Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

t86pdbp6a

sziasztok!

érdeklődném, hogy milyen műszerész esztergát lenne érdemes nézni, aminek van lakatanyája és gépi előtolása is és a csúcstávolsága kb 300-350 legyen.

Válaszaitokat előre is köszönöm![#vigyor3]

Csuhás

Hmm, talán az emu 200 volna neked megfelelő.
Persze ha lakótelepen laksz és nincs három fázis, és a munka után a szekrénybe raknád a gépet akkor nem jó az ötletem.

n9ugdfyrv

Szerintem sok felhasznalasi patameter lehet fontos erre kozelitoleg is jo valaszt adni, pl.:
Mire hasznalnad
Mennyit
Hol tudod elhelyezni, mekkora meret, suly fer be (asztali gep kell-e)
Kb. mennyit szannal ra
... Stb.

Ilyenek minimum! Csak segitsegkepp...

t86pdbp6a

kis ipari felhasználásra szeretném használni és jó lenne ha 220-230 voltos hálózatról menne, de ez inkább csak opcionális, az asztali elhelyezést preferálnám (nem lakótelepre kéne)[#vigyor5], valamint 200 és max. 400 ezret szánnék (ha egyáltalán van ennyiért ilyen).
főorsó fordulatból is elég a max 2000 1/perc

fy9k4amuy

Szerintem kisipari felhasználásra 400eFt-ból jól működő, asztali új gépet nem nagyon kapsz, de lehet majd megcáfolnak.

Ellenben ha nem kell asztali, és türelmes vagy ennyiért simán jó EMU-t lehet kapni, vagy akár más fajta kisebb orosz, vagy TOS gépet időnként az apróban.  A maximum keretedbe még egy frekvenciaváltó is beleférhet, amivel a sok egyéb extra mellett elmegy 230V-ról.

6rk75uezn

Az emlegetett Schaublin 102-es.
Gép

n9ugdfyrv

Egyetértek... ha asztali kell, és új, akkor én pl. ennek egy régebbi, FERM változatát használom, hobbyban jól teljesít, kisipariban nem tudom mit tudna (de nekem pl. szempont volt, hogy asztali legyen ): Hyundai Hyd 500 C

Nem tudom ki milyen véleménnyel van amúgy róla, aki használt már ilyet (nem a kicsi változatát, hanem ezt), a FERM változata nálam jól muzsikál... bár ha a végzett melónál számít a gyorsaság és menetet is kell vágni, akkor ez azért lassú lehet a fogaskerék cserék miatt...

Viszont szerintem az is fontos, hogy ha még nem volt valakinek gépe, tapasztalata korábban, akkor használt gépet nem biztos, hogy tud választani úgy, hogy nem fürdik be vele...

kart emg

Szia!

Amatőrként írom, úgy, hogy egyik új géppel sincs személyes tapasztalatom (magam a régi vasak felújításába vágtam bele, ami egy lassú folyamat):

Optimum gépek

Budapest XVII kerületben van bemutatóterem, jártam ott, beszéltem egy eladóval: Taiwanon készülnek a gépek (bármit is jelentsen ez).


HBM gépek itt árak is vannak. Ezek állítólag jobbak mint a barkácsáruházi gépek, de nem hibátlanok, itt egy videó az egyik hibáiról és javításukról:

https://www.youtube.com/watch?v=n1ytS1lhVFg&t=825s

kart emg

Még egy adalék:

Az Optimum bemutatóteremben elmondták, hogy a legalolcsóbb gépeknél nincs rendesen összehántolva a gépágy vagy oszlop a rajta csúszó szánnal. Konkrétan a BF16 méretű marógépről mondták ezt. Tehát a "köszörült ágyvezeték" szlogen még nem jelenti azt, hogy az esztergapad hosszánja is jól illesztve van.

HJózsi

Szia Zsolt!

Nagyon jó a Video a módosított, átalakított kiegészített HBM 250 x 550 -es esztergáról! [#wave]

Több jó ötletet megvalósított ami valóban a kis hobbi gép javára szolgál![#eljen] Amit érdemes megemlíteni a bevezetőjéből : A gépet egy Multifix A1 késtartóval kapta,
amit egy kicsit nagynak tartott ehhez a géphez. A kicsomagolás után a gép használatba vehető volt. Beállította a szegnyerget, majd használta a gépet négy évig különösebb probléma nélkül. Ekkor elhatározta, hogy teljesen átalakítja. A kéziszán átalakítását kifejezetten jónak tartom, még a meghosszabbított út sem probléma a jobb alátámasztás miatt. Valamennyi változtatása a kéziszánon csak javára válik a gépnek.
A főorsó csapágyfészekkel kapcsolatos kijelentését egy kicsit erősnek találom : A csapágyfészkek nincsenek egy vonalban ( tengelyben ) "nem tudják megmunkálni a két csapágyfészket egy vonalban" és ez szerinte minden ilyen kínai esztergára igaz.  Szerintem ez a kijelentés nem állja meg a helyét, de az átalakításának még lehet létjogosultsága amennyiben neki sikerül a perselyt megfelelően előkészíteni és a fejet megfelelően felfúrni. Mivel a ragasztás igen erős tud lenni, ez a megoldás még merevíthet is a gépen.

A keresztszán hántolása szerintem luxus egy ilyen kis gépnél, de azt mondja gyakran használja marásra is...

Ez amúgy egy népszerű kis hobbi gép szakértő kezekben évekig jól szolgál a maga kategóriájában! ( Súlya kb 110kg míg egy hasonló mozgásterű EMU 200 640kg. Ezt mindig figyelembe kell venni amikor az elvárásainkat megfogalmazzuk )

Mégegyszer köszönet a hasznos videóért! ;) [#wave]

kart emg

Szia Józsi!

Én tulajdonképpen egyetértek veled (korábbi bejegyzéseddel), igényes hobbista, aki nem akar gépfelújítással vesződni (ami drága és amatőrként elég sok tanulással járó, hosszadalmas folyamat), vagy nem nagy szériában termelő kisvállalkozó, vegyen ilyen gépet, akár Optimum, akár HBM, már ami a hazai választékot illeti.

A videó szerintem igazából pozitív kicsengésű, mivel jórészt saját eszközökkel tesz jobbá egy gépet (készzán javítás, hosszán csúszófelület javítás), amit utána is precíz munkákra használ.

Üdv.

HJózsi

És a srácnak több jó videója is van, érdemes megnézni! ...

n9ugdfyrv

  7.18 körül      említi a guideway epoxy-t, ismeri esetleg valaki, vagy dolgozott ilyen anyaggal? Esetleg hazai, kis kiszerelésű elérhetőség? :) Vagy valami olyan epoxy ami alkalmas a célra (gyanítom zsír, olaj álló, kötéskor alacsony zsugorodású)? Egy szegnyereg hiányzó csúszófelületének visszapótlása lenne a cél...

6agnn8pu0

Nekem is megtetszett.Moglice

6rk75uezn

100g 17 ezer ft.