Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Csuhás

Olajszivattyú témához: Nekem a gyalugépen van fogaskerék szivattyús kényszer olajozás. Nálam a hiba az volt buborékos volt az olaj ami a kenési helyekre eljutott. Egy csomót szórakoztam a szivattyú perselyezésével míg végül átlátszó csöveket használva megtaláltam azt az öntvényen való átvezetést a szívó ágban ahol a meghúzott csavar ellenére a megreped csővég peremezésnél levegőt szívott a rendszer. Természetesen a leglehetetlenebb helyen levő kötésről volt szó. Egyszóval ha keveset szállít a szivattyúd akkor nézd meg buborékos-e az olaj mert egész kicsi levegő bejutás is nagyon lerontja a szivattyút.

bundyland

Hát talán nagyon pici bubérékokat látok, de eléggé átnéztem már a csövezetéket plussz kézzel mozgatva a szivattyút eleget szállít.

bundyland

Oké ebben igazad van, de én abszolút hobbista vagyok azaz
használom a gépet 1 évben 10x2 órát, ez persze most hasraütés de nem napi használatban.
A főorsó csapágyakra direktben nyomja az olajat, a fogaskerekekre meg folyatja, azt értem hogy nem ez a legmegfelelőbb és legközelebb nem is ilyet veszek, de ezt most már nem dobnám ki és mivel előbb utóbb úgyis lecseréltem volna ezt a kenési rendszert most előbb lesz akkor.

svejk

Maga a szivattyúkiszerelés 20 perc, vissza is ennyi, mert már tudod hogy kell.
Én egyszer szedetem ki és szét, de úgy emlékszem van a cső alján lábszelep, de erre nem esküszöm meg.
Beüzemelés után engem még a szörcsögő-tocsogó hangja is idegesített :)

De hidd el a hígabb olaj mindenféleképp jobb lenne, még ha a főorsód nem is siklócsapágyas, de van ott egy jó pár fém a fémen csúszkáló alkatrész.

bundyland

Hát ezen nem tudom, a 20perc kevésnek tűnik, szerintem te e400-on szerelted, az EU400-on azt írja a manual hogy a
behajtó tengelyt is ki kell szerelni, aztán lehet hogy az e400-on is nem tudom. Jó megfontolom ezt az olajat ha más nem
már kíváncsiságból is hogy mit csinál vele ez a szivattyú.
Akkor most van ~10L felesleges olajam, hátha jó szánkenéshez. :-)

bundyland

Csak kérdezem, ez nem elírás ?
"Az alkalmazott olaj viszkozitása 20 Celsiuson 500 Engler körül van."

jani300


fisrcxuk3

Én egy Rt-40 -esből átalakitott E400 at, és egy Eu-400  is hajtok Mol 140 hajtóműolaj-petroleum keverékkel.Soha nem volt szivattyú gondom.

Dakota25

Ez egy hozzávetőleges leolvasás kenőolajok viszkozitásának hőmérsékletfüggése karakterisztikáról. Egy a Te általad alkalmazott olajhoz hasonló paraméterű (viszkozitási index=100, K-viszkozitás 40 fokon 150mm2/s) olaj görbéjét néztem meg. Nem pontos érték. Nagyjából. Nagyon nagyot nem tévedek.

svejk

Igazad van, E400 ból vettem ki.

Nem, a szánkenés megint egy speciális olajat igényel, első érzésre nyúlós, ragadósat, de ettől függetlenül alacsony, un. slip-tick értékűt és amit nehezen old az emulzió.

2yec30d5a

Sziasztok!
Érdekelne, hogy tengely belső felületének ilyen kimunkálása (csatolt kép) az adott átmérőkkel és hosszon mennyire macerás, illetve egyáltalán befér-e a szerszám és a forgácsot közben el lehet-e távolítani?

Köszönöm a választ előre is!

  

000000000

És ezzel hány grammot nyersz a bringádon ?
A nem kikönnyített tengelyeket is szétszaggattam ezt meg biztos ! [#nevetes1]

2yec30d5a

Triatlon hajtókar szetthez készülnek a darabok és kb 50 grammal van az egész elmaradva a referencia típushoz képest. Ez a módosítás kb 12grammot jelent, egyebekből még 30 összejön, ami így már igen jó lenne :-)
Sajnos nem az enyém, ezt a kategóriát én nem engedhetem meg magamnak....

iv43r83d

Szia!  2mm falvastagság nem lesz kevés?

000000000

Ha ennyire gramm mániás az ember akkor vegyen megfelelő hajtóművet !

Páldául shimano hollowtech üregesre kovácsolt rajta minden [#nevetes1] (közel aranyáron)