Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

6rk75uezn

Egy kép még a fúrásról.

6rk75uezn


fisrcxuk3

A két vágóél nem azonos hosszú !(A keresztél nem esik középre) .

ANTAL GÁBOR

Tudomásom szerint az E 400 as ban dugattyús a szivattyú . Egy térfogatkiszorítás elvén működő szivattyúhoz mindig építenek nyomáshatároló szelepet ( köznapi szóhasználatban "nyomásszabályozót" ) Az egy ülékre záró kúpos vagy golyós elem rugó előfeszítéssel .
 A szivattyú ( ha nem kopott ) karakterisztikája a H /Q síkon egy közel függőleges egyenes  amit a közel vizszintes karakterisztikájú nyomáshatároló felül határol  ( az ordináta a H az abszcissza a Q ) . A szűrő egy ellenállás aminek a karakterisztikája ( turbulens áramlást feltételezve) egy parabola .
 A két karakterisztika metszéspontja a munkapont .  Ez kialakulhat a függőleges egyenesen , ekkor a szivattyú teljes térfogatárama átmegy a szűrőn de kialakulhat a vizszintes szakaszon amikor az olaj egy része a nyomáshatárolón távozik .
    A másik bajra Csaba is rávilágított : ha kopott a szivattyú akkor a függőleges karakterisztika jelentősen elferdül ( balra) ilyenkor is kedvezőtlen munkapont alakul ki , csak az olaj a szivattyún belül távozik résolaj formájában
Egy nyomásméréssel sok információhoz lehet jutni . A manométer a hidraulikások "voltmérője " ,  Még egy adalék : a klasszikus Zsiguli szűrőn max 35 liter/ perc olajnál már káros nyomás alakul ki a bemeneten ( kb 42 cSt viszkozitás esetén )

Istvan0728

Nekem valahogyan ezek a fokok nem jönnek össze! A 130 az puha anyagokhoz van (pl. aluminium) a 10 fok pedig keményhez. Milyen anyagon próbáltad?

6rk75uezn

Álltalában ugye 118 fokos a csúcsszög,puhább anyagoknál (alu,réz stb) 140 fok.A hátszög pedig 6-8-10fok,nem hiszem hogy ezekkel baj lenne.

Csuhás

A két él a kép alapján nem egyforma hosszú. Szinte biztosan ez  a nagyobb furat oka. Mérd meg az éleket! Ekkora fúrón sima tolómérővel mérhető a hiba.

bundyland

Kedves Laca, Csaba Gábor!

Köszönöm a hozzászólásokat !
Elvileg ez egy viszonylag új gép, talán a kopást kizárhatjuk.
Olajat is cseréltem, MOL Ultrans EP 150, nem annyira folyékony, lehet nem tudja felszívni ?
Nyomáshatároló szelep nem tudom hogy van e benne(rajta), de így elsőre nem látom kívülről. Igazából végig lehet nézni hol van a baj csak azt akartam ezzel megspórolni mivel a szűrő kívül van és a probálgatáskor mindenhova megy az olajból, de
akkor legalább az sejthető hogy a szivattyúnak birnia kéne.

6rk75uezn

Szia.Köszi.Valóban a 21,5 ös nek nem egyforma,azt nem jól köszörültem.
A 31 es nél a két élhossz között 1 tized van,ez szerintem bőven elfogadható.

6rk75uezn

Igen,csal a kép,mwrt a 31 est most mértem meg,ott az eltérés 0,1 max 0,2,viszont a 21,5 ös-nél van 1,6mm eltérés,azt valahogy nagyon nem jól köszörültem.
Helyre hozom és próba.Köszi.

bundyland

Lekötöttem a szűrőt és az a helyzet hogy a szivattyú szabad kifolyása minden ellenállás nélkül is katasztrófa éppen hogy csordogál. Tehát vagy nem szív vagy nem nyom. :-)

jani300

Hát nem tudom , én ezt az olajat jó sűrű hajtóműolajnak gondolom . Jó az oda ?

bundyland

Bevallom nem vagyok a témának szakértője és ezzel a részével nem is foglalkoztam. Leírás alapján jó. Víszont ha azt nézem mennyire sűrű az tényleg gáz, fecskendőbe szívtam fel és kellett húzni azért. Létezne hogy nem bírja felszívni ?

ra8nsmk6w

Nagy fúrót! 10mm felett nem igy köszörülnék.
Nézd meg, hogy a vágóél középen van-e a szögeknek és a vágóélek hosszának egyformának kell lennie. Különben az egyik él többet forgácsol és igy nagyobb lesz a furat. Van olyan eset amikor szándékosan félre köszörülünk fúrót mert éppen nincsen olyan méretű amilyenre szükség van. 1mm nem szokott gond lenni.
Ha megfigyeled forgácsolás közben a belső paláston látni lehet a kis válat.

jani300

Milyen leírás alapján jó ?
Még a motorolaj is sűrű a főhajtóműbe .
Ezt én 150 es olajnak nézem .
Az autók difijébe 80 as kell .
Szóró olajozású gépekbe hidralika olaj sűrűségű orsó olajat írnak elő .A viszkozitása szerintem nagyjából 10 szeres értékű mint kellene . Még 100 fokon is sűrű oda szerintem .
Nem igazán tudom korrektebben megfogalmazni, de én ezt egy igen sűrű hajtóműolajnak látom ,ami nem jó ide .
De a szakik majd korrekten leírják.