Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Csuhás

Még mindig a szegnyereg: Kényelmetlen, de erős megoldásnak tűnik hogy a szegnyereg nem egy karral, hanem négy csavar meghúzásával rögzíthető. Kis gépen ahol egy egy művelet sokkal rövidebb ideig tart ott nagyon bosszantana ez a megoldás.

svejk

Ipari erős gép, sorozatgyártásra szánták.

A szegnyereg tekerője vagy 200 mm átmérőjű, meglendítve vagy 30 mm-t mozdul.

Akinek van olasz késtartója az is azt mondja, hogy a hagyományos lassú, kényelmetlen.
Akinek nincs annak meg tökéletes a hagyományos is.

Nézegettem a gépkönyvét és a táblázatokat.
0,8-as emelkedést nem tud, 127-es kerék sincs hozzá, tehát valamelyik menetet csak közelítőleg tudja.
(nem tudom colos-e vagy metrikus a vezérorsója)

Nem is azért raktam fel ide, hogy szuper tudású gép, hanem a 74 éves kora, állapota és masszívsága miatt.

Csuhás

Magam mindig örömmel nézegetek érdekes régi gépeket, nem véletlenül az egyik kedvenc oldalam a lathes

127-es kereket pedig lehet venni.

dezsoe

Azért, ha még csinálsz fotót, akkor tedd fel a többi közé bátran, szerintem senki nem fog haragudni érte. [#vigyor4]

Vetesi75

Minek megvenni, ha egyszerűen nem kell hozzá?
Colos menetnél 1:1-ben hajt.

6rk75uezn

Erre gondoltam,de hogy őszinte legyek féltem leirni hogy Magyar exportra is készitettek,igen annó még haverok voltunk!meg még egy jó darabig.

svejk

Ha colos a vezérorsó akkor a metrikust csinálja közelítőleg a 127-es nélkül.
Korrekt esetben nem lehet megúszni nélküle, bár sok gép így készült régebben pl. az EMU160-as is.

Persze kicsi az eltérés, egy normál anya szélesség esetén gyakorlatilag elhanyagolható.

svejk

Persze csinálok ha látok rajta érdekes részt, egyelőre a környezetemben marad.

Csuhás

Akkor ez emu sajátság lehet mert mindhárom emu estén 63 fogú kerék van a nortonban és az kapcsolódik withworth meneteknél. ( a 2/127 arányt 1/63-al közelítve )

xgn8p4wk5

Sziasztok!

Van egy régi tokmányom aminek nagyon elhasználtak voltak a pofái és gondoltam egyet és felhegesztettem majd lemartam szögre és egyformákra, de továbbra is az a problémám vele, hogy a pofák eleje nem szorítja a munkadarabot. Mi lehet a probléma? Mit rontottam el?

Előre is köszi a segítséget!

        

Csuhás

Egy régi tokmánynak nem csak a pofái vannak elhasználódva. Szóval jó ez már nem lesz :- ( Ahogy már írták, a pofa elejébe gyűrűt fogva fel tudod köszörülni, vagy egy vídiás késsel fel tudod esztergálni a pofákat. Így ezen az átmérőn jól fog majd. A tokmány persze a közepes átmérőknél jobban kopott mit a két szélén, tehát ha valahol szabályozással
 kompenzálod a pofa billenését az más átmérőnél nem lesz jó.

Dakota25

Van valami gyakorlatban bevált eszköz, ami a főorsó belsejében elhelyezve állítható ütközőként működik?
Kicsit különböző hosszúságú rudak egyformára igazításához lenne szükség rá.

dig2r7b0g

Főorsó ütközőnek hívják, a teste egy a főorsóba illeszkedő Morse kúp, átmenő menetes furattal. Ebbe menetes orsót hajtasz , majd anyával lerögzíted és kész.

svejk

Készíts a főorsó csőtengelyébe olyan eszközt mint a bicikli kormánymagasság állító. gyakorlatilag egy belsőkúpos végű cső, egy menetes kúpos dió meg egy menetes szár.

svejk

Ezt hátulról kényelmesen tudod szerelni.