Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Istvan0728

Nekem is volt egy ilyen E400M-mem. Előre szépen forgott, de hátra alig akart elindulni és nagyon lassan volt hajlandó felpörögni, terheléskor meg szinte megállt. Terveztem a javítását, akkor sokat tanulmányoztam, hogyan lehetne javítani, de aztán jöttek még más problémák is, így le tettem róla... de- a gépkönyv szerint: lásd képek

Valószínűleg a motor mellet lévő irányváltóházban lévő valamelyik elektromos kuplung halott vagy a kapcsolórész. Én úgy terveztem, hogy először a kapcsoló és a vezetékek vizsgálata, bemérése, ha azok jók és még sem megy mindkét irányba akkor kicsit nagyobb és drágább munka a hibás kuplung cseréje.

    

ANTAL GÁBOR

Pont a kuplungos a jobb mert a motor állandóan forog és csak a kuplung kapcsol. .  Ha sikerült elindítani a motort akkor már nyert ügyed van . Említettem az EE 630 as gépet ott még megfejelték a dolgot azzal hogy a motor csillagban indult és járt aztán a kuplung kapcsolásával egyidőben váltott deltába ( és ugyancsak egyidőben a fék is oldott )
De mint olvasom a teletalpasba  E400 as ba  is tettek féket

 Az egységugrástól nekem is borsódzik a hátam [#vigyor4]

ecp4rs0md

Talán csak kiderül mi a gond,ezt én most megvettem. Majd boncolgatom. A gépkönyvben lévő rajz alapján nem túl bonyolult a villamos hálózata. (marógépemhez képest)

jani300

Ez netes kép ,de ugyan ez a típusú gépem van , de a képet pillanatnyilag nem vállalnám .
7,5 es állandóan forgó motorja van .
Kézi működtetésű a kuplung ,előre hátra , üresben fékez .
Csillag delta , kapcsolóval választható .
A féket teljesen ki kellett lazítani , talán a sebváltót is kirakom üresbe , úgy csillagban nagy nehezen felpörög .
Egy jó ideig melegítve , óvatosan próbálgatva forgatni a 310 es tokmánnyal szerelt főorsót ,bemelegíthető .
Irányváltásnál is óvatosan csúsztatgatva a kuplungot visszafele egy idő után működik .
Olajhiányosan összeragadt kuplungokkal került hozzám .
Teljesen kilazítva ,hidraulika olajban járatva (sokat)
nagyjából rendbe jöttek a kuplungok, és csöndesedett a vezetőcsapágy is .
Egyfázisról használom [#csodalk] kis trükkel .
Nyáron ,melegben nem is nagyon macerás :)
Az kizárt hogy határozottan odanyomok a kuplungnak induláskor is ,mert még a 32 amper is egyből röppen .
A Kóreai 5,5 kw fáziscserés irányváltós eszterga csillagban ésszel teljesen korrektül használható így .
A villamos kuplung nálam kizárt lenne ,így .
Kicsit részletesebben leírtam ,hogy értem én ezt a dolgot :)

  

KoLa

Az én gépem is teletalpas elektromos kuplungos és fékes!nem idális most nekem, már megvan minden hozzá, hogy kidobjam alóla, csak az idő nincs meg még!
A frekvencia váltós hajtásra és a külső olajszivattyúra gondolok.

ANTAL GÁBOR

Nem a fekiváltóssal próbáltam összehasonlítani hanem a reverzálóssal .Nincs annál félelmetesebb mint amikor menetvágásnál reverzál az ember és ha mindazt gyorsan teszi akkor a kialakuló túláram miatt lekapcsol a kismegszakító .Aztán a tokmány meg pörög. ( áram meg nincs )[#csodalk]

Nálam 32 A es a kismegszakító  de ha akarom a TOS sal elő tudnám idézni

Régen az E 400 asok eljutottak Nyíregyházára egy nagy felújításra , ott tettek egy dobozt a szánszekrény jobb oldalára ahol volt ( folyamatosan nyomott )nyomógombos menetvágási lehetőség is . Azzal elkerülhető volt a kismegszakító lekapcsolás  ( nyomvatart , elenged , kivár , másikat megnyom és tart  )

PSoft

Nem mindegyi E400-as 5,5kW-os? motorja díjazta hosszú távon ezt a reverzálós egységugrás tesztet.
Volt szerencsém, a tengelyen megforgott vastestes, szakadt kalickás forgórészhez.
Látható nyoma is volt a forgórészen a "jelenségnek".
Kb. a hossz felénél, kettévált/elfordult a vasalás,és elnyírta a kalickákat.

jani300

De ez a kontrázás azért nem mechanikus ütés , az más tészta hogy a hajtómű azért odaver .
A röpsúlyos kuplung az viszont a már forgó motor forgórésznek üt oda ,fene tudja melyik rosszabb .

ecp4rs0md

Ha már ennyi "villanyszerelő" elvérzett ezen a hibán akkor ez komoly lehet, nem??? Nincs senki aki javított már ilyent? Gépkönyvalapján 3,6kW-os a motor. Ha minden kötél szakad akkor berakhatnék egy 3,8kW-os AC Servot frekiváltóval? Vagy csak az eredeti motorra egy frekiváltó??

jani300

Ha van gépkönyv ,akkor valószínűleg villamos rajz is van .
A villanyszerelőkkel lesz ott a gond .
Mondjuk a saját gépemen ,egy fél napba került míg rájöttem hogy véletlenül benyomódott a vészgomb :(
De ezért nem kell semmit átalakítani ,csak olyan ember kell aki már látott relés automatikát .

PSoft

Ebben a kategóriában, "komoly hiba"...nem nagyon van.
Komolytalan villanyász, az meg akad...bőven.:(

ANTAL GÁBOR

erre egy Mucsi villanyász videó dukálna . Te mestere vagy a keresésnek

PSoft

Kérésed...teljesítve![#vigyor2]



KoLa

Ezt a módszert nem ismertem!munkahelyen lehet kontrázni 50 Amperig!
Hová is van bekötve ez a nyomógomb? a kismegszakítóra?párhuzamosan?

jani300

Ha kontrás gépre gondolt ,akkor öntartás nélkül kapcsolhatták a gombok az irányváltó mágneskapcsolókat .Addig megy míg nyomva van .
De retesz és védelem akkor is kell .
Persze csak gondolom .