Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

dz7ssc2ac

Tisztelt Tagok!

Alkatrészek esztergálását vállalom, nagy pontosságú, C-tengelyes, hajtott szerszámos CNC géppel. Egyedi gyártást és széria munkát is. Maximális munkadarab méret: átm.300mm, hossz 400mm. Normális árakon dolgozom, rövid határidővel. Rajzot, elképzelést e-mailben várom: tamaslajosmezes@gmail.com

Köszönöm!

ysc3kmx9v

Az én forgatható ütközőm is hasonló, csak csavarozás helyett hegesztett, és ami a lényeg, a négy ütköző állás golyós, rugós rögzítésű.

d6i9g5pbs

Uraim nincs valakinek rajza vagy fényképe eszterga gép ágy köszörüről?, nagy segítség lenne a számomra ..

Vetesi75


Vetesi75

Elrettentő példának raktam ide, mert kb. egy hasonló gép óradíját kell kifizetni ahhoz, hogy minőségi munkát kapjál a pénzedért. Az én E1N-em szánszerkezetét töviről-hegyire 400 ezerért vállalnák haveri alapon, csupán azért, mert elvárások is lennének és nem elégszem meg annyival hogy fényes...

d6i9g5pbs

Vetési75 nem tudom hogy hol csinálnák meg annyiért az e1b gépet de ha marni kellene én cnc gépen minden porcikáját az ágyazatnak le marnám síkba  ls  csak 1/4 r lenne..

jani300

Az E1N  nek valószínűleg nincsen olyan darabja ami akár egy UF222 re ne férne fel . A gép pontossága is kérdés hogy alkalmas e egyáltalán a feladatra .
De nem csak ez a lényeg , sok segédeszköz , szaktudás is kell hozzá . Valószínűleg a kétes végeredmény nem éri meg a ráfordított munkát sem , rossz esetben .
Nekiállni egy eszterga felújításnak ,csak bátorság kérdése . Kopóalkatrészeket , golyóscsapágyakat cserélni ,eredményes is lehet .  A szánok felújítása , hogy megközelítse az eredeti állapotot , azért nem kezdőnek ,vagy némi gyakorlattal rendelkezőnek való feladat ,szerintem sem .
De hobby célra ,biztosan lehet javítani egy kopott esztergán . De nem kell ráfogni hogy felújított .
Nem kimondottan Neked írom , de a felújítás mizéria néha bosszant . A mit meg lehet javítani az meg kell , és hobbyra még jó lehet egy gép .
Lehet inkább nem kellett volna semmit írnom :(
De aki termelni akar egy géppel ,annak bizonyosan nincsen ideje felújítani , mert tuti ráfizetés .
Biztosan lesz akit sért a véleményem , de nem sértegetés a célom ,csak a véleményemet írtam le .

d6i9g5pbs

Jani300 én nem egy hagyományos marógépről beszéltem hanem egy cnc gépről.és köztudott az sokkal pontosabb mint az utcai gép..de nem sértettél meg vele  én a 47 éves tapasztalatommal nyugodtan neki merek állni  le marni egy e1n gépágyat.....úgy hogy tökéletes legyen..[#worship]

jani300

Az akkor jó ! Elszóltad magad , nem fogod győzni a megrendeléseket :)
Minden tisztelem azoké egyébként akik időt fáradságot nem kímélve , "simogatják" a gépüket .
Az első gépem ean volt , arról a főorsóházon kívül,mindent leszedtem én is , meg is van még .
Mostanában a napok rövidebbek ,vagy a fene tudja ,valahogy kevesebb időm marad a játékaimra . [#integet2]

ywathzay

Ha le tudod marni, miért kell köszörű? Amúgy a lentebb szóló köszörülésről írt árat, mint tudvalevő az egyik legdrágább gépmunka.

d6i9g5pbs

Keresem a legjobb megoldást..és sohasem lehet tudni hol mire akad rá az ember...már adtak sok tippet és képet és rajzot is a köszörüről...ha le marom akkor utánna csak max 0.1 tizedet kell le köszörülni  és az sokkal kevesebb idő mint köszörüvel neki állni egy 0.3  0.5 tizedes kopásnak..a köszörülés után csak hónolni kell és kész az ágyazat...

mdani2

Sziasztok!

 Valóban drága a köszörülés. Nekem egy E3N-em van. Eléggé sérült a Morse 4-es kúp a főorsóban. Nem nagyon vigyáztak rá korábban. Kérdezősködtem, hogy mennyiért köszörülnék fel. A legolcsóbb ajánlat 150e forint volt. 250e-ért találtam új főorsót. Nem olcsó dolgok ezek. Én csak naivan két csúcs között szerettem volna esztergálni...
 A szegnyerget is fel kellett esztergálni, mert abban is gyakorlatilag megsemmisült a kúp, de azt ingyen megcsinálta az egyik ismerős.

Amúgy én is sokat gondolkoztam azon, hogy felújítom az esztergát, de egyelőre halasztom a dolgot. Szerintem már az se triviális, hogy az ember egyáltalán meg tudja mondani, hogy hol és mennyire van megkopva a gépágy. Pl hiába van 0.02 mm-es vízmértékem, de pl a gyári gépkönyv egy szót sem említ arról, hogy hogyan kellene vízszintbe állítani a gépek és mik voltak a gyári referencia felületek a vízszintezéshez. Még az is felmerült bennem, hogy lehet le kellene cserélnem a 4 rugalmas géptalpat merevre. Ha megbízhatóan tudnám vízszintezni a gépet, akkor könnyebb lenne a kopásokról beszélni.

Üdv Dani

jani300

Nincsenek méreteid a főorsóról ?
Nekem van két hasonló de nem tudom mibe való . Csak sejtem hogy e3n lehet . Van rajta rendesen vakrozsda ,de nem használt .

mdani2

Szia!

 Nem szedtem ki, nem is mértem. Majd jövő héten megnézem. Most úgy állok vele, hogy beszereztem egy gyári makulátlan MK4-es 300mm-es mérőrudat. Ugyan ebayos, Indiában készült és tömör, de ez volt megfizethető. Ha lesz időm, akkor megfestem és megnézem, hogy pontosan meggyire és hol ül föl. Még nem adtam fel, hogy valahogy használhatóvá teszem. Persze a legegyszerűbb megoldás az lenne, ha új főorsót vennék bele és akkor tudnám, hogy az pontos, de most ez nem fér bele a keretbe. Azért az mégis csak fájóan sok.
 Ha rendesen ülne a mérőrúd a kúpban, akkor el lehetne kezdeni méregetni azokat a kopásokat. :)

Üdv Dani

jani300

Gyakorlatlag  senkinek se kellet itt a fórumon , pedig még egy fél zsák aranyat sem kértem érte :)
Az e2n az biztos elment de már nem emlékszem kié lett .
Meg bírod fizetni ,olcsó János vagyok :)
De kölcsön is adtam ezt a nagyobbat méretnek ,de már visszakerült .