Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

6rk75uezn

Szia.
Köszi a hozzászólást ;)
Biztos hogy eredeti motor van rajta?

  

ii5d35wcx

Bocs !380x1000!
Én is úgy voltam vele , hogy vettem agy nagyon jó gépet, csak amikor átnéztem , hát más volt benne mint ami kívülről látszott.A csúszóvezetékek előtte és utána, és a többi szerkezeti elem.

          

ii5d35wcx

Igen! Ezt vettem meg. Eredeti 3 fázisú 220v -os motor van hozzá 400v/220v trafóval. A tipustáblán is 3HP azaz 3 lóerő
van az pedig 0,74 -+el szorozva 2,22 KW. A hirdetésben nem jól adták meg. Üdv: Sanyi

      

jani300

[#eljen] Szépek a gépek !

6rk75uezn

Köszi a képeket is,most már tudom ki vagy [#lookaround]
Nagyon szép az E1-ed is,jól emlékszem ugye? (E1-norton nélkül)

Az a Rákosi M1 is nagyon szép,enni lehetne bármelyikről [#eljen]

Mostmár kezdek teljesen biztos lenni abban hogy elég lesz a 2,2kw.

ii5d35wcx

Köszönöm Neked is meg Janinak is az elismerést.
Ha van 2,2- es motorod akkor próbáld ki . Mit veszítesz?
Bár tudom , hogy 1 fázisod van és ezért kell a frekvencia váltó, de egy gyári esztergára nem tudom miért kellene.?
Az én gépemnek is 12 sebessége van. Szerintem bőven elég.
Tudom lágy indítás , fékezés stb.
Elég drága szerkezet ez frekvencia váltó. Akinek van 3 fázisa
inkább új csapágyakat vegyen , hántolja fel az ágyakat, igazítsa meg a reteszeket.Ezekre költsön. Csodát fog látni és hallani.

    

6rk75uezn

Persze,minden képp próba lesz.
Érdekes az a fék a padon,pont az este gondoltam rá hogy az e400-as os reverzálás (kontrázás) helyett lehetne használni féket,akár egy elektromos vagy mechanikus féket,vagy elősször csak megnézni ha ott tartok a frekiváltót fékellenállással.

Egyépként igaz amit a végén irtál.

ii5d35wcx

Ha érdekel küldök privátba fotókat róla. Nagyon egyszerű szerkezet.Hasonlót használnak az E3N-nál.Láttam már olyat is az interneten, ahol autó féktárcsa van a motorra applikálva hidraulikus féknyereggel.

6rk75uezn

Azt meg köszönöm.
Na erre nem gondoltam,de igy első hallásra zseniálisnak tünik.

jani300

A dinamikus fékezést ismered ? Mechanikusan nem kell belenyúlni . Maximum egy forgásérzékelő a motorra , de egy időrelével is megoldható . Persze frekiváltóval nem igazán jó kombinálni .

Csuhás

Ha úgyis frekiváltóval használja, akkor egyszerűbb azzal fékezni. Max rá kell tenni egy teafőző fűtőbetétet fék ellenállásnak. ( Ha a váltóban nincs benne a fék chopper akkor el kell cserélni egy normálisabbra, egyszerűbb mint külön vezérlést rákötni )

lari

Egy hasonló szerkezetet egyszer már én is készítettem.
A behajtó 3 osztatú ékszíjtárcsa helyett készült egy két részes, és erre a tárcsára fel lett csavarozva egy Wartburg féktárcsa. A hidraulikus féknyereg pedig fel lett szerelve az orsóházra.
A féknyerget nem fékfolyadék működteti, hanem levegő egy kis mágnesszelepen keresztül.
Az előlapról egy kis kapcsolóval lehet működésbe hozni a féket, de ha a kapcsoló folyamatosan be van kapcsolva, akkor a gép indulásakor a fék kiold, leállításkor pedig bekapcsol.
A fékezés "gyorsasága" egy kis fojtószeleppel beállítható...
Menetvágásnál kimondottan előnyös.

6rk75uezn

Nem igazán,de utánna olvasva egyenáramot kapcsol a tekercsekre.
Elősször majd a váltó fékellenállássával próbálom ki.

Szalai György

Ez hogy jött ki?

Csuhás

Egyszerű szorzással.