Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

ra8nsmk6w

Mekkora méretekben gondolkodsz?
A felhasználás módja nagyban befolyásolja egy gép tervezett méretét.

J-Steel

Tisztelt Urak!

 Adott egy kínai eszterga amin keresem a modulo előtolást.
 Gyakorlott szem talál tud nekem segíteni.

 Az tábla három részre van osztva, balra (gondolom én) a metrikus előtolás, középen nem tudom mi, jobbra a colos. (a colost nem fotóztam).
 A kérdés az, hogy lát ezen a táblán valaki moduló előtolást?
 Azt nem értem, hogy baloldalt a metrikusnál miért ír egyszer
h/mm-t utána meg h/pi-t?
 Ha már itt vagyunk, esetleg valaki tudja, hogy a középső részen milyen előtolás van? Sajnos nem teljesen látszik.

 Köszönöm a segítséget előre is?

  

jani300

Jó lenne ha látszana is valami :)
De a h/pi az már bíztató :) Máshoz ez nem igen kellhet .
Vagy mégis de akkor amerikai a gép :)

grekon

Ha csigàt akarsz menetelni  akkor modulmenetet kell vàgni (ès nem előtolást) . Modulmenetethez mindig cserekereket kell cserèlni !!( E400 , bulgàr ,romàn stb ; lehet TOS van olyan ahol nem ) tehàt ha nem tudod mit s hogyan el se kezd (kb 2-4 ora volt kicserèlni a kerekeket s ELLENŐRIZNI a menetet).
Nem tudom milyen kinai eszterga az de igentesen hasonlit az E400-ra :

    

torrente

A méret akkora lenne, hogy 80mm-es tokmányt szeretnék meghajtani.
Kb ilyesmi bldc motorról van szó:
https://www.youtube.com/watch?v=7DxEIqS194A
https://www.youtube.com/watch?v=Pftw2v7CXxw

Szóval ennek a motornak a pontos fordulatszám szabályozásáról kérdeztem.



J-Steel

Úgy döntöttem, hogy 5.5-ös előtolást állítok be.
 1,75-ös modulú a csiga, ami 5,497mm-es emelkedést jelent.
 7 menet után ez 2 század eltérés. Azzal tudok élni.


Kidwick

Üdv!
Bocsánat ha kicsit off a téma de az adok veszek rovatban csak hirdetni lehet ármegjelöléssel én meg a szakik véleményére lennék kíváncsi,hogy mennyit érdemes adni a képeken látható Vagép Kes-100 típusú (Dávid) esztergáért cserefogaskerekekkel + a képeken szereplő kiegészítőkkel stb?


Előre is köszönöm a segítséget!
Személyes átvétel Óbudán, Százhalombattán ill postázásuk előreutalás után megoldható. Vételi szándékot kérem privát üzenetben is jelezni!

HJózsi

A modell motorokat inkább arra kell használni amire készültek.  Ezeket a "dióba zárt kilowattokat", hogy egy klasszikusunkat (Tibor45) idézzem, igen sajátosan számolják, nem hozzák azt amit várnánk tőlük mint pl. egy ugyanolyan KW-os asszinkron motor ami az esztergákon van.  CNC esztergához, ha feltétlen pontos fordulatszám szabályozást szeretnél, akkor szervó motort használj a főorsóhoz, ami lehet DC szervó, AC szervó, vagy BLDC szervó, amit hajthatsz sebesség, vagy pozíció szervóként is. A gyári CNC gépeken is szervó motorok a főorsó motorok, vagy a főorsón van encoder vagy valami jeladó. Én már használtam DC szervó motort a kis megcncsített ceruzahegyezőmön, most egy BLDC szervó motor van rajta. 400 W-os mindkettő, bőven elég acélhoz is. DC szervó vezérlőt kétfélét is használtam és bizony a 80-as tokmány hamar megmutatta, hogy tehetetlenségi nyomaték is van a világon ( nem csak fordulatszám ) ami lassításkor például túlfeszültségben jelentkezik a vezérlőn, ami ha már túl nagy a FET-ek veszik a kalapjukat és némi fény plusz hangjelenség kíséretében távoznak ... Szóval ennél a változatnál további kiegészítő áramkörre volt szükség a vezérlő megvédésére. A BLDC vezérlőm az egy jó konstrukció abban már van ez a túlfesz levezető védelem lehetőség.
Nem írtad, hogy mit használnál vezérlő sw-nek. A Mach3 és a LinuxCNC jöhet szóba, én az előbbit használtam az utóbbi tervben van. Érdemes lehet akár mindjárt a LinuxCNC-vel kezdeni, annál ugyanis meg van oldva a fordulatszámtól független szinkron mozgatása a vágószerszámnak, azaz egy közönséges asszinkron motor + frekiváltó-val is el tudod érni a kívánt eredményt! A Mach3 Turning magyar leírásából sokat tanulhatsz a megvalósításhoz!

SándorP

Üdvözletem Mindenkinek!

A segítségeteket szeretném kérni. EMU 200-as esztergához keresnék cserekerék garnitúrát, vagy legalább 1db 80,84,vagy 100-as kereket a hozzávaló menetes szorítóval. vennék még  125-ös hárompofás tokmányt, vagy ha valakinek kell 200-as tokmány menesztő tárcsával együtt, szívesen elcserélném.


Előre is Köszönöm!

Üdv: Sándor

drehás

Szia!
Nehéz így név nélkül ismeretlenül.Ha kitöltötted volna az adatlapodat,vagy egy részét legalább,és kipipálod engedélyezed,akkor valószínű többen is segítettek volna.
Jó kis gép,de kérdés mit szeretnél vele?Átépíteni CNC-re?
Vagy hagyományos esztergaként?
A legjobb,és biztosabb,ha elmész és kipróbálod,ha van rá lehetőség.Ha ez nem megy akkor ismerőssel aki már esztergált elmentek és ő kiértékeli neked.
A képránézéssel megállapitott állapot az nálam sem jött be.
Azután nem tudjuk mennyire tartják azt a gépet,lehet megér annyit.
Mennyit szánsz rá?Ezt viszont neked kell eldönteni.
Ha láttad a Hirdetés figyelőt ,egy EMU 200-as amit hagyományos esztergaként többre tartok mint ezt a gépet,200
körül adják ha jól emlékszem.
Hirtelen ennyi jutott eszembe.

J-Steel

Igen, ebben igazat adok Józsinak.

 A modellmotorokat úgy számolják, hogy a feszültséget és áramerősséget összeszorozzák, de a tengelyen nem ez a teljesítmény van.
 A neodym mágnesek ereje csökken a hőmérséklettel, ezáltal a nyomaték csökken. Egyes olcsóbb neodym mágnesek, már 70-80 Celsiuson látványosan veszítenek erejükből. (Forrás Magsy katalógus)

 Az állórészen van a tekercselés, de mérete miatt nincs hova leadni a hőt. Melegíti a csapágyat rendesen.
 Másik nagy probéma, hogy a teljesen nyitott ház miatt, és mert az állórész és a forgórész között hangyányi hely van, ha oda bekerül egy vasszemcse (nálam ez volt/van) az tönkretesz mindent. És kiszedni sem lehet egykönnyen, mert a forgórész mágnesek vonzzák magukhoz. Én gyurmával, vagy ragadós papírral szoktam kiszedni kevés sikerrel.

 Tehát ami hátrány:
- keletkező hő elvezetése nehéz (befolyásolja a nyomatékot)
- pormentesség kialakítása nehéz (tönkreteszi belülről, nem lesz jó hűtés)

 A hő ellen úgy védekeznek a modelltechnikában, hogy nagy fordulaton járatják, ilyenkor a nyomaték csökkenés nem okoz akkora problémát, mert azt a magas fordulatszámmal kompenzálják, hogy a teljesítmény megmaradjon.
 Másrészt a nagy fordulat hatására a légáramlás is erősebb.

kart emg

Szia!

www.sasgep.hu: E1N géphez sok alkatrészük van, de lehet, hogy EMU-val is tudnak szolgálni.

Üdv.