Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

bundyland

Igen, a könyve szerint is!

Torro60

És mekkora a főorsó át eresztése?
Ez akkor jóval nagyobb mit az enyém.

bundyland

51mm, szerintem neked E400 van ha jól emlékszem.

Torro60

Igen.Így már világos.A Tiéd átmérő 9mm-rel nagyobb!

ywathzay

Én ER32 kúppal készítettem patronbefogót MK4-el. Nemesített 42CRMO4. Ez jó a kis esztergába, meg a nagyba szűkítővel be lehet tenni, a nyaka azért hosszabb, mert a tokmányba is nagyon hamar be lehet pattintani, nem kell mindenáron a főorsóba. Ha kész lesz az ER40 patronokhoz is akkor elviszem mindkettőt köszörűre, és akkor már 30mm-ig tudok patronba fogni. Így a marógép patronjaival lefedem az esztergá(ka)t is.

      

Csuhás

Pont ugyanígy használok ER32 patronokat marón, esztergán, köszörűn.

bundyland

Ezzel a megoldással is szemeztem, eddig az tartott vissza hogy csak mk5 ig találtam ilyet és szerintem nem is átmenő furatosak. Persze végülis lehet csinálni is ahogy te tetted
csak még nem érzek magamban elég ügyességet hozzá.

kart emg

Szia!

Ha van rá kereted, akkor az ebay.de -n lehet találni.  Beírod a keresőbe, hogy

mk6 Konushuelse

vagy

Spindelhuelse

akkor lesznek nyitott végű mk6 (mt6) -ról redukáló hüvelyek.
A szállítást Magyarországra gyakran külön le kell levelezni.

bundyland

Köszi, de nem azt nem találtam hanem mk6 er32 v. 40
befogót.
Úgy hogy mk6-ot redukálok mk5 re és úgy patronbefogó az már nem jó.(nekem)

kart emg

Értem, akkor félreértettelek.

Még egy tipp: 5C Collet Chuck

Youtube-on egy német fickó bemutatott egy kínai változatot, elég pontosnak tűnt:

https://www.youtube.com/watch?v=CB4E45Q9Ok4

Ez olyan 200 USD + posta + vám (+ ÁFA ?) (alibaba.com)

bundyland

Igen, köszi azt is néztem már és elég ígéretesnek tűnik!
Lehet is kapni új patront hozzá, rögzítés is jó,
nagyon töröm a busim rajta és ezzel a főorsó belső kupjának az ütése is kikerülhető.

kart emg

Szia!

Én egyszer már megjártam egy eszterga főorsó köszörültetéssel. A külsejét megcsináltattam egy helyi céggel, belsőt nem vállaltak. Ajánlottak egy cinkotai céget (Bp-től keletre, a határon) Tőlem olyan 40 km-re. Elvittem, a cégvezető kifejtette, hogy ezzel nagy szivességet tesz, neki egyáltalán nem éri meg, de azért megcsinálják. MK3-t kellett köszörülni. Ellendarabot is kellett vinni. Olyan 2 hét múlva elkészült, elmentem érte, kifizettem, otthon megmértem, +/- 1.5 századot üt a belső furat a külső csószófelülethez képest. Nem volt kedvem vitatkozni, mert a benzinpénz 2x oda vissza olyan 2/3 a köszörülés árának, úgyhogy egyelőre ígymarad.

bundyland

Hát igen az tényleg nem jó és  "+/- 1.5" szerintem otthoni
munkával is elérhető simán.Persze nem cél. :-)
Ha lesz köszörüm kipróbálom egy valamilyen hüvelyen és ha
sikeres lesz csak akkor állok neki a főorsónak.

fy9k4amuy

Sziasztok!

Az orsószabályzós dologhoz hozzsszólnék én is:
Az e2n gépen ami összepakolás alatt áll, is fel van esztergálva a főorsókúp. Célját nem tudom, valaki az elmúlt 40 évben biztos összemarta, vagy nem tudta vonalba hozni az ággyal.
Az indikátor ugrálását figyelmen kívül hagyva ennek ellenére benne van az 1.5 században, és kékkel megfestve sem kiborító az eredmény. Nem hántolt, nem köszörült, de azért sok helyen és körkörösen érintkezik. Ezek szerint valahogy, valaki meg tudta csinálni elfogadható eredménnyel köszörű nélkül is.

Amire én figyelmes lettem, és tanácsot kérnék most, az egy érdekes átalakítás:

A főorsó hátulján még egy támcsapágy van beépítve. Ami a képen látható nagy fém porvédős golyóscsapágy, annak eredetileg szinelnie kelene az öntvény házzal, és rögtön rászorul a záróanya. Nekem a golyóscsapágy beljebb van tolva, és be van építve még egy támcsapágy, de emiatt a golyós a saját beépített kenőanyagával üzemel, eltakarja az olaj bevezető nyílást.

Szerintetek mennyire gázos megoldás ez, mennyire kell hozzányúlni? A Főorsó csapágy nem fut darabosan, 5 ezred alatti a játéka így nem terveztem cserélni. Addig  mehet ez a megoldás míg csapágycserére kerül valaha a dolog?

        

6agnn8pu0

Üdv!
Én is most vettem egy E2N-t,és próbálom kipofozni. Az enyémben is van egy plusz támcsapágy, csak nálam a hátsó golyós elé van beépítve, így a golyós pont úgy ál mint a rajzon,és a kenése is működik.