Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

svejk

Ez azért nem tűnik bonyolultnak.
Én finom drótkefézés után lefújnám az egészet, majd meghúzás után nitrós, vastag kartonpapírral letörölném a betűk kiálló felületét.
De akár egy lapra feszített 800-as csiszolóvászon is lehozza a felesleget.

7cim5mm0


7cim5mm0

Nem figyeltél!
Azt mondtam,hogy a maratott táblákat lehet egyszerűen felújítani. A képen amit betettél, egy festett van. Azokat nem érdemes.
A korábban linkelt "hű de jó új" tábla is festett, pár év után úgy fog kinézni, mint ez. Ezt mondtam.

7cim5mm0

Jól látod, és a lényeg, hogy a mély részeken ragad meg a festék.

fy9k4amuy

Nekem lesz szerintem egykét ilyen feljavítandó/kidobásra ítélt táblám, majd kipróbálom ezeket a módszereket.

6rk75uezn

Természetesen látom hogy az István E2n gyári táblái maratottak és igazad is van hogy ezeket talán a legegyszerűbb helyrehozni.
Igen amit betettem (gyári e400) az meg egy "festett" tábla amit se helyrehozni nem lehet plusz ez megy a leghamarabb tönkre (egyszerűen lekopik)

Istvan0728

vaskukac és svejk[#worship]

A tábla betű magassága kb.: 0,4-0,6 mm sok vékony vonallal ezért a mechanikus festék eltávolítás szerintem szóba sem kerülhet csak a vegyi (pl.: kromofág és társai) majd egyengetés ha szükséges és egy lehelet finom csiszolás, hogy síkba kerüljenek a kiálló felületek. Utána keményebb gumihengerrel egy festék taszító réteg felvitele a betűk és grafikák (kiálló részek) felületére, maszkolás a különböző színekhez és olajálló festékkel lefújás, száradás után enyhe hőkezelés és következhet a újra a 40-50 év.
Majd ha neki kezdek dokumentálom a folyamatot és felteszem, de most nem ez a legfontosabb nekem, éppen tokmány hátlap készítésében vagyok egy 160-as tokmányhoz, utána következik a magasságiszán beüzemelése, a marás megtanulása az esztergagépen. A gép még sokáig elüzemelhet ezekkel a táblákkal is, ami nagyon nem látszik (előtolások) az meg már kinyomtattam a gépkönyvből és ott log a falon kisegítésül.

Mindenkinek köszönöm az észrevételeit, javaslatait!
Üdv: István

nvnshmpmn

Köszönöm. Ezt ma délután kipróbálom. Teszek a kés alá még egy 0,5-es lemezt.
Ilyen a késem.

  

nvnshmpmn

Ha már így szóbe került a géptábla, érdekességnek megmutatom, ami a kis harántgyalumon van. Ez egy meglehetősen időt álló darab, lehet kb nyolcvan éves. Réz és a kitakart részen pedig ónozott-gondolom.

  

Szalai György

És egész jól olvasható.
Csak megkérdem már: Egyáltalán nézegetik a géphasználók ezeket a táblákat, vagy  nem jellemző?

Szalai György

Azért merült fel bennem ez a kérdés, mert némelyik tábla olyan helyen van, ahová kifejezetten kényelmetlen ránézni.

nvnshmpmn

Igen, ez tényleg elég nehezen látható helyen van. Közvetlen a kos alatt, hátul.
Csak teljesen előre tekerve lehet ennyire látni, mint a képen. Viszont pár megnézés után már memorizálódik, nem egy bonyolult darab.

svejk

Minden esetre az számomra megnyugtató, hogy nem csak én bonyolítom túl az életemet. :)

Ha resetaurálás vagy a precizitás a cél a mindennapi használhatósággal szemben akkor viszont semmi kifogásom. [#worship]

No és persze vannak olyanok is akiknél mindhárom nagyon fontos, én sajnos nem tartozom ezek közé-. :(

Istvan0728

Valahogy így![#smile]

J-Steel

Tegnap félcsúcsot készítettem.
Miután letörtem a 6-os 4 élű maróm éleit (szerintem HSS volt, mert meghajlott a teher alatt, de nem tört), a köszörűn folytattam munkát. Az jobban vitte, bár sokáig tartott. A már köszörült felületet jobb volt marni egy picivel (egyenesbe akartam hozni), de rezgett a kínai gép rendesen, ugyanis még mindig nagyon kemény volt. Tizedeket engedett csak. Amikor már sok volt neki, akkor lelassult, majd leoldott a motorvédelem.
 Végül aztán kipróbáltam az esztergán és végre odafért az esztergakés a kis átmérőjű anyaghoz. Jó érzés volt.