Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

n9ugdfyrv

Ha mar menetvagas temakor: nalam a ferm 500-as gepen a motor aramtalanitasat kovetoen meg kb. 3-4 masodpercet forog "lenduletbol" de olyan nyonatekkal, hogy lassitani kezzel tokmanyra fogva csak minimalisan lehet. Ez ugye menetvagasnal kicsit hosszabb kifutast, vagy meg a menetben torteno lekapcsolast kivan alapesetben, ha nem akarom szetkapcsolni... Van erre megoldas ( a menetoran kivul )? Gondolom egy ellenkezo iranyu rainditas meg forgas kozben nem sokat segit a gepen ( probalnek vigyazni ra... )...

000000000

"Gondolom egy ellenkezo iranyu rainditas meg forgas kozben nem sokat segit a gepen ( probalnek vigyazni ra... )..."

Rosszul gondolod! Az ellenkező irányú ráindítás, nagyon sokat segítene. Az egy más kérdés, hogy az a motorhajtás, ami ebben a gépben van, mit tud, mit enged meg, milyenek a műszaki képességei.

Az biztos, hogy van olyan motorhajtás, ami nagy dinamikával és korrekten lekezeli a sebesség egységugrás alapjelet, amikor ugyanis hirtelen forgásirányt váltasz egy esztergán (vagy csak elindítod is), ezeket a műszaki szakirodalom az egységugrás jelenségek témakörében világosan leírja és választ ad a megoldásra. Ha bővebben érdekela téma, szívesen segítek neked hajtásméretezésben, netán konkrét főorsó hajtás tesztekkel.

n9ugdfyrv

"... ami ebben a gépben van, mit tud, mit enged meg, milyenek a műszaki képességei..."

No konkrétan emiatt van a dilemma... :) Nagy - vagy inkább komoly - gépen természetesen így láttam én is (vagy hajtásfüggetlenítéssel), de ez mégis csak hobbi kategóriájú...

Gamos

Vannak még menetvágást segítő készülékek:

          

000000000

Gondolom a gépkönyv leírja, mit tehetsz irányváltáskor.
Ezek után két fő eset lehetséges:
1. Nagy megelégedéssel használod, és együtt élsz a tudásával.
2. Tovább fejleszted, vagy lecseréled a főorsó motorhajtásodat, hogy ne érezd magad ennyire lekorlátozva.

n9ugdfyrv

Igen, a gépkönyv kivárást ír elő; kicsit utánakeresve találtam hajtásmódosítással megoldást (balos menetre és hajtásfüggetlenítésre is), ha lesz egy kis időm, szerintem annak fogok nekiesni...

svager

Cseréld le a motort+frekvenciaváltó.
Nekem bevált,lecseréltem 750w 3F motorra,és így a 3 sebesség is elég.
Ja! Én 930/min használok,sokkal csöndesebb lett mint az eredeti motorral.
Ha nincs nagyon nagy terhelés az orsón 0,5- 1 másodperc alatt megáll,fékellenállás nélkül is.

6rk75uezn

Müködhet az szűk furatban is szögbe állitva szerintem,csak kell egy állitható ütköző hogy mennyit emeljen ki.

n9ugdfyrv

Koszi, meg ez is lehet, bar alapvetoen itt is az a dilemma, hogy annyit azert nincs igy hasznalva, hogy elegge motivaljon nagyobb alakitasra... ;)

ANTAL GÁBOR

Annál már csak az lenne az egyszerűbb ha szépen forogna tovább a főorsó és a CNC sített Z szán váltana irányt ,   ( természetesen a kés kikapásával kb egy időben )  Ezt a TV ben a könnyű ( tiszta ? ) száraz érzésnek reklámozzák . Itt vagyunk egy fórumon aminek az a neve hogy hobbicnc  ,és a 70 es évek technikáját konzerváljuk .  ( Nem akarom Csuhás kollégát megsérteni de ennyi ráfordítással egy vezérorsóval működő elektronikus Z szán is kivitelezhető  lett volna ) Még ha a keresztszán  később is épülne meg  akkor is működőképes alternatíva .  ( Ilyenkor a Z a lassítási rámpával megáll és kézzel kell kivenni a kést a fogásból majd ciklus start vissza a kezdő Z re
 Akit érdekel  két példányban is megépült    és látható a táramban  (TOS ill Emco )   nap mint nap használom ( pénzt keresek vele )
 Egyébként amikor megépült akkor egy szombat vasárnap megkereste az árát mert  béléscsöveket kellet középen elvágni és újra menetelni és közcsavarral ellátni  ( Tatabányán a vágatba nem fértek el a csövek )

n9ugdfyrv

"... nap mint nap használom ( pénzt keresek vele ) ..."

Na látod, nálam ezért nincs ilyen, és nem is tervezem... nálam ez hobbi -sem pénzt nem keresek vele, sem napi szinten nem használom (sőt, ha pecaszezon van, akár hetekig nem megyek felé, utéána is csak átkenegetni olajjal :) - és bár nem cnc, de itt oly sok "elavult" technológiás jó szaki van, hogy szeretem itt múlatni az időt és tanulni, megosztani ezt-azt... minden elismerésem feléd (is), de én szeretem a hagyományos gépeket... :)

svager

Legalább 2 évig halogattam mire rászántam magam.[#circling]
Elszakadt a fogasszíj és nem akartam szórakozni vele,volt minden hozzá csak össze kellet rakni.
Nálam elég sokat megy.
A gyári motorral néha csinált olyat,hogy alacsonyabb sebességben is csak kézzel rásegítve indult el,nem a kondi volt a hiba,mert rendszertelenül jelentkezett.
Egyébként a gyári motorral próbáltam a teljes megállás előtt visszafelé járatni,de 90%-ban nem ellentétes irányba indult el.

n9ugdfyrv

Akkor meg van egy jo evem... ;)

KoLa

Durkonorbi-nak! de inkább általánosan mindenkinek...

ANTAL GÁBOR már tudja! és majd Te is rájössz hogy ha már 30-40éve forgácsolsz hogy, micsoda élvezet is, átvinni a tudást a gkódra!
Nagyon élvezetes elfoglaltság és még pénzt is hozhat, és nem is tart túl sokáig a programozás, mert, fejbe van minden.
Azokat a finomságokat amiket beleírunk egy gkódba nem tanítják meg fél év alatt az ifi cnc esztergályosoknak.

A második szempontom a megmunkálás pontosságának a korrigálása, itt verhetetlen minden szempontból egy, akármilyen cnc-sített ócska esztergagép is, a csúcsesztergával szemben, mivel mindíg ugyanannyit téveszt és ezt könnyen lehet korrekciózni.
Persze!Gábornak is, és nekem is van több esztergám, ha a szakma minden szépségét akarjuk élvezni egy-két munkadarabon. Egyedi gyártmányoknál igaz hogy, hamarabb kézzel mint cnc-vel,de aztán jönnek a kúpok és a kúpos menetek és egyébb finomságok...

n9ugdfyrv

[#eljen]

Ebben biztos vagyok, es hidd el sokszor csorgatom is utana a nyalam pont a szepsegei miatt, de ez nalam annyira hobby szint, hogy egyelore 2 ugyanolyan dolgot meg sosem csinaltam, es nem azert mert nem tudok, hanem mert csak egyedi gyartmany keszul es az is ritkan... De ha termelnek, gondolom nekem sem lenne kerdes, hogy melyikbe fektessek penzt, idot, energiat...