Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

fy9k4amuy

Üdv! Az nem "plusz", az az eredeti kivitel (mint a rajzon)
Nekem van a golyóscsapágy előtt és után is valami miatt.

Csuhás

Ha alaposan megnézed a rajzot akkor látszik az eredeti elképzelés. A tokmány felé ható axiális erőket a fogaskerékre támaszkodó támcsapágy veszi fel. Az ellentétes irányú erőket pedig a mélyhornyú. Kérdés hogy ez jó megoldás-e? A mélyhornyú nem ideális axiális terhelésre, viszont a tokmány felől nem szokott húzó erő hatni a tengelyre így elég lehet a mélyhornyú. A tengelyvégi anyával elő is feszíthető a két csapágy, így nem lesz kotyogásuk. Ha még egy talpcsapágy kerül be akkor nagyobb húzóerőt visel el a tengely, de megszűnik a mélyhornyú előfeszítése, így radiálisan már nem fut precízen a főorsó hátsó vége. Szvsz így a plusz csapágy inkább ront a gépen.

6agnn8pu0

Az én gépemben a 841 es támasztó tárcsa után a 714 es alkatrész hiányzik, és helyette van berakva a második támcsapágy.Én is elgondolkodtam rajta, hogy ez valami újítás a gépkönyv rajzához képest, vagy valami házi barkács.[#nemtudom]

7cim5mm0

A tiéd gyári elrendezés, ez az egyik változat.

7cim5mm0

Normál üzemben elég a golyós, a különleges kivitelekben van még egy tám.

Csuhás

Nincs esetleg erről a kivitelről egy orsóház metszeti rajzod?

fy9k4amuy

Néztem a rajzot én is, csak nem sikerült dűlőre jutnom, illetve nem tudom pontosan, hogy most akkor az a távtartó alkatrész hiányzik vajon belőle, vagy mi a helyzet.

Szerinted kezdjem el szétbontani, vagy próbáljam először ki, és ha nagyon nem felel meg az igényeimnek, csak akkor?
Elméletileg meg tudom csinálni, de ilyen nagy méretű csapágyak ki-be tokogatásában nincs gyakorlatom

Csuhás

Szerintem ami jó azt ne piszkáld. Esetleg mérd meg a főorsó lötyögését elől hátul sugárirányban farúddal aláfeszítve, majd fogj rá tokmánnyal a szegnyereg hüvelyre és húzva tolva mérd meg a tengelyirányú lógást. Elől a radiális max 1..2 század de inkább század alatti a többi helyen és irányba max 5 század. Ha ezt nagyjából tudja akkor ne bolygasd.

7cim5mm0

Nincs, ezt eddig úgy 20-25 gép közül csak kettőben láttam.
A megoldás nagyon egyszerű, 714 nincs, 841 vékonyabb. :)

7cim5mm0

Ha csak otthoni használatra kell a gép, észre se fogod ezt venni.
Ha épek a felületek, akkor inkább ne bátsd.
Sajnos a saját tapasztalat az, hogy egy főorsó javítást a köszörűsök nagy része csak elb@szni tud, függetlenül attól, hogy régi, vagy CNC géppel dolgozik.
(Nagy tisztelet a kivételnek, de azt nehéz megtalálni, és általában nem olcsó.)

7cim5mm0


4g68ngash

"egy főorsó javítást a köszörűsök nagy része csak elb@szni tud"
Ha van hozzá felszerelés, miért nem sikerül jól megcsinálni?

bundyland

Hát ha hozzá is nyúlok valaha az nem most lesz az biztos.
Valójában tényleg nem kritikus, csak fejben keztem játszani a javítással.

7cim5mm0

Ahhoz, hogy minden jól fusson (pláne egy sérült orsónál)a gépre való felfogás aprólékos, és türelmet igénylő munka.
Na ez az, amit nem szoktak elég alaposan megcsinálni.

De fene tudja, lehet, hogy csak én találkoztam kevés jó köszörűssel eddig.

Az ágyköszörülés sajnos eddig ugyanez.
Láttam olyan végeredményt, amiért én nemhogy fizettem volna
(és nem is keveset), hanem kártérítést fizettettem volna...
Szerintem mm-eket elnézni köszörűgépen elég nagy hiba.

ecp4rs0md

TUM 25 eszterga gépkönyv valakinek??? Valaki ismeri ez az esztergát?