Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Istvan0728

A több színű kopott táblák felújítását hogyan csináljátok? Van erre valamilyen megbízható módszer, hogy a betűk és számok, ábrák fémszínűek maradjanak?

J-Steel

Félcsúcsot készülök csinálni MK2-es álló csúcsból.
 Valaki nem tudja esetleg megmondani, hogy mennyivel van a középvonal felett oldalnézetben a sík felület?

Csuhás

Talán ez az ábra segít:

  

6rk75uezn

Szerintem van egy szint ami felett nem lehet restaurálni egy géptáblát,akkor marad az ujra gyártása.Többnyire ezeket szitanyomással csinálták.
Én eddig megmenthető táblákkal találkoztam csak,az össze vissza festetteket egy vésőnek kicsiszolt keményfával szoktam letologatni a festéktől,ezután gyenge oldószeres rongyal alaposan átdörzsölöm és lakkozom és mehet vissza az új szegecsekkel.

PSoft

Ma már, nem gond egy régi géptábla akár, lézeres "utángyártása" sem.
Ha, van aki megrajzolja.

fy9k4amuy

Már láttam olyat is, hogy kinyomtatják, aztán felragasztják egy műanyag lemezre. Bár nem Autentikus, de működik. Nekem a farostlemez fedelek helyett(ki hitte volna hogy nem fémből vannak) kell valamit felszerkeszteni, mert a fa felszívta az olajat főleg a hátulján, így meg esélytelen lefesteni.
Csak bár már ott járnék :)
Még mindig a sorozatszámokat keresgettem rajta, hogy a dolgok végére járjak.

J-Steel

Megtaláltam az esztergályos táblázatos könyvben a félcsúcsot.
Azt írja
A bemarás hossza a tengelyirányban 25mm
Az átmérő a közepén (nem félcsúcs esetén) 17,98mm
A bemarás síkjának távolsága az átmérő aljától 11,5mm (tehát 17,98-11,5=6,48 mm-t kell bemarni)
A a bemarás két merőleges felületén a találkozás lekerekítése r=3mm.

Istvan0728

A táblák után gyártására, ahogyan írtátok is sokféle lehetőség van már, ezeket ismerem és némelyiket gyakoroltam is (pl. szitázás). Itt mindig az eredeti grafika újra előállítása a gond.
Anno ezek a géptáblák kizárólag alugrafikával készültek, a technológia elejét ismerem - a lemez fényérzékeny réteggel ellátása, negatívon keresztüli levilágítás, előhívás- így ahol fény érte az anyagot az savállóvá válik, majd maratás, kialakul a kép, grafika, szöveg, stb... eddig hasonló mint a magasnyomáshoz a klisé készítés volt. ...és itt elvesztem a fonalat- a kiemelkedő részek ugye fémszínűek, ez rendben is van,ha azok épek de a mélyedésekbe a festéket hogyan viszik fel? Egy kopott táblánál pont ezeket kellene pótolni. Ötletetek, valamilyen módszerről tudtok?

Szalai György

"így ahol fény érte az anyagot az savállóvá válik"
Innentől eloxálható a védetlen felület, majd az oxidréteg színezhető feketére.

Istvan0728

Igen! Ez így van az új tábla gyártásakor, de amikor már nincs rajta a savállóréteg a kiemelkedő részeken - lekopott oxid és festék-, akkor hogyan lehetne felvinni a mélyedésekbe újra az oxidálást és a színezést?[#nemtudom]

ywathzay

Ettől most már van egy egyszerűbb módszer, ha lesz időm elkészíteni egy mintát, estére bemutatom.

Csuhás

Gondolom lekened az egészet, majd finom csiszolóvászonnal leszeded a festéket a kiemelkedő betűkről.

Istvan0728

Köszönöm, várom!

Istvan0728

Erre gondoltam én is, ha már megfelelően kikeményedett a festék.

J-Steel

Itt vannak a képek a leszúróról.