Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

6rk75uezn

Ismét egy kis segitségre lenne szükségem,ha van valaki aki cserélt már e400 as ba csapågyakat az orsószekrénybe az kérem irjon.
Mit hogyan,milyen sorrendben,merre.....
Köszönöm.

Teaway

Szintén a Pityesz-féle kapcsolást használom, de már nem sokáig, mert érkezik a 3 fázis![#szeret]

Teaway

Csodaszépek! [#eljen]

6rk75uezn

Nem ebbe a topikba illik de ha már multkor itt tárgyaltuk ezeket a dolgokat igy itt kérdezem meg.

Egy villanymotornál minnél jobban közelit a Cos fi érték az 1 hez annál kissebb a veszteség,de mégis mennyit jelent ez?
Pl egyik motor Cos fi értéke 87 a másiké pedig 97,ez kb mennyit jelent?
Két egyforma motornál ezt teljesitménykülömbségben kifejezhető/számolható? [#conf]

Istvan0728

Tisztelt Urak!

Tudnátok segíteni, hogy E2N felújításáról részletes leírást, képeket merre lehetne találni? Napok óta keresgélek, de csak a hajtómű felújításról találtam anyagot.

Köszönöm: István

Csuhás

Szerintem az e2n nem speciális gép, pont ugyanúgy kell rendbe rakni mint bármely más kis esztergát. Ha kötekednék azt írnám, ha ilyen leírásokra van szükséged akkor ne kezdj neki mert csak elrontod. Viszont inkább segítek, itt egy részletes fotósorozat egy rokon gép, egy emu 250 felújításáról: fotók
De a könyvtáramban találsz még képeket szintén emu gép norton és lakat szekrényéről, illetve az e2n összeállítási rajzai is letölthetőek. Az utóbbi jól jön ha valahol nem tudod a szétszedés módját.

jani300

Szia ! Szerintem egynél 100 százalék hatásos teljesítményed lenne . 0,8 nál 80 százalék .
Ha nem jó akkor kijavítja úgy is valaki .
Póluspár számtól is függ , sokat ne foglalkozz evvel , nem tudsz javítani rajta . Fázisjavítással tudod kompenzálni ,a hálózat terhelésén javít , de a változó terhelés miatt ez sem lenne tökéletes .

D.Laci


svejk

Két egyforma motornál nincs semmiben különbség, mert egyformák. [#vigyor2]

Két hasonló de más cos.fi értékű motornál meg akkora a tengelyen leadott teljesítmény amennyi rá van írva egyikre, másikra.

A cos. fi értéke nem a leadott teljesítményt hanem a meddő fogyasztást befolyásolja.

Magánfelhalsználókat nem bünteti a meddőért a szolgáltató, a régi forgó-morgó órák pedig csak eleve a hasznosat mérik.

Az ipari felhasználók viszont valóban fizetik a "büntit" ha nem használnak fázisjavító.

A fentiektől függetlenül célszerű törekedni a cos.fi=1 értékre, hogy feleslegesen a Te vezetékeid se melegedjenek a falban feleslegesen.

(Már sokszor meg akartam mérni így csak gyanítom, hogy egy frekvenciaváltóról használt motor inkább kapacitív terhelésnek látszik mint induktívnak, így ezek még ilyen téren is hasznosak is lehetnek.
Az persze más kérdés, hogy az áramszolgáltató meg legszívesebben kiűzné a világból őket, mert csak a szinuszhullám "tetejét" használják, a felharmonikus zavarokról nem is beszélve.
A jobb kapcsolóüzemű tápok egyébként ma már hálózatbarát PFC megoldásúak, ami persze plusz elektronika, plusz meghibásodás.)

6rk75uezn

Köszönöm szépen mindenkinek a Cos fi leirását,több infót kaptam róla mint gondoltam,minden világos mostmár.
Köszönöm [#worship]

Istvan0728

Köszönöm! Gondoltam talán úgy könnyebb lesz.

Szalai György

Hogy még szebb legyen: A firmatáblára vésett teljesítménytényező csak a melléje irt névleges teljesítménnyel terhelt motor és szinuszos táplálás esetén igaz. Körülbelül.
Minden más esetben sokkal rosszabb érték.
Van mikor sokkal-sokkal-sokkal rosszabb, mert az üzemeltetés három körülménye is rontja egyszerre. [#vigyor2]

6rk75uezn

Hát ez igy tényleg szebb lett ;)
Sok kis apró tényező ami sokat jelenthet,hát igen,nehogy egyszerű legyen.

6rk75uezn

Csak hogy egy kicsit az eredeti témánál maradjunk:
Kitakaritva-lasdan jöhet a friss TCL 46

    

KoLa

Ez a fogaskerék gyenge pontja az E-400-nak.
Ugyanis rá van csavarozva a mellette lévőre, és az egyik bkny süllyesztése, pont az egyik fog alá esik!
Ez a fog szokott letörni...