Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

jnf0bjtjf

Nekem is ilyen volt amikor megvettem az enyém. Nekem a két elektromos kuplungos + fékes van. Szétrázkódott szállításnál az 50 éves rosszrá keményedett vezeték az irányváltó kar tengelyénél lévő kapcsolónál és nem is zárt rendesen egyébként sem, mert beégett. Amire nagyon figyelj hogy mindenképp helyesen kösd be a fázisokat, mert, ha rossz irányba forog a motor nincs olajnyomás! A kis ablakban tudod ellenőrizni.

ecp4rs0md

Köszi az infót!

ANTAL GÁBOR

Nem ! egyszerűen az előre/ hátra mágneskapcsolók vannak egy folyamatos nyomva tartott nyomógombbal vezérelve . Egy billenőkapcsolóval lehetett kiválasztani ezt az üzemmódot . (egyébként a közismert zöld/ piros gombos relés tár működött )   Menetvágásnál át kellett váltani . Azért volt jó mert a nyomva tartott előre gombot el kellett engedni és "meg kellett találni" a mellette lévő hátra gombot . Ez alapból elvitt pár tized másodpercet . Egy kis gyakorlással az ember tudta hogy mekkora lendülete van a gépnek és pontosan és lágyan lehetett reverzálni

7cim5mm0

A legutolsó E400 szériában ezt még egy dahlander motorral is megfejelték. Nem bonyolultak ezek, mégis a legtöbbet kiherélték a "szakik", hozzáértés híján.

7cim5mm0

"Komolytalan villanyász, az meg akad...bőven."
Örülök, hogy ezt nem nekem kellett leírni, mert egy szakmabeli megelőzött.

Nekem van pár olyan jelfogós vezérlésű gépem, amibe már pár villanyász kíváncsiságból benézett, azután rosszul lett, és gyorsan visszacsukta az ajtót. :)

Pedig ahogy mondtad, komoly hiba nem nagyon van, inkább csak kitartás kell hozzá, hogy megtaláld a "beteget".
Végül is logikai áramkörök, csak mechanikusan.
Az is lehet hogy a logikai része az ijesztő, vagy az, hogy ezeket nem lehet "modulcserével" javítani.
És egy kép, csak érdekességképpen az "agyról". :)

  

PSoft

Nicsak, nicsak...

Egy régi ismerős, a szelénoszlop alatt!
Mikor is?...
Úgy harminc éve találkoztam legutóbb vele.
(köszi a képet)

Kíváncsi lennék, ki tudja a maiak közül...min akadt meg a szemem, ott a szelénoszlop alatt.[#vigyor2]

Csuhás

Pass, nem látszik..

7cim5mm0

Jó a szemed, és úgy sejtem, pár gépvezérlést láttál már...
Én is kíváncsi leszek ki ismeri fel a "lustit". :)

Rabb Ferenc

Csak nem egy FIR relé? Mármint Fluxuscsökkenéses IdőRelé...

Révész Richárd

Bár sosem láttam ilyet, de időzítőre tippelek.

PSoft

Feribácsi!

Neked, most, nem ér a tipped![#vigyor2]
[#wave]

Rabb Ferenc

Ménem? Ez nincs fenn a f@szbukon és a barátunk is csak pislog... Aki nem látott ilyet testközelből, sosem jön rá.

De szívesen átadom a piros pontot Ricsinek, mert kapásból belelőtt az alsó széle közepébe. Gratula neki [#eljen]

jani300

Most írta a szomszéd villanyszerelő srác hogy csak deltában lehet bekötni egy bakköszörűt ! Ugyanis csak 3 száll jön ki a motorból .[#csodalk]
Nem kell erre írni semmit , csak hát még maszekot is vállal ...

Révész Richárd

Köszönöm, bar tényleg csak hasraütéses tipp volt.
[#wave]

7cim5mm0

De igen, pontosan. :)
Egyszer megszívatott egy, kontakthibás volt az egyik érintkezőpár.
A vezérelt mágneskapcsoló olyan ütemben kapcsolt ki-be, mint a géppuska. A saját maga által keltett rezgés szakította meg az időrelé gyenge érintkezőin az áramot.
Érintkező tisztítás után helyre állt a rend, de mire rájöttem a hibára... :)(Én nem vagyok villanyász.)