Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

n9ugdfyrv

Igen ez rendben is van - felület nagyságától nem függ - de ha pontszerű vagy vonalszerű az illeszkedés, akkor beszélhetünk a szó mértani értelmében vett felületről? Lehet, tényleg csak kérdezem...mert ellene megy annak amit várna tőle az ember... :)

Csuhás

Igazából él vagy csúcs esetén hamar érvényét veszti a klasszikus súrlódási erőtörvény mert a felületek egymásba nyomódnak és már megint alakkal záró kapcsolathoz jutunk. Az átmenet közelében pedig elég nehéz követni a folyamatokat. Egy morse kúp viszont nem szokott jelentősen változni egy kapcsolódás során így arra érvényes a klasszikus képlet.

uhnypkj7n

Centírozás-al foglalkozik valaki? 300mm-es alu kereket.

szf

Milyen problémája van? Valamely irányba nagy a kitérése vagy csak futáskor "ráz"?

Csuhás

Nemrég volt róla szó: A trükkös megoldás egy műanyagból/ fából esztergált dugó amit a kerékbe illesztesz, majd egy zsinórra felfüggeszted, épp csak hajszálnyival a súlypont felett így az elbillenésből látod hol nehezebb. Így tűrhető statikus kiegyensúlyozást tudsz magad is házilag elvégezni.

szf



svejk

Nem az elméletet vitattam -hiszen én is jártam iskolába- csak szóvá tettem, hogy a gyakorlatban azért nem ilyen egyszerű és Te sem virsli gumikat teszel a terepjáródra, pedig az olcsóbb lenne.


Vagyis a gyakorlatban nagyon ritkán valósul meg tisztán mű alapon való súrlódás, szinte mindig elő jön az általad jól megfogalmazott alakkal záró kötés.
Még ha aprók is azok az "alakok". :)

KoLa

Hát! itt nehéz biztosítani azt hogy központban legyen a felfüggesztés, becsapós lehet a művelet.

A vízszintes tengelyen való forgás az igazi de nem a saját csapágyával hanem egy betét tengelyen gördülve két vízszintes élen, a súlyosabb rész mindíg alulra forog, addig kell furkálni amíg bármely pozícióban mozdulatlan marad, a pontosság növelhető ha a gördülő átmérő minél kisebb.

ANTAL GÁBOR

Direkt figyeltem a megfogalmazásra és diszkréten azt írtam hogy " volt velem ellentétes nézeten " [#vigyor4]
 A terepjárónál a gumi sok esetben alakzáró , vagy legalábbis egy ideig amíg el nem nyírja a talajt
( A Nyíregyházi főiskolán volt egy talajnyíró gép ami a gumiabroncsok tapadását vizsgálta .Felkérésre ( Michlein gumigyár ) komolyan részt vettem a mérésekben ill a célhidraulika kialakításában ( jó kis munka volt komoly díjazással )

uhnypkj7n

Emelem a fordulatot frekivel ráz

uhnypkj7n

Remeg rázkodik

s7manbs8

Kicsi eszterga:



ra8nsmk6w

Aranyos kis gép! Bár a micro elnevezés enyhe túlzás.
Véleményem szerint az igazán micro az 2 nagyságrendel kisebb.
Valahol az órás eaztergák szintjén, persze komplett szánrendszerrel.

fy9k4amuy

Szevasztok!
Épp lakatszekrény újraépítésben vagyok az E2N-nel, és tanácsra lenne szükségem.
Sajnos el van törve benne a húzórugó, ami az előtolás aktiváló karnak ellen tart, gondolom a beállított túlterhelés esetén segít az előtolást kiakasztani. Így most ha jól gondolom, nem működik ez a funkció.

A rugó méretei: 2,5x18,5x45 A78 (szál átm. x külső átm. x nyugalmi hossz x A.akasztási legnagyobb hossz)

Rugóboltban találtam ehhez hasonlót, trambulin(gumiasztal) rugóként, 3x19x48 A80 méretűt. Szerintetek megfelelő lenne ez bele, vagy egyedit kell gyártassak/kereskedőnél keressek?