Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

jani300

Az Ő gépében ,elfordul a Tiéd :) Bocsi  !
A ragasztót pedig gondolom könnyen letolja a kis illesztési hézag , ezért készíthet tároló hornyot .

Csuhás

Lehet hogy igazad van de győzz meg! Magam úgy képzelem hogy ha hűlés során a belső feszültség eléri a megfolyási határt akkor feszültség nem nő tovább, hiszen megfolyik az anyag, és amikor a hűlés befejeződik akkor a feszültség pont a folyás határon lesz azaz a rugalmas deformáció maximumánál. Minden folyást el nem érő zsugorkötés maradó feszültsége legfeljebb ennyi vagy kevesebb lehet.

PSoft

Urak!

Köszönöm, a zsugorkötés kontra ragasztásra kapott válaszokat.[#worship]
Őszinte leszek...
Néha, ugrik a "tű" nálam is, sőt...néha előre is ugrik!:)
(hogy is írjam, hogy senkit ne sértsek meg...)
A kérdés, inkább csak "költői" volt a részemről.[#wink]

Ha esetleg @Laca három pontjába, valami hiba csúszna, akkor sincs baj, mert utána kettővel,...@Jani megmondta a tutit.:)
Akkor...elő fog kerülni a ragasztó is![#rinya]

n9ugdfyrv

Szia,
fogalkoztál már a kis unimattal? :)

Motoros

Goto JMP.-1 -- Ugorjon a tű az elejére. Az alapkérdés az volt, hogy miképpen oldjuk meg a lehető legegyszerűbben kezdő esztergályosként a leszopósodott trapézorsó végének megpatkolását, ha jól sejtem egy asztali kisesztergán (ez utóbbi lényegtelen)
A kérdező szerintem nehezen tud dönteni ezek után. Még a végén mérgében odahegeszt egy darab vasat aztán annyi.[#nevetes2]

ANTAL GÁBOR

Küldtem győzködő magán irományt

ANTAL GÁBOR

P soft zsugorjához egy kis adalék :
Legyen a tengely 40 es és az agy hossza 40 . A palást
 F=40*Pi*40=5024mm2     ( a továbbiakban kerekítve 5000mm2)
Egy kommersz ragasztó Tau-ja 20N/mm2  vagyis a paláston ébredő erő 100000N   ( kb 10 tonna )    Az átvitt nyomaték a 20 as sugárral 2000Nm  ( Kb 200mkp)
  Tudom hogy ez egy fahasító gép  aminél a hajtóműben van a fogaskerék  A motor legyen ( az emlékeim szerint ) 4 kW os .

 A 2000Nm nél omega = 2 1/s szögsebesség tartozik ami 19 1/ min tartozó kimenő fordulatszámra adódik .  Gondolom ennek minimum a 10 szeresével működik a fahasító amiből a

ragasztott kötés biztonsági tényezője 10 szeres

DonElvis

Tiszteletem Urak,

Vettem pár hete egy műszerész esztergát, valószínűleg sikerűlt is tönkretennem. A minap egy hoszabb alu cscavart esztergáltam, viszont szegnyereggel állócsúccsal nem támasztottam meg. Túl nagy fogást vettem, és a kés aláfordult a munkadarabnak, megállt a gép, és elhajlította a csavart. Felmértem a károkat és kiderűlt, hogy az eset után 0,02 ütést lehet mérni mindenhol egy 300 hoszú edzett tengelyt befogva.
A gép mely alkatrészeinek ellenörzésével tudom megállapítani, hogy mi sérűlt meg? 0,00 és 0,000 mérőóráim vannak jelenleg.

Köszönettel:
Péter

Csuhás

Ellenőrzendő a főorsóvég, a tokmányfelfogás, és maga a tokmány. Legvalószínűbb a tokmány elmozdulása. Alu csavar nem szokta elgörbíteni a főorsót egy akkora gépen amibe 300-as mérőtüskét be tudsz fogni. Sajnos lehet még a tokmány megerőltetése is amivel nem sokat lehet kezdeni, így lehet hogy kaptál egy "nagyoló" tokmányt.

Istvan0728


vjanos

Pontosan milyen tipus?
Az eset előtt 0,00 volt? :)

DonElvis

Expert XLS 400, ilyen:

Eszterga

Természetesen előtte 0,00 volt.

Sz.József

""Az eset előtt 0,00 volt?""
Ez jó kérdés. Ez engem is érdekelne...

DonElvis

Egész pontosan 0,003 volt, magam is meglepődtem rajta. Egészen használható szerkezet, csak pár napot elszöszmöszöltem vele, mire a gyári bajait elhárítottam (szoruló fogaskerekek, motor pozíció beállítás, eltört bordáskerék javítása a motoron, stb.). Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a szegnyerget még mindíg nem sikerült flottúl beállítanom, mert negyon nem egyszerű művelet.

Csuhás

Az a 0.00 érdekes. Századon belül egy tokmányba fogott henger ritkán szokott futni. Precíziós megkímélt tokmány esetén, vagy puha pofával, vagy frissen szabályozva.. A két századdal mondhatnám megérkeztél a gyakorlati esztergálás világába.

Pontosítanád hogy mit jelent az hogy 0.02 mindenhol? Azaz a befogott rúd tokmány közeli végén és a távolabbi végén is azonos az ütés mértéke és iránya? Ha igen akkor nem görbült el az orsód.. Marad a tokmány elmozdulás vagy tönkremenetel. Tegyél fel egy órát és ellenőrizd a tokmány felfogó tárcsa ütését ( ha van ilyen ezen a gépen ) Az elvileg nem üthet. Majd nézd meg a tokmány külsejét. Ha üt akkor lazítsd meg a csavarjait, és valami puha dologgal ( fa ólom alu stb ) kocogtasd a helyére.

Mérd meg hogy a tokmány közelében mennyi az ütés különböző átmérőjű anyagokat befogva, ha egyforma mértékű és irányú akkor szerencséd van. Vagy a tokmányt fogod fel újra most már az anyagra mérve, vagy újraszabályozod a pofákat. ( ez csak elméletileg írom, hiszen ha tanácsot kértél akkor aligha javaslom egy pofaszabályozás kipróbálását. Majd egy év múlva )

Ha különböző átmérőn más más ütést mérsz akkor kaptál egy ismert hibájú tokmányt. Átlagos melóra jó, de oda kell figyelni rá, és precíz munkánál órázni kell.