Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

jani300

De ha esetleg tévedtem volna , brutálisan nagy a különbség . Egészen 200 vatt :)

szf

Kb.3,1kw
De, ha tudnànk a felvett áramot és a cosf akkor pontosabban meg lehet határozni.

fisrcxuk3

Ha eljössz Gyálra, nálam kipróbálhatod mit tud 2.2kw-os  motorral .röpsúlyos kuplung nélkül az e-400.Én nem termelésre használom ,hanem Tmk. jellegű melóra .Amit eddig befogtam, azt meg is esztergáltam.Amit érzek;a a reverzálásnál lustább mint a szomszéd  Eu-400-a 5.5ös,kuplungos mocival.

jani300

[#eljen] Köszönöm !

6rk75uezn

Hoppá!
Meg jött az én emberem :;
Üzenetben kérlek cseréljünk tel számot.
Köszi. [#eljen]

000000000

Két fő eset lehetséges:

1. A főorsó fordulatszámát mechanikus áttétel kapcsán változtatjuk. Ilyenkor minimális lehet a motor P, ~1.5 KW ++ az esetek 99%-ra elég.
2. Csak frekiváltót használunk direkt közeli áttétellel. Ilyenkor mivel a nyomaték állandó, alacsony fordulatokon a 10 KW-os motor is kevés lehet.

Épp ezért ha már valaki hagyományos gépen szórakozni akar frekiváltóval, akkor úgyis rákényszerül a mechanikus áttétel változtatására is, mert az eredeti motorral a forgácsolási P kevés lehet kis fordulatokon.

Ez a sok tanács, ötlet, hogy így úgy hány KW-os motor kell, csak a fentiek figyelembevételével dönthető el.
Persze az se ártalmas, ha valaki veszi a fárdságot, és kiszámolja a nála legjellmezőbb forgácsoláshoz szükséges P-t.

6rk75uezn

Ráköttem a váltóra az 5,5 ös motort,elindul megy,majd kiderül mennyire lesz elég.
Bocsánat ha mostanság túl sok e400 al kapcsolatos kérdést teszek fel,de rendbe kell raknom a gépet.(idővel ki ismerem a gépet)
Első kérdés:
A képen látható részen milyen olajtömitőt alkalmaztak?mert bizony nekem nincs benne semmi és igencsak engedi az olajat.
Gondolatom szerint itt egy filc gyűrűnek kellene lenni.
Köszönöm a segitséget.

      

jani300

Szerintem írjad nyugodtan .
Ez a géped sem jó ? Nem kel rögtön mindent szétkapni .
Már nem az első géped :)

PSoft

"Nem kel rögtön mindent szétkapni"

Hát, nem!:)
Közel 15 éve van nálam a TUM-25B-1000.
(előtte, egy öreg E1N volt)
Olajcserén, külső takarításon kívül, még nem "piszkáltam".:)
Illetve, egy üzemóra számlálót építettem be, mikor hozzám került.
Most néztem rá, 4219 órát forgott a főorsó, mióta nálam van.

Hasonló állapotú, színvilágú,(eredeti festéssel)mint a videón látható.



6rk75uezn

Jani,nekem minden géped tökéletes? [#conf][#wave][#law]

6rk75uezn


jani300

A legtöbb nyomja csak a betont . De ha lehet használni akkor nem piszkálom . A kusong on működik gyorsjárattól kezdve minden . Azt azért megnéztem a főorsóházban van e olaj .

bundyland

Az a helyzet hogy gyárilag semmilyen. Nekem is folyt ki az olaj!
DE ennek két oka volt. Az első a tömítés tényleg hiányzik,
oda vettem 0.3mm vagy 0.5mm tömítőlemezt és kivágtam a
tömítést


Másrész viszont azt a tárcsát amit lecsavaroztál annak az alső csavarját mélyen fúrták és bizony ha belenézel belátni a főorsóházba és szépen ott csúrgott/szivárgott ki az olaj.
:-( Mire ezt megtaláltam sok időm ment rá, ekkora baromságot elkövetni!

6rk75uezn

Köszi de meg lett a baj.
A vissza folyó cső volt eldugulva.
Rátoltam egy csövet és belefujtam,buborékozott egy nagyot és megindult az olaj lefelé,ki kell takaritani az egész orsóház alját tisztességesen.

bundyland

Épp most akartam irni hogy én meg éppen azt szerelem mert csak úgy be volt tekrve az is tönítés nélkül és csepegett ki az olaj a lefolyócsövön.