Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

ORCA17

Már csak CNC-síteni kell és vállalhatsz vele melót[#taps]
... egy olyan világban, ahol bármi lehetsz, légy kedves!

fy9k4amuy

Ma élere kelt az E2N masinám két hónap pucolás, festés és javítás után [#taps]

Egy nagy és egy kisebb problémája lenne, amiből utóbbi nagyon bosszantó.

Sajnos ereszti az olajat elől, a főorsó körül, ahol az a fém labirint-szerű tömítő akármi van. Ezen lehet segíteni így utólag kívülről, főorsó kiszerelés nélkül? Ez egyfelől jó is, mert ezek szerint működik az olajszórás. Vagy túl sok, túl híg olajat tehettem bele, és csak ennyi az oka?

A nagyobb gond, hogy érezhetően rázkódik, és ezzel párhuzamosan innen zúg, pedig egyébként egész halk lenne.   A motor és a sebességváltó nem egytengelyű, és a gumidugós tengelykapcsoló sem hozza ki a hibát. Meglazítottam a motor csavarjait, hogy hátha majd magától beáll tengelybe, de a gépet beindítva látszott hogy libeg a motor, el-elemelkedik. Mindez úgy, hogy meg sem húztam a tengelykapcsoló csavarjait, csak lazán össze vannak tolva.

Lehet ezzel valamit tenni, vagy venni esetleg biztosan jó, másik ilyen méretű szerkezetet, ami még "lazább", csavarral nincs is összefogva? A tengelyvégek nem görbék, viszont szerintem emiatt a rázkódás miatt lett csapágyas a motor, és a váltó csapágyfészke is kezd kilazulni. [#rinya]

  

ysc3kmx9v

A labirínt gyűrűs megoldás,a szóró ólajzás tekintetében megfelelő, valószínű, hogy sok olajat tettél bele{van az orsóház hátsó részén nívó}. A motor hajtásnál ügyelni kell az egytengelyűségre,valószínű, hogy motort cseréltek, az én gépemen EVIG motor van,és az nem így néz ki. Talán szerencsésebb lenne, ha a motorod tengely magassága alacsonyabb, mint magasabb lenne, mert be tudnád hézagolni. Az első lépes, megállapítani a tengely magasságot.A tengelykapcsolót úgy kell beállítani, hogy lehúzott állapotban is lazán mozgatható legyen, tehát ne feszüljön.

4g68ngash

Sziasztok!

Van egy scannelt változata az EMU-250 gépkönyvnek.
Emu 250 Gépkönyv
Érdekelne mi van a hiányzó oldalakon?

Ha valakinek van eredeti példánya, meg tudná nekem nézni?

Üdv.

fy9k4amuy

Köszi, valóban feljebb töltöttem, mint a kémlelőüveg, hogy "jobb legyen a kenés"
Az elülső borítólemezt, ami kívülről a tokmány mögött van, le lehet szedni, vagy van valami illesztő szerepe? Már csak kitakarítani kicsit akkor már, hátha el van dugulva a visszafolyó furata.

Köszönöm a tippeket a motorhoz. Nem néztem pontosan a típusszámát, de ez is valami Evig, Y/D 380/220V-os. Elképzelhető, hogy nem eredeti, Igyekszem ráállni a témára [#wink]

Csuhás

A labirint gyűrűnek nincs illesztő szerepe, így szerintem levehető, illetve meglazítható. A saját gépemen látszik hogy a gyűrű alatt tömítő paszta van. Nálam is magasabbra van töltve az olaj, de ennek ellenére sincs szivárgás.

ANTAL GÁBOR

A táramban van néhány bescannelt kép EMU    ügyben .  Ha szerencséd van akkor találsz újat  . Nekem megvan az eredeti ( Diazós ) gépkönyvem csak idővel állok hadilábon . Több olyan ( gyári belső )  rajzom is van amit nem is publikáltak ( a rendszerváltáskor szereztem Kőbányáról )

fy9k4amuy

Igen, azt hiszem mondtad valahol korábban, hogy jól feltöltötted, ezért tettem én is így. Arra tudtam gondolni, hogy vagy túl híg az olajom, vagy dugulás miatt nem folyhat ki elég gyorsan, azért jön ki elől.

Csuhás

Nem tudom hogy apró részletekben is egyforma-e a gépünk.
Szóval nálam a csapágyhoz két úton juthat el az olaj, egyrészt felülről a orsóház első falának furatán, másrészt a tengely mentén is odaverődhet az olaj, illetve szerintem a felül befolyt kenőanyag is itt jut vissza az orsóházba.
Hol tudok itt hibát elképzelni? Fentről nem folyhat le túl sok olaj hiszen a furat nem enged át túl sokat. Ide szoktak egy kis réz csövet is beütni ami belelóg az olajgyűjtő medencébe így látni hogy van-e ott olaj. Ez cső szűkíti egy kicsit a levezető járatot, viszont sok gépből hiányzik.
Verődhet még sok olaj a csapágyhoz a tengely mentén. Esetleg érdemes volna oda egy műanyag tárcsát odafogatnod egy gyors kötözővel ami letakarná az olaj bejutásának nagy részét. Ez az ideiglenes teszt mutatná hogy itt van-e a hiba oka. Marad még a labirint ellenőrzése, egyrészt a tömítés a gyűrű és az orsóház között illetve a két labirint fél hézagját is minimálisra kell venni.

Csuhás

Megnéztem az orsóház rajzát, és látom hogy a csapágy külső oldalán a labirint alatt van egy visszafolyó furat. Nos az valóban lehet eltömődve ha nem szakszerű a tömítés, pl papírt használtak és nem vágták ki, vagy ha pasztát használtak akkor az is benyomódhatott a furatba.

Vetesi75

Index C29 esztergához keresek bármilyen irodalmat - nem csak papír alapon, hanem internetes tartalmat is. Fotókat, pl. cserekerék táblázatokról, stb.[#help]

fy9k4amuy

Igen, arra gondoltam. Ha megnézed, hátul van egy ugyan ilyen, a főorsót körülvevő külső borításnál.  A két külső borítás/csapágyház is össze kéne legyen kötve egy visszafolyó nyílással, de nekem ez sincs meg, teljesen tömör ott az anyag mint a két alkatrészen.

Szóval nem lennék meglepve ha az elülső visszafolyó is egy az egyben hiányozna, és azért engedné az olajat. Nem folyik, de ha egykét percet forog a főorsó, már megjelenik kívül az olaj és pár perc után már kicsi tócsa van az alsó gyűjtő mélyedésben az öntvényen.

4g68ngash

Sziasztok!

Lehetséges -e az, hogy egy anyag közepe edzett lenne?

C45-ös anyagból készült nyers fogaskereket munkáltam meg rapid késsel, amikor arra lettem figyelmes, hogy a fogaskerék peremétől kb 10 mm-re (kb 100mm az átmérője), volt egy rész ahol nem vitte a kés és látom, hogy a kés meg megkopott. Megéleztem a kést még egyszer, de megint a kés bánta. Átváltottam forrasztott lapkásra és vitte de teljesen máshogy nézett ki a fém mintája azon a részen. Konkrétan olyan volt mint, amit fórumtárs mutatott egyszer nemesített c45 felület, mellette 2 cm -re meg mint a normál c45. Leszedtem a maradékot, amit kellet még ezzel a késsel és ahogy haladtam  kiszélesedett majd elkopott ez a réteg. A forgács is kék lett azon a részen többin meg szürke maradt. Olajjal hűtöttem, meg ecsettel.

Üdv.

Petitking34

Üdv!

Hasonló módon én is jártam már C45-el a 14mm es fúróval még simán fúrtam előfúrás nélkül a 25 ös fúrót meg koptatta el mintha muszáj lett volna hiába köszörültem meg 2 szer is a fúrónak biztos nem volt baja mert előtte a c45 öt vitte akár telibe is. Utána a forrasztott lapkás furatkéssel is megszenvedtem mire felesztergáltam. Szerintem a szálanyag vége lehetett és ezért volt vele probléma nálam legalább is.

Üdv. Péter

w0hgtwf3w

Szerintem inkább a gyártás közben követtek el valamilyen hibát.
És nem lett homogén az anyag.