anyagot.

          

J-Steel

Megragasztottam ideiglenesen Loctite Gel pillanatragasztóval.
Beraktam a helyére az Y-tengelyt és megméregettem a távolságokat. Sajnos közben észrevettem, hogy üt. Nem nagyon, de látható.

 Majd megmérem, hogy a trapéz furata vagy a csap a hibás. Lehet holnap nekiugrok mégegyszer.

 Most úgy fogtam be a trapézmenetet egyébként, hogy a tokmánypofákra rézlemezt hajlítottam.
 Ahogy kijött a főorsó végén a trapéztengely többi része, azt néztem forgás közben, hogy nem igazán központos.
 A furat pontatlanságára gyanakszom.

Csuhás

Ütés ellen jó a kúpos illesztés. ( Jó a hengeres is ha nagyon pontos, de akkor nehéz ragasztani. )

ANTAL GÁBOR

Én a rézlemez helyett mást javasolnék ( illetve minden ilyen dolog nálam így készül ) Vagyis a szükséges darab megfogásához illesztett puha pofa . ( egyszer küldtem egy fotót ahol mintegy 17-18 pofa volt lefényképezve .
 Tehát meg kell esztergálni a pofát a szükséges átmérőre ( ehhez én lézervágott deformálható gyűrűsorozatot használok ) Aztán szalad az a pofa és minden pontos .
Igaz 5 10 perc de megéri

J-Steel

Igen, ez mind igaz, csak a puhapofa beszerzése nem könnyű.
 Ha az ember csinál egy darab valamit, ami D20-as, egy év múlva megy egy 25-öst, akkor így nem éri meg.

ANTAL GÁBOR

Ebben a sorrendben még Ok is mert a D 20 ból könnyen esztergálható a 25 öt megfogó pofa .
 Nálam a hagyományos kemény pofák vannak átalakítva úgy hogy ráhegesztek pl egy 27 es hatszöganyagot és aztán az kerül megmunkálásra .
 Ezzel a módszerrel bármikor új pofát tudok csinálni  Egyszerűen flex el levágom és megy rá az új  De mint említettem 17-18 garnitúrám van tehát azokat alakítom  a munkához.  ( nálam nem gond egy peremes alu bordáskerékbe  precízen megnövelni a furatot  , van több olyan pofám amibe be van szúrva a perem helye stb  )

Csuhás

Sok e2n tulaj olvassa ezt a topikot így ide is írom: kiegészítettem a listát, a gépkönyv mellé bekerült pár fotó a norton belsejéről.

134
Kart E2N eszterga gépkönyve + összeállítási rajzok + pár fotó a norton belsejéről.
Jobb minőségű mint az eddig fent levő.
http://data.hu/get/6856185/e2n_rajzos.zip
https://data.hu/get/11238917/e2n_norton_foto.zip

happisusu


Csuhás

Plusz még a géptáblák rajzai, nyomtatni és laminálni a falra, vagy gravírozni a gépre stb
Táblák

drehás

Szevasztok!
Van egy műszaki problémám,amiben szeretném a véleményeteket kérni.Van egy öreg kistraktorom Terra a típusa.
Sajnos a főtengely csapágyméretei úgytűnik megkoptak,mert kézzel mozgatható.Ajánlották a 180C fokos csapágyragasztót,ami először jól működött de 1 év után elengedte,és most mozog a főtengely,a szimeringnél szivárog az olaj stb.
A nem szokványos az,hogy már nálunk mo-n nem lehet ehhez a típushoz új főtengelyt vásárolni,cseh kapcsolatot nem találtam.Egy használtat vettem a jofogáson,de ugyanaz a gond.
Szeretném megpróbálni,hogy a csapágyméretet leesztergálni valami jó késsel,lapkával,és melegen egy hüvelyt rá aztán egy jó csapágyméretet rá,és elvileg kész.Csak a tengely mérete 17mm ha leveszem 15mm-re akkor is csak 1mm falvastagság adódik.
Szerintetek működhet ez a dolog így? milyen lapkát használjak?hol lehet beszerezni?
Esetleg más jobb ötletet is szivesen fogadok.
A fémszórásra nem találtam szakit aki ilyen piti dologgal foglalkozna.Nekem szükségem van erre a motorra mert ehhez van meg minden,és egyébként elégedett voltam vele.

ywathzay

Ha arra a rotációs -kapa- kis traktorra gondolsz, nem tudom elképzelni, hogy ne találtad volna meg a cseh gyártó, akár egy forgalmazó honlapját. Lehet nekik írni, biztos van a közeledben aki megfogalmaz pár sort angolul.
Amúgy vannak cégek akik foglalkoznak fémpor szórással, ezt sem nehéz megtalálni, majd köszörülés után lehet újracsapágyazni.
Én a főtengelyen esztergálást biztosan nem alkalmaznék, az átmérő csökkentése az esztergakés által hagyott -esetleges- barázdával véleményem szerint könnyen töréshez vezet.

jani300

Van egy terrám ami vagy húsz éve nem ment .
Lent a szuterinban , ehhez is megvolt minden .
Később a nagy olaszt használtuk ,azt még megtartanám .
A terra nem fog már menni . Nem akartam árulni,meg kidobni sem , családi örökség .
Gombokért vettem csigahajtásnak újabbat , négyüteműt .
Nem ide való tudom , legfeljebb törlésre jelölitek .

svejk

A fémszórás a tapasztalataim szerint elég vacak ráadásul ahhoz is esztergálnak az eredeti ármérőből.
Akkor inkább lézeres felhegesztés szerintem egy húszasból meglenne, persze utána köszörülni kell.

svejk

Egyébként mi a csapágy száma?
Nagy valószínűséggel létezik ugyanaz a csapágy 16 mm-es furattal is.

drehás

A számát fejből nem vágom,de 40x17x12mm a mérete