Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

PSoft

Ugye ezek, viszonylag rövid időzítésű,(pár sekundum) meghúzás késleltetésű jelfogók voltak.
Legalábbis, én nem találkoztam hosszabb időzítésű példánnyal.:)
Semmi tekerentyű, itt "vasba?" öntött volt az idő.
Illetve...mégsem???

svejk

Amivel én találkoztam az állítható volt 0,5-től talán 10 s-ig.
Gyakorlatilag egy rugóerőt állítottál.

Baján gyártották a Ganz villamossági készülékgyárban az 50-es években
Szép nagy plexidoboz fedele van.

Rabb Ferenc

Én úgy mondanám, hogy rézbe öntött volt az idő.

KoLa

Nekem is ilyen van, dalanderes! de a nagyobb fordulatszámon nem tudom használni mert leveri a 3x25 ampert!
Akkor, ezt az időzítőt kéne felcsavarni?

PSoft

Igen, a sárgaréz hengerbe volt öntve a  max. idő.

Természetesen, a "vasba öntött", csak képletes megfogalmazás volt részemről.:)

'anno, egy UF222-es marógépben találkoztam először FIR relével.
(érdekes...utána sehol sem):)
Valahol a gép bal oldali szekrényében volt, nem épp TMK-s villanyásznak kitalált helyen,és pozícióban.
Szó szerint, mellé/elé kellett feküdni, ha basztatni akarta az ember:)

jani300

Na akkor már tudom hol nézem meg közelebbről ezt a relét :)
Néhány hónap múlva van betervezve hogy előszedem azt a gépet .

PSoft

Célzott volt a duma...talált is!:)

Tán, előbbre valahol említetted, hogy...az is van.[#vigyor2]
Kérném, hogy pár közelit csinálj majd a reléről, de hát...[#nevetes1]
[#wave]

jani300

Figyelek :)
De az egy balfék megoldású fokozat előválasztós gép .
Van forgásirány érzékelője a motornak , ide oda megbirizgálja a főmotort ,mielőtt hidraulikával sebességet vált . Nem tudom beüzemelem e egyáltalán a főhajtóművét .
Lehet meghajtom csak úgy fentről a vertikálfejet .
Már van két előtolómotor is hozzá ,mert az hiányzott .

PSoft

Úgy, harminc éve kotorásztam egy ilyenben legutóbb.
A franc se emlékszik már minden részletére.
De most hogy mondod a forgásirány érzékelőt, beugrott az is.:)

PSoft

Egyébként, tervezve volt a villamos nagygenerálja ennek is, csak...
A kategóriájában egykeként toppon levő gép volt, szinte sose állt napokat, így csak maradt, maradt a FIR relé.(is):)

Aztán, a gengszterváltás, megoldotta a problémát.
A kereskedőnek úgy is jó volt, ahogy volt.

jani300

32FT plusz áfáért vettem kilóját , fél éven belül adtak majdnem 100ft/kg ot az öntvényért ,azóta sem .
Akkor kellett volna eladnom ,ha kupec lennék ...
Egyébként lehet hogy csak sima forgásérzékelő az a dolog .
Orosz esztergán láttam hasonlót a dinamikus féket oldotta .
De már ki volt kötve ,időrelét kellett volna rátenni .

fy9k4amuy

Én is hozzátennék egy képet [#vigyor5]

Szerencsére ezt már nem kell javítani, csak bontásra megy majd, ha lesz időm.

  

hostya

"Igen, a sárgaréz hengerbe volt öntve a max. idő."

Bocsi hogy kijavítalak, de az a sárgaréz henger vörösrézből volt..

Én anno.. vagy 40 évvel ezelőtt egy "EZERMESTER (zsákbamacska) csomagban" jutottam egy vadi új példányhoz...  :)
Az idősebbek talán emlékeznek még ezekre az EZERMESTER (zsákbamacska) csomagokra.. [#wow1]

Azt is tudtam hogy mire való egy ilyen FIR relé, mert kb. 9 évig dolgoztam egy MVE 280-as esztergán, és annak a kapcsoló szekrényében is ott csücsült egy hasonló példány, aminek az volt a dolga, hogy időzítse a főmotor csillag/delta átkapcsolás időzítését..

Őrizgettem vagy 10 évig, aztán szétszedtem..  (kár hogy akkor még nem volt ez a fórum, -boncolós topik- ) [#lookaround]
Valójában a tekercs rézhuzaljára volt szükségem egy "csöves"  erősítő kimenő-trafó tekercseléshez.. (nem volt impregnálva, így simán fel tudtam használni..)

A vörösréz henger, -kis átalakítással- az egykori szomszédom  bor palackozó gépsorába került beépítésre..

jani300

Már indultam hogy kinyitom a "hegedűtokot", de az én  MVE gépemben már VMZ lesz .
Más : megint nagyon lassú az írás ,de elkapom most a rendszergazdámat .......

7cim5mm0

Az E 400-ra gondolsz?