Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

jani300

A külső átmérőt csak nagyolod ,elkészíted a pontos furatot . Levágod , leoldalazod .
Volt szó nemrég esztergatüskékről .
Na azokon lehet furatot felfogni , és a külső átmérőt felszabályozni .
Gyakorlásnak is jó ,nem sokat számít ha nem sikerül :)
A dörzsár nem javít furat központosságot , csak pontos furatméretet ad .

Motoros

A dörzsárazás és a furatesztergályozás mint macerásabb művelet elmaradhat akár.
A tokmányodnak jól kell futni, de ez amúgy is alap.
Tehát elsőnek elkészítem a perselyt amibe csak simán központozás után befúrom a 6-os furatot fúróval, tehát semmi dörzsár, meg furatkés.
Ha nem lesz tengelyes az sem gond, az átmérő sem, ha 6.1 mm lesz az is jó.
A külső átmérőt kb 9,5 mm-re veszem, és levágom fűrésszel.
Aztán befogom a trapézorsót a tokmányba (ami fut). Én nem szoktam közvetlenül megfogni, hanem az orsót 0.2 mm vastag lágy vörösréz lemezből készült hajlított "persellyel" fogom be, de ennek nincsen külön jelentősége.
A vége átmérőt leesztergálom úgy hogy az elkészült alkatrész viszonylag könnyen rámenjen. Aztán ráragasztom Loctite 638-al ahol a résméret elérheti a  0.25 mm-t is !!!
Ezért nem kell eddig semmi pontosság.
Aztán ha megfogta akkor a külső átmérőt leesztergálom a 8 mm-re...na itt már fontos lehet akár a mikró is, de ha megvan a rámenő kuplung akkor azt próbának használom, ..húzósan menjen rá. Végül felhúzom a vége síkot.
Ha nem fut a tokmányod jól az sem gond, de az egy másik történet.

Motoros

Itt a 638 leírása.

Csuhás

Igen, így készítettem volna én is. Esetleg elgondolkoztam volna hogy a hüvelyt kúposra esztergálom, vagy kúpos dörzsárral simítom, és a menetes orsóra is kúpot esztergálok.  Majd jöhet a ragasztás és a külső felület készre esztergálása.

ysc3kmx9v

Sokszor kell készítenem hasonló javításokat. Zsugor kötéssel szoktam megoldani, a persely  külső átmérőjét nagyobbra hagyom ,és a helyén simítom. Az említett esetben 0,05 fedést alkalmaznák, a perselyt felmelegítve, ha jó a hőfok a persely ráesik a tengelyre, ha kihűl nagyon keményen rászorul.

Motoros

Nem látni az adatlapodon a korodat, de tippelek, már lehet 60 fölött jársz.
Ezt a ragasztós izét az idősebb generáció valamiért elutasítja, azt mondják, hogy ragasszanak a cipészek, meg a tapétások, pedig nincsen igazuk, mert sokkal gyorsabb és olyan mintha odahegesztették volna.
Talán a Varsányi volt itt a fórumon aki propagálta anno, és igaza volt.

J-Steel

Az a baj a ragasztással, hogy (ahogy az adatlapon is látszódik) 180 C körül gyengül a kötés. Ha hegeszteni kell a ragasztott darabot, akkor azt már nem lehet, míg egy zsugorítottat lehet.
 Én most kezdek rákapni.
 Az előnye a hátránya: Ha valamit elrontottam, akkor felmelegítem és leveszem.

J-Steel

"638-al ahol a résméret elérheti a 0.25 mm-t is !!!"

 Hát igen, de minél kisebb a rés, annál szilárdabb a kötés.

jani300

Ez esetben nagyon műtyűrke az alkatrész .
De egyébként ez a járható út ![#eljen]
És ragasszon csak a suszter ! :) [#integet2]

jani300

Mindkettőt lehet hegeszteni , csak anyag kérdése .
De ezt a zsugorkötés hegeszthetőséget szakmai érvekkel is alá tudod támasztani ?

ANTAL GÁBOR

No meg én ( Már legalább 10-12 hozzászólásban propagáltam a ragasztást ) Abból kell kiindulni hogy Tau = 25 N/ mm2
No és ha a delikvens veszi a fáradságot  és kiszámolja akkor fog megdöbbenni  ( hogy a szokványos csapágylehúzó  semmire sem való egy pl 30 hosszon felragasztott 25 ös agy - hüvely kapcsolatnál  mert egy Zsigulit lazán felemel és ennek megfelelően igencsak csavarható  )

Én 73' ban még diákként "szoktam rá "

Én MINDENT ragasztok ( csak még a blaskát nem találtam fel amivel jelezném hogy ragasztva van ( mondjuk 8 év múlva kell szétszedni... az szopás )
A korábban épített mágneses szeparátoraim mágnesei is ragasztva voltak ( ott HÚZÓ igénybevétellel is jött a 25 N/mm2 )   ( gyengébbek kedvéért ez kb 250 kp /cm2 ami egy 50*50 es mágnesnél 25 cm2 vagyis  több mint 6 tonna !!)

sastas

Ha nem hadititok, mivel ragasztasz? 638-al vagy valamilyen másfélét használsz?

Motoros

Te kivétel vagy, és nem vagy rigolyás, követed a technika állását...ritkaság.
A gyakoribb az, hogy valahol beragad a tű.

Motoros

beragad=megakad.

HJózsi

visszaugrik ugyanabba a barázdába ... [#circling]