Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

7cim5mm0

Ha lesz egy kis időm, és van rá igény, akkor fotózok még neked pár ilyen érdekesebb régi gépvezérlést.
A jelfogós technika is érdekel?
Abból egész bonyolult is van. :)

7cim5mm0

Nem balfék technika az, csak még olajat is lusták voltak benne cserélni, aztán csodálkoztak amikor nem lehetett váltani.
Negyven éves kocsonyával nem megy a hidraulika, a szemét ... :)
Egyébként hazai viszonylatban az igazán átgondolt, tényleges ipari termelésre alkalmas szerszámgépek Csepelen készültek, a többinél azért volt pár baklövés.

jani300

Most megint itt van ami hihetetlen .
Egy TSZ forgácsoló műhelyéből vettem , nem volt soha termelésben ez a gép .
De mire odaértem érte már kezdték bontani ...
A problémám vele megint csak a kis villamos csatlakozó teljesítmény ,kézi váltós géppel jobban tudnék boldogulni .

KoLa


7cim5mm0

A dahlanderes kivitelnél nincs átkapcsolás, így ott tudtommal nincs időzítő.
Az EE sorozatból a nagyobbakban van csak.
Valószínű, hogy neked az 5,5 kW-os motorral szerelt változatod lehet. Az sajnos szerintem 3x25A B-s kismegszakítóról (gondolom az van) a hajtómű viszonylag nagy ellenállása miatt nem indul.

KoLa

Valószínűleg így van ahogy írod!
Rémlik hogy, a motoron, talán 4,4KW volt a 2800-as rpm-re, de ez nem biztos, csak emlékszem rá hogy, nagy volt a különbség a két fordulatszám tartomány között,az 1400 rpm az 5,5KW volt.

r5y7cufaj

Sziasztok!
E1n esztergám főorsó csapágyait cserélnem kell. Van még valami amit érdemes még ilyenkor kicserélni ha már szét lesz szedve? (A szíját is cserélni fogom.)
Milyik csapágy gyártót ajánljátok, s hol érdemes beszerezni?
2 db 6014 F* AG
2 db 51107 F* AG

Köszi!

fy9k4amuy

Szerintem a legtöbb magas kategóriás csapágy megfelelő.
Akár német skf, fag, ina, vagy japánok, nsk, nachi, koyo, szerintem ezek is jók, de biztos sok márka van még ezen kívül.

Szerintem a legfontosabb az első kúpos / csúszó csapágy, nyilván amellett, hogy a többi se legyen gagyi. A TMK-ba annak idején szerintem főleg magyar vagy szlovák darabokat használtak.

r5y7cufaj

Köszi!

Az enyémben is magyar csapágy van.

happisusu

Ha már csapágycsere, a támcspágyat is érdemes, illetve a körmös kapcsoló csavarjait megnézni, ( nekem meggyült a bajom az elöző tulaj; javításkor sima mángorolt csavarok kerültek bele )

paradipiro

Mmm

Az E1N siklócsapágyas. A tehermentesítő részben van két szép csapágy, + a támcsapágy, amit ki tudsz cserélni, mert szabványos.

Én átnézném a reteszeket is.

fy9k4amuy

Még annyit hozzátennék a többiek egyébként szerintem is teljesen tuti tippjeihez, hogy ha úgyis kiszeded a főorsót, célszerű minden tengelyt, csapágyat, fogaskereket, tömítéseket átnézni, plusz ékszíjat is cserélni, és akkor hobbi használat mellett életed végéig kitart.
Külön az egyéb sallangokat, főorsó kiszerelés nélkül nagyon nehéz javítani

6rk75uezn

Sziasztok.
E400 gépeseket kérdeznék elsősorban,hogy a főorsón a kis üvegbúra (olajszem,olajnyomás ellenőrző) alatt van e valami a 3db peremezett rézcsőn kivül?mert nekem csak a pumpától jövő nyomócső van és ezen felül 2db cső ami megy a főorsóházba a másik pedig a csapágyhoz.
A gond az hogy felnyomha az olajat de csak kb 10mm t és oldalról nézve teljesen üres az üvegbúra,tehát olajat nem látni (nem sárgul be mint ahogy kellene),pedig az olajpumpám (hidraulika olajpumpa) többet szállit mint a gyári dugattyús.
Gondolatom szent valamennyi ellenállásnak kellene lennie a 2 db elmenő csőnél hogy fel dudjon telni a kis üvegbúra olajal

fy9k4amuy

Szia,
Bár én nem E400-as vagyok, de több mint valószínűnek tartom hogy úgy kellene lennie ahogy mondod!
Különösen ha új a csövezés, előfordulhat hogy kicsi az ellenállása, vagy ha az előző tulajnál mondjuk letört a cső vége, vagy elkopott mert fogaskereket ért.

szucst

Szia,

ha jól emlékszem 4 furat van azon a kupakon ami az üvegbúra alatt van, egy betáp, egy a főcsapágyhoz, egy az elosztóba megy, és talán egy meg a nortonhoz, de ez csak tipp.
Tiszta olajjal a gyári dugattyús szivattyú, felköpi az olajat az üvegbúrába, és mivel lüktet jól látható.

A hidraulika pumpádat mivel hajtod? Külső motor?
Szívókosár belelóg rendesen az olajba? ha levegőt is tud valahol szívni akkor azért nem lesz jó.

Viszont jótanács: ha valamilyen fogaskerékpumpát vagy a gyárinál komolyabb pumpát használsz, a nyomott oldalra tegyél valamilyen folytást vagy szabályozható csapolást, mert az E400 nem nyomott olajra van kitalálva!
Pl széthullik az összes olajcső az első pumpaindításnál...(saját tapasztalat :)).

Ha tiszták a csövek jön az olaj. Elfolyó oldalon nem nagyon van ellenállás (Ha tiszta...)