Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

svejk

Átmérő 6-8-ig 2x2-es, átmérő 8-10-ig 3x3-as a szabvány által előírt retesz.

Csuhás

Ja ja, azért írtam hogy "tengelyirányból"  de mert gondoltam hogy félreértitek ezért ment az ábra is  :-)

svejk

Pontosan!
Bármennyire is nem elegáns, az iparban is használják.
A hernyócsavart érdemes menetrögzítővel ragasztani.

De csak ha tényleg nem, vagy csak nagyon ritkán kell megbontani akkor ajánlott ez a kötésmód.


J-Steel

Köszönöm! Elsősorban erre voltam kíváncsi.

J-Steel

Mégsem használhatom, mert a fogaskerék hosszabb mint a tengely. Másrészt a másik oldalról is akarok bele tengelyt tenni.

J-Steel

Móriczkarajz

  

J-Steel

A baloldali fal nagyon közel van a kerékhez. Ezt elfelejtettem.

PSoft

Egy másik megoldás, pont tegnap találkoztam vele.
Egész rövid hernyócsavar a szorításra, a tetején/fölötte egy másik, a kontrázásra.

fy9k4amuy

Mifelénk a kikotyogósodott tengelyfuratú ékszíjtárcsát szokták így javítani, láttam már párat. Kis túlzással eredetiként lehet utána használni, ha nem sok tíz kilowattról van szó. Felesztergálni, míg elfogy belőle a reteszhorony, aztán szorosan illesztve+ragasztva+csavarozva bele egy kisebb agy, az eredeti tengelyfurattal és reteszhoronnyal.

Juteszembe,  a laza, remegő hajtás mellett mi okozhatja még, hogy az ilyen reteszes tengely- tárcsa/tengelykapcsoló illesztések elkezdenek kotyogni, majd a tengelyvég, és a tárcsa furata is kikopik?  
Ja, meg azon kívül, ha nincs a tengely végébe becsavarva a tárcsa rögzítő csavar, és ide-oda szánkázik az ékszíjtárcsa.

fy9k4amuy

Igen, eszterga miatt kérdezem [#vigyor5]

Csuhás

Hmm készíts egy csőtengelyt amire rásajtolod a fogaskereket. Az hosszan rámegy a motor tengelyre keresztben egy kúpos szeggel ha reteszhornyot nem tudsz gyártani. A csőtengely másik vége megy a csapágyba.

4g68ngash

Sziasztok!

Igazából nem teljesen ide tartozik a kérdés, de ide is köthető.

Használtatok -e már ilyet? Mi a tapasztalat?



Ha rá akartok keresni keresőben "link V-belt".

Üdv.

jani300

A rajz alapján ,jobb oldalról elférne egy hasított ,kúpos szorító , peremmel , vagy külön peremmel,csavarokkal a kerékhez húzatva szoríthat .
Egy késszán állással elkészíthető a kúpos furat a fogaskerékbe ,és a hasított szorítóbetét is .
Hosszirányban állítható . Lazító csavar is tehető bele .
Jó sok meló ,de úgyis szeretsz esztergálni .,

Robika37

Szia ! Igen erre gondoltam, ha jól sejtem kínai olcsóbb kategóriás cuccos. Eredendően nem jó a penge mérete a lapkához miszerint az új lapka behelyezésekor rugalmasan megfogja a penge a lapkát , de és ez a bajok forrása nem ütközik fel a lapka a fészek hátuljánál . Munka közben a rezgéstől és a penge rugalmassága miatt hátrébb csúszik a lapka és mivel a lapka rideg az "ékhatás" miatt vagy alul vagy felül lehasadnak belőle darabok és használhatatlanná válik. Mi AWI-val raktunk egy "pöttyöt" , hogy felütközzön a lapka aztán levegős köszörűvel addig simogattuk amíg már a penge rugalmasan és stabilan fogta a lapkát . Nevesebb lapkával befogóval nem jártam így . Régebben volt ilyen Böhlerit penge és lapka ott volt olyan hogy a cnc-n  a rezgés addig tolta bele a lapkát a pengébe amíg leszakadt a penge alsó része ...