Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

kart emg

Én készítettem egy rajzot az orsóról a furatköszörűsnek, zöld színnel emeltem ki, hogy melyek a köszörült csúszófelületek, amivel együtt kéne futnia az orsó belső kúpjának. Piros színnel megjelöltem, hogy mi az, amit semmiképpen ne használjanak referenciának. Ennek ellenére +/- 1.5 század lett a hiba. Számomra érthetetlen, hogy lett mégis ilyen.

PSoft

Szia!
TUM25-B van nekem.
Most értem rá pár fotót csinálni a gépkönyvéből.

ITT találod őket.

PSoft

Megvan az eredeti Lengyel gépkönyve is, A3-as rajzos ábrákkal.
Ezt a párat, a Magyar fordításból fotóztam.

ecp4rs0md

Szia! Köszönöm!

fy9k4amuy

Szia!
Elől a tokmánynál a főorsó nem kotyog, a százados órát nem bírtam kimozdítani ésszerű erővel. Szerintem kicsit kisebb a csapágyhézag mint kellene, de nem ragad és kifelé tudtommal már amúgy sem lehet engedni a csapágyat.

Vaskukac hozzászólását olvasva még akár elképzelhetőnek tartom, hogy az enyém is ilyen megoldás lehet, csak épp rosszul összeszerelve. Gondolom volt msr cserélve csapágy benne, aztán rosszul rakták össze.

A hátsó csapágytakaró csészék is másak mint a tárhelyedről letölthető rajzokon, az enyém alján nincs furat, ami a kicsöpögő olaj visszavezetésére szolgál gondolom. Illetve 841 is keskenyebb mint a rajzon, mert az olajfuratot egy az egyben a golyóscsapágy takarja ki felül. A gép nem fokozott pontosságú.

  

fy9k4amuy

Ha más nem jelentkezik szóért, akkor maradok én a fórumtöltelék: [#nyes]

Láttam Csuhás eszterga képein, hogy az övén már a keresztszán vezetékeinek van beépített olajzó gombja, ahol kenést lehet bevinni.

Érdemes ezt megcsinálni, ha nekem nincs? Beütős gombra gondolok, mint ami gyárilag is van benne, az egyszerű gondolom. Egy fúrás nem nagy dolog, ezért kérdezem csak.
Illetve akkor már ugyanezt megcsinálni az alapszánnál is?

Csuhás

Nekem mind a keresztszán, mind az alapszán olajzóit már magam építettem be. Beütős kivitelben, a vastagabb furat majdnem átmegy az anyagon, az alján egy pici filc, alatta kis átmenő furat, és a csúszófelületen egy kis olajelosztó árokkal. Így ha adok neki egy kis olajat akkor viszonylag hosszú időn keresztül tud szivárogni.

b8b2jkj49

nyaron vettem a jofogason egy oreg SCHAUBLIN 102 est, megtetszett es azt terveztem, hogy kipofozom, felujitom. Femtisztara lepucoltam, uj csapagyagat vettem hozza, de ra kellett jonnom, hogy nem lesz sem idom, sem turelmem tovabbmenni a felujitasban, igy csak a helyet foglalja. Erdekesseg, hogy az agy vegeben talaltam egy haboru elotti/alatti beutott regi magyar cimeres belyegzest, igy a korara lehet tippelni 30as evak vege 40es evek eleje a gyartasi ido.
Ha valaki akar vele pepecselni, eladnam-cserelnem. uzenetet priviben.

        

b8b2jkj49

van egy SCHAUBLIN 102 esem, hatha erdekel valakit

ysc3kmx9v

Azt azért vedd figyelembe az első csapágy vonatkozásában, hogy a gép könyv szerint is, 0,005mm {fél század} nál nagyobb hézag esetén állítani kell a csapágyon. Sokan nem gondolnak ilyen kicsi csapágyhézagot, és csodálkoznak, hogy a gép rezeg az 1-2 százados hézag miatt.

fy9k4amuy

Érdekelne bővebben a megoldás, ha lehetséges! [#smile]
Ha ez már nem fedi le az esztergálás topicot, privátban is megfelel a válasz.
Képet tudsz mutatni esetleg róla, vagy feltölteni még az albumodba erről a részletről?
A keresztszánon láttam, hogy hol vannak, de az alapszánt nem sajnos.

Elég csak kifúrni és beleütni, vagy muszáj dörzsár, egyéb plusz megmunkálás?
Te köszörültél vezető hornyokat a szán felületébe?

Bár ez egy másik topic, de beszerzési forrást tudsz mondani, ahol nem kerül többe a leves(szállítás) mint a hús? Sajnos a környéken csak menetes csőröst tudtak volna adni, ilyen lapos beütőset nem [#fejvakaras]

Csuhás

Mellékelek egy képet az elhelyezésről. Hátul egy elől kettő olajozó van. Sima furatba dugtam, ha véletlenül nagyobbra fúrod akkor satuban nyomd egy leheletnyit oválisra. A keresztszánnál én be is sülyesztettem hogy ne zavarja a késmagasság sablon, köresztergáló, mérőóra stb használatát.
A szán aljába bemartam egy kis hornyot, de lehet valami mini köszörűvel vagy akár kézzel gravírozva/vésve is. Pár tized mélység kell hogy szélesebb sávban jusson be a kenőanyag a felületek közé.

Zsírzógombot a Zolvik kft-től vásároltam.

  

fy9k4amuy

Aha, mostmár értem! Ezek nemlátszottak eddig.
A Tied mekkora? Mármint az olajzószem. [#worship]
a 6 vagy 8mm-es a célszerűbb, melyik fér oda jobban?

Már vásároltam keményfém turbómarót hozzá [#vigyor5]

Csuhás

Méret mindegy, azt hiszem az enyém éppen hatos, de talán jobb a nyolcas mert akkor a nyulcas furatba a zsirzó alatt nagyobb hely van az olajnak. Így hoszabb idő amíg leszivárog. Átfúrni viszont csak egy kb hármas fúróval fúrd át, így kevésbé bontod meg a csúszófelületet. Magam tettem a furat aljába filcet, de igazából felesleges hiszen az olaj így is csak mozgáskor jut be a felületek közé.

rmkeh8a83

Sziasztok nincs véletlenül valakinek Román Aradi Snb400x2000-es esztergagéphez gépkōnyve