Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

DonElvis

Erre nem tudok válaszolni.

Nem tudom, hogy ez a műanyag milyen minőségű. YT-n van pár videó ezen esztergák szét-ösze szereléséről, a többségük így kezdődik: "Öt éve vettem ezt a kis gépet..." és szétszerelésnél veszik ki az épp műanyag fogaskerekeket.

Habár úton van a fém fogas kerék szett kölföldről, mégis az egyik kedves fórumtárstól megvett műanyag fogaskerekekt fogom betenni. Ennek egy oka van, a zaj. Társasházban élek és nem a pusztában, nem engethetek meg maggamnak akármit annak ellenére, hogy igen toleráns a szomszédság.

Textílbakelit fogaskerék biztosan jobb lenne a jelenlegi műanyagnál, de akkor meg a motor fogaskereke törne, vagy motor égne le. El kell fogadnunk az a tényt, hogy ezeknek a gépeknek komoly korlátai vannak. Szerintem nem szabad abba a hibába esnünk, hogy egy napon emlegessük az igazi esztergákkal.

000000000

Jó az észrevétel! Ezt manapság úgy hívják, hogy fogyasztói társadalom ahol avultatási mérnökök vannak és mindennek előre megtervezett rövid élettartamot terveznek meg.(én inkább azt mondanám erre, hogy szemétgyártás és műanyag világ mert ezzel csak a környezetet szennyezzük még nagyobb léptékbe mint régen)

J-Steel

Az én HBM marógépemben univerzális motor van. Az univerzális motor végén egy műanyag fogaskerék. A gép földelt csatlakozóval rendelkezik, de dugvillás.

 Azért van ez, mert egy érintésvédelmi szabvány szerint, univerzális gépeknél a motort tengelyét és a hajtott tengelyt elektromosan el kell választani.
 Ugyanez van 230V-os ütvefúrónál és flexnél is.

 A fent említett marógépben belül van egy váltó, ott is található egy műanyag fogaskerék, mint ahogyan svager korábban írta. A fogaskerekek nem állnak olajban, csak zsírzó nyílás van, de a zsírt csak kicsapja. Ha acélkereket rak az ember, akkor pumpás olajozó is kellene.

fn47xk7ei

"Ugyanez van 230V-os ütvefúrónál és flexnél is." Ez biztos , hogy így van ? Sok sarokcsiszolót szedtem már szét de én még műanyag fogaskerékkel nem találkoztam . Sövényvágóban vagy elektromos láncfűrészben természetesen elég sok műanyag fogaskereket használnak de ütvefúró és sarokcsiszolóban valahogy én nem találtam .[#fejvakaras]

6rk75uezn

Pontosan!!!Főként ezért haragszok ezekre a dolgokra,milyen sok minden és milyen hamar a szemétbe köt ki :(
Nem beszélve arról a sok idegeskedésről/mérgelődésről,semmi nem olyan máe mint régen,minden egyre rosszabb napról napra :( a szemét meg csak gyűlik a levegő és a föld pedig ...
Igy aztán nyomhatjuk ezertel az ujrahasznositást minden téren.

PSoft

Írásodban, összemosol két érintésvédelmi módot.:(
A védőföldelést,és a kettős szigetelést.
Vagy ez, vagy az. A kettő együtt, nem alkalmazott módszer.

A HBM marógépednek, védőföldelés az érintésvédelmi módja, az ütvefúró,és a flex pedig, kettős szigetelésű.

J-Steel

Igen ez valóban sántít egy kicsit.
Azért fő az elővigyázatosság!

 Ha megtörténik a baj és nincs bekötve a védőföldelés a konnektorban, akkor teljesen mindegy kinek van igaza, a családnak tragédia.

J-Steel

A fúrók egy része fém váltóházzal rendelkezik, amit elkerülhetetlen megérinteni. A tokmány is fém. A flex ugyanúgy. Tehát a kettős szigetelést a ház nem oldja meg.
 Ahhoz, hogy a kettős szigetelés megvalósuljon, az univerzális motort el kell szigetelni a tokmánytól, ezért van műanyagból a fogaskerék.

    

PSoft

De ha nem vagy biztos abban amit írsz, akkor...miért írod?[#nemtudom]

PSoft

Megint...badarságot írsz.:(

A példának hozott két gépben, nincs műanyag fogaskerék.(ha fém a váltóház, akkor sem)

Másképp van megoldva az, hogy a motorból veszélyes érintési feszültség kerüljön ki a gép fém házára, vagy más, kívülről hozzáférhető fém alkatrészeire.

B.Zoltán

Ezek a gépek kettős szigetelésűek.
A forgórész tengelye el van külön szigetelve a forgórész lemezeitől egy bakelit hengerrel, ezért nem kell műanyag fogaskerék bele.
Mellesleg most a kedvedért külön is megmértem, hogy marhaságot ne írjak.

J-Steel

Mert nekem van egy olyan érzésem, hogy ott ahol ezt a gépet először "kitalálták" ott nem földelt dugóval hozták forgalomba, mondván az áram alatt lévő részek le vannak szigetelve.
 Aztán az EU-ba kerülve tettek rá egy földelt dugaszt, amit összekötöttek a vezérlő dobozzal. A doboz ráadásul forgatható.
 Mennyire biztosított a galvanikus kapcsolat a forgatható kapcsolódoboz és a gép állványa között? Nem látok sárga-zöld vezetéket onnan kiindulni, csak a motorkábelt.

B.Zoltán

Egy szakadás vizsgálóval meggyőződhetsz arról, hogy a forgórész tengelye nincs fémes kapcsolatban a forgórésszel.
De, ha találsz olyan kettős szigetelésű gépet, ami nem így van, akkor jelezd, mert akkor az tényleg életveszélyes.

PSoft

"Mert nekem van egy olyan érzésem..."

Jahhh...

Hogy Te, érzésekről írogatsz!:(

fn47xk7ei

Tessék , ez nem elmélet hanem a gyakorlat . Meg sem vettem volna ha műanyag fogaskerekes !